• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 10 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2020
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
   

  • Ευρωπαϊκές αφηγήσεις του εγκλήματος: Οι τροπικότητες της αστυνομικής λογοτεχνίας

    Ευρωπαϊκές αφηγήσεις του εγκλήματος: Οι τροπικότητες της αστυνομικής λογοτεχνίας

  • Εκδήλωση - συζήτηση: Το Αστυνομικό Μυθιστόρημα στην Ελληνική Πεζογραφία

    Εκδήλωση - συζήτηση: Το Αστυνομικό Μυθιστόρημα στην Ελληνική Πεζογραφία

  • Loving Highsmith: Ντοκιμαντέρ για την «άγνωστη» ζωή της Πατρίσια Χάισμιθ

    Loving Highsmith: Ντοκιμαντέρ για την «άγνωστη» ζωή της Πατρίσια Χάισμιθ

  • 2023: Ευχές της ΕΛΣΑΛ...

    2023: Ευχές της ΕΛΣΑΛ...

  • Βραδιά θρίλερ στο «Πόρτο Κάγιο»

    Βραδιά θρίλερ στο «Πόρτο Κάγιο»

  • Ευρωπαϊκές αφηγήσεις του εγκλήματος: Οι τροπικότητες της αστυνομικής λογοτεχνίας
  • Εκδήλωση - συζήτηση: Το Αστυνομικό Μυθιστόρημα στην Ελληνική Πεζογραφία
  • Loving Highsmith: Ντοκιμαντέρ για την «άγνωστη» ζωή της Πατρίσια Χάισμιθ
  • 2023: Ευχές της ΕΛΣΑΛ...
  • Βραδιά θρίλερ στο «Πόρτο Κάγιο»

Η σύγχρονη ελληνική αστυνομική λογοτεχνία στο περιοδικό «Φρέαρ»

Συντάχθηκε στις 12 Μαϊος 2022.

Με εκτενές αφιέρωμα στη σύγχρονη ελληνική αστυνομική λογοτεχνία, κυκλοφορεί το 6ο τεύχος (Μάιος 2022) του ηλεκτρονικού περιοδικού για τη λογοτεχνία «Φρέαρ».

Στο αφιέρωμα, που υλοποιήθηκε με την επιμέλεια του Κώστα Θ. Καλφόπουλου, συμμετέχουν ο κριτικός λογοτεχνίας Βαγγέλης Χατζηβασιλείου και 15 συγγραφείς, μεταξύ των οποίων τα μέλη της ΕΛΣΑΛ, Ανδρέας Αποστολίδης, Νεοκλής Γαλανόπουλος, Βασίλης Δανέλλης, Άννα Δάρδα-Ιορδανίδου, Τεύκρος Μιχαηλίδης, Γιάννης Πανούσης, Γιάννης Ράγκος, Φίλιππος Φιλίππου και Βίκυ Χασάνδρα.

Ο διευθυντής του περιοδικού, Δημήτρης Αγγελής, σημειώνει στο προλογικό του σημείωμα:

«Διαβάζοντας πρόσφατα κριτικές για μια πραγματικά σημαντική φιλολογική εργασία, μου φάνηκε αξιοπερίεργο που πολλοί αναγνώστες σχολίαζαν ότι το βιβλίο έχει αστυνομικό ενδιαφέρον, ότι η συγγραφέας έπαιξε τον ρόλο του ντετέκτιβ κ.λπ. Οι φράσεις αυτές εκφέρονταν με ανυπόκριτο θαυμασμό και ήταν σαφώς κολακευτικές, καθώς σκοπός τους ήταν πρωτίστως να τονίσουν τον συναρπαστικό χαρακτήρα ενός πονήματος απ’ το οποίο μάλλον όλοι περίμεναν ότι θα ήταν σχολαστικά βαρετό.

»Τι σημαίνει αυτό; Ότι στη συνείδηση του αναγνωστικού κοινού, η αστυνομική λογοτεχνία, με τον ασθματικό και ταυτόχρονα σκοτεινό και μυστηριώδη της χαρακτήρα, δεν μπορεί παρά να είναι –το λιγότερο– ενδιαφέρουσα. Κι ότι ενώ άλλοτε κατατασσόταν ως είδος στην παραλογοτεχνία, οι όροι έχουν αντιστραφεί και πλέον χρησιμοποιείται ως μέτρο σύγκρισης για την αποτίμηση ενός κλασικού φιλολογικού συγγράμματος. Οι εποχές έχουν αλλάξει, η αστυνομική λογοτεχνία έχει μπει στον Κανόνα και διαβάζεται μανιωδώς. Τι κι αν οι παλιότερες γενιές ξεκινούσαμε από τους Μυστικούς Εφτά και τους Πέντε φίλους της Ένιντ Μπλάιτον, περνούσαμε στον Άρθουν Κόναν Ντόιλ και στην Αγκάθα Κρίστι για να καταλήξουμε στον Σιμενόν, τον Τσάντλερ και στον Τάιμπο, ενώ τα σημερινά παιδιά ξεκινάνε από τις σειρές στο Νέτφλιξ για να περάσουν στους Νορβηγούς. Τώρα πια δεν υπάρχουν αποκλειστικά και μόνο οι ξένοι συγγραφείς και ο Μαρής, αλλά μια ολόκληρη και πολύ δυναμική ελληνική σκηνή που αξίζει να την ανακαλύψουμε».

Διαβάστε τα κείμενα του αφιερώματος:

  • Ανδρέας Αποστολίδης: Το ελληνικό αστυνομικό αφήγημα τον 21ο αιώνα

  • Νεοκλής Γαλανόπουλος: Η εγκληματικότητα έγινε κανονικότητα και το αστυνομικό Λογοτεχνία

  • Ευτυχία Γιαννάκη: Ασφαλής γρίφος κλειστού δωματίου

  • Βασίλης Δανέλλης: 1987 - Η χρονιά ορόσημο (και) για την ελληνική αστυνομική λογοτεχνία

  • Άννα Δάρδα-Ιορδανίδου: Τι κι αν είναι ή δεν είναι;

  • Κώστας Θ. Καλφόπουλος: Aimez-vous roman policier?

  • Μάρκος Κρητικός: «Η αστυνομική λογοτεχνία ήταν και παραμένει εμπορική λογοτεχνία»

  • Πέτρος Μάρκαρης: Andrea Camilleri, ο φίλος

  • Τεύκρος Μιχαηλίδης: Λογοτεχνία της παραβατικότητας

  • Γιάννης Πανούσης: Mια απορητική λογοτεχνία;

  • Γιάννης Ράγκος: Αστυνομική λογοτεχνία: Τα σαγηνευτικά τοπία του ζόφου

  • Αναστάσης Σιχλιμίρης: Το πρόβλημα με το αστυνομικό

  • Χρύσα Σπυροπούλου: Ας μιλήσουμε για το αστυνομικό λογοτεχνικό είδος

  • Φίλιππος Φιλίππου: Το αστυνομικό μυθιστόρημα σήμερα

  • Βίκυ Χασάνδρα: Έγκλημα και ανθρώπινη μοίρα

  • Αντί επιλόγου / Βαγγέλης Χατζηβασιλείου: Η αστυνομική λογοτεχνία σε πλήρη ανάπτυξη

Ετικέτες: Ανδρέας Αποστολίδης, Γιάννης Ράγκος, Φίλιππος Φιλίππου, Βασίλης Δανέλλης, Τεύκρος Μιχαηλίδης, Βίκυ Χασάνδρα, Άννα Δάρδα-Ιορδανίδου, Γιάννης Πανούσης, Νεοκλής Γαλανόπουλος

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 10 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2020
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία