• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
__10_20140602_1264702166
floral_1_20140602_1656712337
____1_20151005_1011421837
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
__13_20140602_1261475462
__1_20140602_1470806817
2_11_20140602_1432683594
artgallery_3_20140602_1817864829
2_3_20140602_1612740712
__1_20140602_1469983142
_1_20140602_1379646725
__2_20140602_1153158435
2_15_20140602_1393887756
_3_20140602_1639285752
2_10_20140602_1335940389
_1_20140602_2074821193
__6_20140602_1351763024
____7_20151005_1010550733
_1_20140602_1443038714
____6_20151005_1897433254
_1_20140602_1245751584
1_2_20140602_1847082110
2_19_20140602_1124956155
floral_2_20140602_1120412859
2_1_20140602_1156460154
__2_20140602_1001305159
__9_20140602_1526631292
1_4_20140602_2035984016
__1_20140602_2095030161
1_8_20140602_1932789229
__3_20140602_1230100467
2_20_20140602_1149335696
____3_20151005_2015169976
____5_20151005_1306678501
floral_3_20140602_1784458771
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
_3_20140602_1587032100
_1_20140602_1626638007
_3_20140602_1454427727
5_____4_20151005_1066907542
2_13_20140602_1157493131
1_7_20140602_1545779988
_2_20140602_1135332314
5_____3_20151005_1823376744
____4_20151005_1250992024
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
_5_20140602_1046251858
_2_20140602_1623145017
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
_2_20140602_1075598716
_1_20140602_1063575340
_8_20140602_1502403807
2_14_20140602_1610958476
_4_20140602_2065471199
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
5_____2_20151005_1754418797
_10_20140602_1457188011
_14_20140602_1390659221
____2_20151005_1786206865
_4_20140602_1608005964
2_12_20140602_1509706106
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
_13_20140602_1466680089
2_9_20140602_1095229169
_4_20140602_1165060267
1_1_20140602_1034169098
_4_20140602_1439359747
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
floral_5_20140602_1032320141
2_18_20140602_1443405433
1_6_20140602_1204698458
1_3_20140602_1219192186
1_5_20140602_2030721773
__12_20140602_1116612298
2_17_20140602_1651070418
2_22_20140602_1516921840
__8_20140602_2013442574
_3_20140602_1423087805
__3_20140602_1634134473
2_2_20140602_1372190455
artgallery_1_20140602_2097238027
_2_20140602_1024879335
5_____1_20151005_2032667415
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
1_9_20140602_2050144091
__11_20140602_1091381057
2_16_20140602_1786925233
__5_20140602_1365998856
2_21_20140602_1631876208
_3_20140602_1548350811
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
artgallery_2_20140602_1028500455
_2_20140602_1328089459
_12_20140602_1830560292
floral_4_20140602_1326000294
2_4_20140602_1905793593
__1_20140602_1292381825
_2_20140602_1676444802
5_____5_20151005_1227808993
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
__2_20140602_1093484416
_3_20140602_1388540158
_4_20140602_1298525803
_5_20140602_1411507168
5_____6_20151005_1016641525
_11_20140602_1728508009
_9_20140602_1356767036
__4_20140602_1587015771
__7_20140602_2000370772
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
public_1_20140602_1707896569
_5_20140602_1735551557

Thief

Συντάχθηκε στις 08 Μαϊος 2024. Καταχωρήθηκε στο Από το Χαρτί στην Οθόνη

- H ουσία είναι ότι έχουμε πολύ αυστηρά κριτήρια για ανάδοχους γονείς. Είστε πρώην κατάδικος, οπότε προφανώς υπάρχουν πιο δελεαστικές επιλογές.

- Έλα μωρέ τώρα, θα πάρουμε κι εμείς ένα παιδάκι που δεν είναι τόσο δελεαστικό. Έχετε κάνα μαυράκι για υιοθεσία; Η μήπως κάνα κινεζάκι; Το παίρνουμε.

Ο παραπάνω διάλογος ανάμεσα στον πρωταγωνιστή του Thief, ληστή χρηματοκιβωτιών Frank και την υπάλληλο της επιτροπής αξιολόγησης ανάδοχων γονέων λέει αρκετά για το περιεχόμενο της ταινίας. Ο James Caan – ίσως στον καλύτερο ρόλο της πλούσιας καριέρας του – υποδύεται έναν απλοϊκό αλλά ικανότατο ληστή, που έχει περάσει από τη φυλακή και πλέον προσπαθεί να ζήσει σα φυσιολογικός άνθρωπος. Δηλαδή, με τις ανέσεις και την οικογένεια που η κοινωνία αναμένει από τον καθένα να αποκτήσει. Τα έσοδα από τα κλοπιμαία ξεπλένονται μέσω μια μάντρας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που ο Frank διευθύνει και όλα φαίνονται να έχουν μπει σε τάξη.

Κάπου εκεί εμφανίζεται ο αρχιμαφιόζος του Chicago Leo, ο οποίος θέλει να πάρει τον Frank στη δούλεψη του, παρέχοντας σιγουριά και προστασία. Μετά από μερικά επιτυχημένα χτυπήματα η σχέση τους θα οδηγηθεί σε στραβούς δρόμους, παρασύροντας τα πάντα γύρω τους.

Το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Michael Mann, βασίστηκε στο βιβλίο του Frank Hohimer "THE HOME INVADERS: Confessions of a Cat Burglar". Ο Hohimer ήταν ένας πραγματικός ληστής με περγαμηνές, που μπήκε στο μάτι του οργανωμένου εγκλήματος. Με αυτή τη βασική ιστορία, ο Michael Mann δημιουργεί ένα ασύλληπτο όργιο ήχου και εικόνας, ακολουθώντας το ληστή Frank στην περιπλάνησή του στους επικίνδυνους δρόμους της παρανομίας.

Ο Mann παίζει με εντυπωσιακό τρόπο με τους φωτισμούς και τις ανακλάσεις των φώτων πάνω σε καπό αυτοκινήτων και βρεγμένες επιφάνειας και σε συνδυασμό με το εκπληκτικό soundtrack των Γερμανών Tangerine Dream παραδίδει μια από τις πιο ιλουστρέ και καλοφτιαγμένες παραγωγές crime fiction στην κινηματογραφική ιστορία. Θα μπορούσε να σταματήσει εκεί, όμως αυτό που πραγματικά ξεχωρίζει είναι η αφήγηση του ταξιδιού του πρωταγωνιστή με προορισμό αυτό που θεωρεί ότι είναι η σωστή, τακτική ζωή. Ο Frank έχει μορφωθεί στο πεζοδρόμιο, αποκτώντας αντίστοιχες δεξιότητες. Αφού πέρασε από την στενή, θέλει να μαζέψει αρκετά χρήματα και να ζήσει το υπόλοιπο της ζωής του με μερικούς ανθρώπους που αγαπάει και σέβεται, με άνεση σαν αποστασιοποιημένος μεγαλοαστός. Το όνειρό του δεν αργεί να εξελιχτεί σε εφιάλτη και ο Frank για να επιβιώσει, θα χρειαστεί να δείξει τα νύχια του σαν αγριόγατος στον σκουπιδότοπο.

Οι ηθοποιοί, παρότι μπορεί να μην έχουν μελετήσει Shakespeare στο Λονδίνο, ούτε μέθοδο Stanislavski αποδίδουν απολύτως πειστικά και πείθουν για το λούμπεν, ή εγκληματικό χαρακτήρα των ηρώων που αποδίδουν. Είναι δύσκολο να σκεφτεί κανείς πως θα μπορούσε να είναι καλύτερο το τελικό αποτέλεσμα. Το Thief είναι ένα εξαιρετική κινηματογραφικό δείγμα όπου στυλ και αφηγηματική ουσία ισορροπούν τόσο αρμονικά. Οι σινεφίλ ανατριχιάζουν με τα πλάνα της Cadillac να τριγυρίζει στο νυχτερινό Chicago και οι ΝΕΟΝ επιγραφές να καθρεφτίζονται πάνω στο αμάξωμα, όσο τα αυτιά διεγείρονται από τα αιχμηρά synthesizer του Edgar Froese και της παρέας του. Οι συγγραφείς και οι φίλοι της αφήγησης και της αστυνομικής λογοτεχνίας παρασύρονται από το ρεαλισμό των καταστάσεων, τους καλογραμμένους χαρακτήρες και το εξαιρετικό φινάλε. Με άλλα λόγια, το Thief είναι All Things, to all Men.

Ο Michael Mann έχει γράψει το όνομά του με χρυσά γράμματα στην ιστορία του σινεμά, έχει κονομήσει χοντρά (ορθώς) και έχει υπηρετήσει αυτό που αποκαλούμε crime fiction όσο λίγοι. Είναι κυρίως γνωστός για το στυλιζαρισμένο (αλλά μάλλον αφελές) τηλεοπτικό Miami Vice, για το εξαιρετικό HEAT και για το ινδιάνικο δράμα "O Τελευταίος των Μοϊκανών" (βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του James Fenimore Cooper). Με το πέρασμα των χρόνων και τις μόδες να διαδέχονται η μία την άλλη, το Thief κάπου ξεχάστηκε. Καιρός λοιπόν να βγει από το χρονοντούλαπο και να μπει δίπλα στα "The Asphalt Jungle", "The Killing" και "The Goodfellas" καθώς εκεί είναι η θέση του.

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία