• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
_4_20140602_1165060267
_1_20140602_1626638007
____1_20151005_1011421837
_5_20140602_1046251858
1_6_20140602_1204698458
__1_20140602_1469983142
5_____4_20151005_1066907542
artgallery_3_20140602_1817864829
1_3_20140602_1219192186
_2_20140602_1075598716
____6_20151005_1897433254
1_8_20140602_1932789229
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
_10_20140602_1457188011
__1_20140602_2095030161
____7_20151005_1010550733
____4_20151005_1250992024
_2_20140602_1328089459
_9_20140602_1356767036
__12_20140602_1116612298
2_4_20140602_1905793593
2_15_20140602_1393887756
__7_20140602_2000370772
_3_20140602_1548350811
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
_3_20140602_1454427727
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
__8_20140602_2013442574
5_____3_20151005_1823376744
_2_20140602_1135332314
__1_20140602_1292381825
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
__2_20140602_1093484416
floral_4_20140602_1326000294
_3_20140602_1423087805
_1_20140602_1443038714
_4_20140602_1608005964
_3_20140602_1587032100
floral_1_20140602_1656712337
1_9_20140602_2050144091
__11_20140602_1091381057
artgallery_1_20140602_2097238027
2_14_20140602_1610958476
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
2_18_20140602_1443405433
__2_20140602_1001305159
2_9_20140602_1095229169
2_21_20140602_1631876208
1_2_20140602_1847082110
_4_20140602_2065471199
_14_20140602_1390659221
floral_2_20140602_1120412859
__1_20140602_1470806817
_1_20140602_1245751584
__6_20140602_1351763024
_5_20140602_1735551557
_8_20140602_1502403807
_2_20140602_1623145017
__13_20140602_1261475462
public_1_20140602_1707896569
__4_20140602_1587015771
artgallery_2_20140602_1028500455
__3_20140602_1230100467
_5_20140602_1411507168
5_____2_20151005_1754418797
_1_20140602_2074821193
____5_20151005_1306678501
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
2_22_20140602_1516921840
5_____6_20151005_1016641525
_12_20140602_1830560292
_11_20140602_1728508009
_13_20140602_1466680089
2_3_20140602_1612740712
__3_20140602_1634134473
__9_20140602_1526631292
2_12_20140602_1509706106
2_20_20140602_1149335696
1_5_20140602_2030721773
floral_3_20140602_1784458771
floral_5_20140602_1032320141
2_16_20140602_1786925233
_3_20140602_1388540158
5_____5_20151005_1227808993
2_13_20140602_1157493131
_3_20140602_1639285752
__2_20140602_1153158435
2_2_20140602_1372190455
1_4_20140602_2035984016
_2_20140602_1676444802
_1_20140602_1063575340
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
_4_20140602_1298525803
_4_20140602_1439359747
__10_20140602_1264702166
_2_20140602_1024879335
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
2_19_20140602_1124956155
2_1_20140602_1156460154
____2_20151005_1786206865
1_7_20140602_1545779988
_1_20140602_1379646725
2_11_20140602_1432683594
__5_20140602_1365998856
1_1_20140602_1034169098
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
5_____1_20151005_2032667415
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
____3_20151005_2015169976
2_10_20140602_1335940389
2_17_20140602_1651070418

Το πουλί με τα κρυσταλλένια φτερά

Συντάχθηκε στις 09 Απριλίου 2022. Καταχωρήθηκε στο Από το Χαρτί στην Οθόνη

Ο Sam Dalmas, ένας Αμερικανός συγγραφέας στη Ρώμη, γίνεται μάρτυρας σε μια απόπειρα δολοφονίας. Η αστυνομία πιστεύει ότι η συγκεκριμένη απόπειρα συνδέεται με μια σειρά δολοφονιών που συγκλονίζουν την ιταλική πρωτεύουσα και απαιτούν ο Dalmas να παραμείνει στην πόλη για να βοηθήσει στις έρευνες. Καθώς νιώθει ότι ο ίδιος και η φιλενάδα του βρίσκονται στο στόχαστρο του κατά συρροή δολοφόνου, ο συγγραφέας αποφασίζει να γίνει ο ίδιος ντετέκτιβ και να ξεσκεπάσει τον ένοχο.

Πρόκειται για το σκηνοθετικό ντεμπούτο του maître του Giallo, Dario Argento, ο οποίος αυτή την εποχή παρουσιάζει την τελευταία του δουλειά, με τίτλο Occhiali Neri στο κινηματογραφικό φεστιβάλ του Βερολίνου. Η ταινία βασίζεται πολύ χαλαρά στο pulp αστυνομικό μυθιστόρημα του Fredric Brown με τίτλο, The Screaming Mimi. Ήταν η δεύτερη απόπειρα μεταφορά του βιβλίου στο σινεμά και με διαφορά η πιο επιτυχημένη.

Ο Dario Argento είναι γιος του επιτυχημένου παραγωγού ταινιών Salvatore Argentο και αρχικά εργάστηκε σα δημοσιογράφος, κριτικός κινηματογράφου και σεναριογράφος. Σε ηλικία τριάντα ετών, βρέθηκε πίσω από την κάμερα για να σκηνοθετήσει το Πουλί με τα Κρυσταλλένια Φτερά, συνεχίζοντας την παράδοση του Mario Bava και ξεκινώντας μια ακολουθία ταινιών εξαιρετικά αιματηρών, υπέροχων οπτικά, με πολύ χαλαρή σεναριακή συνοχή.

Το Πουλί είναι το πρώτο μέρος της Τριλογίας των Ζώων, το οποίο ακολουθούν η Γάτα με τις Εννιά Ουρές και οι Τέσσερις Μύγες σε Μπλε Βελούδο. Σε σχέση με τις μετέπειτα δουλειές του Argento, βγαίνει κάποιο νόημα και καταλαβαίνεις γιατί οι πρωταγωνιστές ενεργούν, όπως ενεργούν. Πρόκειται για αστυνομικό μυστήριο, όμως απέχει από ένα κλασικό whodunit όπως το Έγκλημα στο Νείλο. Ο Argento δίνει έμφαση στην εικόνα, την ατμόσφαιρα, τον ήχο και στο να ταράξει το θεατή. Όπως έκανε κι ο Χίτσκοκ, παίρνει ένα τυπικό σενάριο και το μετασχηματίζει οπτικά, σε κάτι εντελώς προσωπικό.

Είναι η μοναδική φορά που ο Argento βασίζεται σε βιβλίο για μια αστυνομική ταινία (το Suspiria δεν είναι αστυνομική ταινία) και η βασική ιδέα με το μετανάστη καλλιτέχνη στην Ιταλία που βρίσκεται άθελά του σε μια σειρά φόνων θα αναπαραχθεί σε πολλές, επιτυχημένες ταινίες του. Ο Dario Argento είναι ο ορισμός του καλλιτέχνη που είτε τον λατρεύεις, είτε τον απεχθάνεσαι, με έργο αμφιλεγόμενο και σίγουρα ιδιαίτερο. Παρότι το Πουλί με τα Κρυσταλλένια Φτερά δεν είναι η πιο γνωστή κι εντυπωσιακή δουλειά του, αποτελεί μια πρώτης τάξης ευκαιρία για είσοδο στο αιματηρό του σύμπαν.

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία