• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
floral_3_20140602_1784458771
____4_20151005_1250992024
_2_20140602_1623145017
2_21_20140602_1631876208
__2_20140602_1093484416
_1_20140602_2074821193
2_18_20140602_1443405433
2_13_20140602_1157493131
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
1_9_20140602_2050144091
__1_20140602_1469983142
_13_20140602_1466680089
_10_20140602_1457188011
_2_20140602_1135332314
1_5_20140602_2030721773
_9_20140602_1356767036
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
__11_20140602_1091381057
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
_1_20140602_1063575340
__1_20140602_1292381825
__5_20140602_1365998856
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
_4_20140602_1608005964
2_4_20140602_1905793593
_2_20140602_1024879335
2_17_20140602_1651070418
__8_20140602_2013442574
__4_20140602_1587015771
__3_20140602_1634134473
____3_20151005_2015169976
____1_20151005_1011421837
_2_20140602_1676444802
__10_20140602_1264702166
2_19_20140602_1124956155
5_____3_20151005_1823376744
2_3_20140602_1612740712
_3_20140602_1454427727
2_11_20140602_1432683594
_3_20140602_1423087805
_3_20140602_1587032100
_5_20140602_1046251858
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
2_15_20140602_1393887756
__13_20140602_1261475462
__1_20140602_1470806817
____6_20151005_1897433254
____7_20151005_1010550733
_5_20140602_1735551557
__2_20140602_1153158435
__3_20140602_1230100467
1_3_20140602_1219192186
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
_2_20140602_1328089459
_1_20140602_1443038714
_11_20140602_1728508009
_3_20140602_1548350811
2_14_20140602_1610958476
_1_20140602_1626638007
_1_20140602_1245751584
__6_20140602_1351763024
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
____2_20151005_1786206865
2_12_20140602_1509706106
_4_20140602_2065471199
5_____6_20151005_1016641525
floral_1_20140602_1656712337
floral_2_20140602_1120412859
2_20_20140602_1149335696
__7_20140602_2000370772
5_____1_20151005_2032667415
floral_5_20140602_1032320141
_4_20140602_1439359747
_4_20140602_1165060267
2_16_20140602_1786925233
_3_20140602_1388540158
_2_20140602_1075598716
public_1_20140602_1707896569
5_____2_20151005_1754418797
_5_20140602_1411507168
1_4_20140602_2035984016
_8_20140602_1502403807
_1_20140602_1379646725
5_____4_20151005_1066907542
_12_20140602_1830560292
__12_20140602_1116612298
_3_20140602_1639285752
5_____5_20151005_1227808993
2_22_20140602_1516921840
artgallery_2_20140602_1028500455
____5_20151005_1306678501
1_8_20140602_1932789229
2_1_20140602_1156460154
1_7_20140602_1545779988
1_1_20140602_1034169098
__9_20140602_1526631292
_4_20140602_1298525803
artgallery_3_20140602_1817864829
2_10_20140602_1335940389
floral_4_20140602_1326000294
__2_20140602_1001305159
1_2_20140602_1847082110
2_9_20140602_1095229169
1_6_20140602_1204698458
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
artgallery_1_20140602_2097238027
2_2_20140602_1372190455
__1_20140602_2095030161
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
_14_20140602_1390659221

Predator II

Συντάχθηκε στις 13 Δεκεμβρίου 2022. Καταχωρήθηκε στο Από το Χαρτί στην Οθόνη

Βρισκόμαστε στο 1997 και το Los Angeles έχει τη μορφή μιας τσιμεντένιας ζούγκλας. Ο καύσωνας βασανίζει τη μεγαλούπολη, ενώ μαίνεται ανεξέλεγκτος πόλεμος συμμοριών. Κι ενώ το body count δεν έχει τελειωμό και οι δολοφονίες εμπόρων ναρκωτικών διαδέχονται η μια την άλλη, ο αστυνόμος Mike Harrigan προσπαθεί να καταλάβει τι βρίσκεται πίσω από τον κύκλο αίματος. Πρόκειται για μακελειό μεταξύ ανεγκέφαλων πολέμαρχων της πόλης, με τα ρουθούνια ερεθισμένα από την κοκαΐνη, ή μήπως η υπόθεση ξεπερνάει τα όρια του οργανωμένου εγκλήματος;

Το Predator του 1987 έσκασε σε βόμβα, απογειώνοντας τις καριέρες των συντελεστών του, δημιουργώντας franchise που συνεχίζει μέχρι σήμερα, κόβοντας πακτωλούς χρημάτων και γεννώντας merchandise, αλλά και καλλιτεχνική έμπνευση. Τον Ιούνιο του 1989, η Dark Horse κυκλοφόρησε το πρώτο comic με τις ιστορίες του Εξωγήινου Κυνηγού και των ανθρώπινων στόχων του, όμως το πεδίο δράσης δεν ήταν οι ζούγκλες της Λατινικής Αμερικής (όπως στην ταινία με τον Arnold), αλλά η Νέα Υόρκη. Ο detective Schaefer (ο μεγάλος αδερφός του Dutch από την ταινία) κι ο συνεργάτης του ερευνούν μια σειρά εξαιρετικά βίαιων φόνων, για να ανακαλύψουν έναν κίνδυνο πολύ μεγαλύτερο από ότι φανταζόντουσαν.

Με άλλα λόγια, ο συγγραφέας Mark Verheiden βασίστηκε σε μια ταινία τρόμου και φαντασίας και δημιούργησε ένα comic με πλοκή σχεδόν police procedural. Όλα τα στοιχεία του είδους παρελαύνουν στο Predator: Concrete Jungle. Έχουμε το δίδυμο των αστυνομικών που ερευνά τους φόνους, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με εντελώς ανατρεπτικές εξελίξεις, λουτρά αίματος και βίας και ανελέητο ξυλοφόρτωμα.

Το comic της Dark Horse αποτέλεσε με τη σειρά του τη βασική έμπνευση για την κινηματογραφική συνέχεια του Κυνηγού (1990 του Steven Hopkins), που κατάληξε ένα υπέροχο συνονθύλευμα ειδών, ιδεών και προθέσεων. Η δράση μεταφέρεται στο Los Angeles μέσα στον καύσωνα και επικεντρώνεται στον σκληρό μπάτσο Mike Harrigan (Danny Glover) που μαζί με την ομάδα του ερευνούν τις δολοφονίες, για να έρθουν τελικά αντιμέτωποι με πανίσχυρους εξωγήινους και αδίστακτους παραστρατιωτικούς. Προφανώς δεν έχουμε να κάνουμε με crime movie στα πρότυπα του “Murder on the Orient Express”, ή του “Los Angeles Confidential” και βεβαίως ξέρουμε εξ αρχής ποιος ευθύνεται για τις δολοφονίες. Όμως ο Mike Harrigan αντιμετωπίζει τα όσα απόκοσμα συμβαίνουν ως “μια συνηθισμένη μέρα στη δουλειά”, όπου αντί να κυνηγάει καθάρματα, καταδιώκει σε ταράτσες και σοκάκια  εξωγήινους κεφαλοκυνηγούς.

Η ταινία είναι καλογυρισμένη, με υπέροχα πλάνα, όμως δε διαθέτει το βάθος και την ποιότητα του προκατόχου της. Το Predator του 1987 ξεκινάει με μια απλούστατη ιδέα που θα μπορούσε να καταλήξει εύκολα σε μια κινηματογραφική χοντροκοπιά. Όμως η μαεστρία του John McTiernan πίσω από την κάμερα, η μουσική του Alan Silvestri και η παρουσία όλων των ηρώων (και ιδίως του Arnie και του εξωγήινου) παραδίδουν σεμινάριο ατμόσφαιρας, αγωνίας και (πειστικού) τρόμου. Αντίθετα, στην ταινία του Stephen Hopkins η φτήνια και η ευκολία είναι εμφανείς. Όχι φτήνια σε επίπεδο παραγωγής, αφού το Predator II είναι και ακριβό και φροντισμένο. Όμως οι ερμηνείες είναι υπερβολικές, οι ήρωες καρικατούρες και οι καταστάσεις συχνά ανόητες και ασύνδετες μεταξύ τους.

Αν λοιπόν ο θεατής αποδεχτεί ότι πρόκειται για ένα ιλουστρασιόν, pulp υβρίδιο crime – horror και sci – fi, θα βρει πολλά θετικά για να συνεχίσει μέχρι την αυλαία. Το σενάριο είναι ρηχό και τα ευρήματα που οδηγούν την εξέλιξη απολύτως βασικά, όμως η κεντρική ιδέα της τοποθέτηση ενός εξωγήινου στην καρδιά της μεγαλούπολης να τρομοκρατεί παράνομους, παρακρατικούς και αστυνομικούς – σα να ήταν μανιακός serial killer – είναι πρωτότυπη και δουλεύει εξαιρετικά. Η εικόνα του Κυνηγού να κραδαίνει τρόπαια πάνω σε ουρανοξύστες με τη βροχή να τον κοπανάει είναι άκρως εντυπωσιακή, τρομακτική και καρτουνίστικη. Επίσης, το τέρας δε θα χαριστεί σε κανένα στραβοστόμη που θα βρεθεί στο διάβα του, δε θα πειράξει ανυπεράσπιστους και θα νικηθεί όχι με μπράτσα και δύναμη πυρός, αλλά με πονηριά.

Η ταινία σφάχτηκε στην εποχή της, λόγω της (αναπόφευκτης) σύγκρισης με την πρώτη, λόγω των αντικειμενικών αδυναμιών της και επειδή ο Arnold απουσίαζε από τον πρωταγωνιστικό ρόλο (εκείνη την εποχή γύριζε το Terminator II με τον James Cameron, για να εκτοξεύσει την καριέρα του, τη δημοφιλία και τον τραπεζικό του λογαριασμό στην στρατόσφαιρα). Σήμερα το Predator II ανακαλύπτεται από ολοένα και περισσότερους ταγμένους που το εκτιμούν για τις αντικειμενικές αρετές του, αλλά και για τις χαριτωμένες αδυναμίες του.

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία