• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
1_6_20140602_1204698458
____2_20151005_1786206865
5_____5_20151005_1227808993
__12_20140602_1116612298
floral_4_20140602_1326000294
2_1_20140602_1156460154
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
floral_3_20140602_1784458771
__4_20140602_1587015771
1_2_20140602_1847082110
floral_2_20140602_1120412859
__9_20140602_1526631292
____1_20151005_1011421837
1_7_20140602_1545779988
_2_20140602_1024879335
____6_20151005_1897433254
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
2_19_20140602_1124956155
5_____4_20151005_1066907542
____5_20151005_1306678501
5_____1_20151005_2032667415
_4_20140602_1165060267
_5_20140602_1735551557
_9_20140602_1356767036
1_4_20140602_2035984016
__2_20140602_1001305159
_1_20140602_1063575340
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
__10_20140602_1264702166
____3_20151005_2015169976
1_9_20140602_2050144091
1_5_20140602_2030721773
__8_20140602_2013442574
2_20_20140602_1149335696
5_____2_20151005_1754418797
2_14_20140602_1610958476
_1_20140602_1245751584
_4_20140602_2065471199
__2_20140602_1153158435
2_21_20140602_1631876208
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
____7_20151005_1010550733
floral_5_20140602_1032320141
1_1_20140602_1034169098
5_____6_20151005_1016641525
_2_20140602_1075598716
__1_20140602_1292381825
_3_20140602_1388540158
_14_20140602_1390659221
_3_20140602_1423087805
2_22_20140602_1516921840
2_13_20140602_1157493131
_4_20140602_1439359747
5_____3_20151005_1823376744
_1_20140602_1379646725
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
public_1_20140602_1707896569
__1_20140602_2095030161
____4_20151005_1250992024
__11_20140602_1091381057
_1_20140602_2074821193
2_17_20140602_1651070418
2_11_20140602_1432683594
_5_20140602_1411507168
artgallery_3_20140602_1817864829
2_9_20140602_1095229169
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
_3_20140602_1587032100
__1_20140602_1470806817
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
_8_20140602_1502403807
_11_20140602_1728508009
1_3_20140602_1219192186
__6_20140602_1351763024
2_10_20140602_1335940389
_10_20140602_1457188011
__3_20140602_1230100467
__7_20140602_2000370772
_1_20140602_1626638007
floral_1_20140602_1656712337
_3_20140602_1454427727
_12_20140602_1830560292
_2_20140602_1135332314
2_4_20140602_1905793593
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
_1_20140602_1443038714
_5_20140602_1046251858
__13_20140602_1261475462
_2_20140602_1623145017
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
__1_20140602_1469983142
artgallery_2_20140602_1028500455
1_8_20140602_1932789229
_2_20140602_1676444802
_3_20140602_1548350811
_2_20140602_1328089459
2_2_20140602_1372190455
_4_20140602_1298525803
_3_20140602_1639285752
__3_20140602_1634134473
__5_20140602_1365998856
2_3_20140602_1612740712
2_18_20140602_1443405433
2_12_20140602_1509706106
_13_20140602_1466680089
artgallery_1_20140602_2097238027
__2_20140602_1093484416
_4_20140602_1608005964
2_16_20140602_1786925233
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
2_15_20140602_1393887756

Το πουλί με τα κρυσταλλένια φτερά

Συντάχθηκε στις 09 Απριλίου 2022. Καταχωρήθηκε στο Από το Χαρτί στην Οθόνη

Ο Sam Dalmas, ένας Αμερικανός συγγραφέας στη Ρώμη, γίνεται μάρτυρας σε μια απόπειρα δολοφονίας. Η αστυνομία πιστεύει ότι η συγκεκριμένη απόπειρα συνδέεται με μια σειρά δολοφονιών που συγκλονίζουν την ιταλική πρωτεύουσα και απαιτούν ο Dalmas να παραμείνει στην πόλη για να βοηθήσει στις έρευνες. Καθώς νιώθει ότι ο ίδιος και η φιλενάδα του βρίσκονται στο στόχαστρο του κατά συρροή δολοφόνου, ο συγγραφέας αποφασίζει να γίνει ο ίδιος ντετέκτιβ και να ξεσκεπάσει τον ένοχο.

Πρόκειται για το σκηνοθετικό ντεμπούτο του maître του Giallo, Dario Argento, ο οποίος αυτή την εποχή παρουσιάζει την τελευταία του δουλειά, με τίτλο Occhiali Neri στο κινηματογραφικό φεστιβάλ του Βερολίνου. Η ταινία βασίζεται πολύ χαλαρά στο pulp αστυνομικό μυθιστόρημα του Fredric Brown με τίτλο, The Screaming Mimi. Ήταν η δεύτερη απόπειρα μεταφορά του βιβλίου στο σινεμά και με διαφορά η πιο επιτυχημένη.

Ο Dario Argento είναι γιος του επιτυχημένου παραγωγού ταινιών Salvatore Argentο και αρχικά εργάστηκε σα δημοσιογράφος, κριτικός κινηματογράφου και σεναριογράφος. Σε ηλικία τριάντα ετών, βρέθηκε πίσω από την κάμερα για να σκηνοθετήσει το Πουλί με τα Κρυσταλλένια Φτερά, συνεχίζοντας την παράδοση του Mario Bava και ξεκινώντας μια ακολουθία ταινιών εξαιρετικά αιματηρών, υπέροχων οπτικά, με πολύ χαλαρή σεναριακή συνοχή.

Το Πουλί είναι το πρώτο μέρος της Τριλογίας των Ζώων, το οποίο ακολουθούν η Γάτα με τις Εννιά Ουρές και οι Τέσσερις Μύγες σε Μπλε Βελούδο. Σε σχέση με τις μετέπειτα δουλειές του Argento, βγαίνει κάποιο νόημα και καταλαβαίνεις γιατί οι πρωταγωνιστές ενεργούν, όπως ενεργούν. Πρόκειται για αστυνομικό μυστήριο, όμως απέχει από ένα κλασικό whodunit όπως το Έγκλημα στο Νείλο. Ο Argento δίνει έμφαση στην εικόνα, την ατμόσφαιρα, τον ήχο και στο να ταράξει το θεατή. Όπως έκανε κι ο Χίτσκοκ, παίρνει ένα τυπικό σενάριο και το μετασχηματίζει οπτικά, σε κάτι εντελώς προσωπικό.

Είναι η μοναδική φορά που ο Argento βασίζεται σε βιβλίο για μια αστυνομική ταινία (το Suspiria δεν είναι αστυνομική ταινία) και η βασική ιδέα με το μετανάστη καλλιτέχνη στην Ιταλία που βρίσκεται άθελά του σε μια σειρά φόνων θα αναπαραχθεί σε πολλές, επιτυχημένες ταινίες του. Ο Dario Argento είναι ο ορισμός του καλλιτέχνη που είτε τον λατρεύεις, είτε τον απεχθάνεσαι, με έργο αμφιλεγόμενο και σίγουρα ιδιαίτερο. Παρότι το Πουλί με τα Κρυσταλλένια Φτερά δεν είναι η πιο γνωστή κι εντυπωσιακή δουλειά του, αποτελεί μια πρώτης τάξης ευκαιρία για είσοδο στο αιματηρό του σύμπαν.

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία