• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
_3_20140602_1587032100
2_2_20140602_1372190455
_11_20140602_1728508009
2_10_20140602_1335940389
____2_20151005_1786206865
__10_20140602_1264702166
artgallery_2_20140602_1028500455
_9_20140602_1356767036
5_____4_20151005_1066907542
5_____1_20151005_2032667415
1_2_20140602_1847082110
__4_20140602_1587015771
_13_20140602_1466680089
_2_20140602_1075598716
____6_20151005_1897433254
1_1_20140602_1034169098
__2_20140602_1153158435
2_13_20140602_1157493131
floral_3_20140602_1784458771
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
__7_20140602_2000370772
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
2_17_20140602_1651070418
_3_20140602_1388540158
__2_20140602_1001305159
2_3_20140602_1612740712
1_3_20140602_1219192186
_1_20140602_1379646725
_3_20140602_1639285752
1_5_20140602_2030721773
__1_20140602_1292381825
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
2_9_20140602_1095229169
_2_20140602_1024879335
2_16_20140602_1786925233
5_____3_20151005_1823376744
_1_20140602_1443038714
_3_20140602_1423087805
2_22_20140602_1516921840
__9_20140602_1526631292
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
_4_20140602_1298525803
_5_20140602_1411507168
2_11_20140602_1432683594
__1_20140602_1469983142
____3_20151005_2015169976
5_____2_20151005_1754418797
_5_20140602_1735551557
_1_20140602_1063575340
_4_20140602_1608005964
__13_20140602_1261475462
_8_20140602_1502403807
__3_20140602_1230100467
_12_20140602_1830560292
__2_20140602_1093484416
_5_20140602_1046251858
2_15_20140602_1393887756
_1_20140602_2074821193
1_4_20140602_2035984016
5_____5_20151005_1227808993
2_19_20140602_1124956155
__1_20140602_1470806817
1_8_20140602_1932789229
floral_5_20140602_1032320141
__8_20140602_2013442574
floral_2_20140602_1120412859
_3_20140602_1454427727
floral_1_20140602_1656712337
__5_20140602_1365998856
_2_20140602_1676444802
_4_20140602_1165060267
2_4_20140602_1905793593
2_21_20140602_1631876208
_2_20140602_1623145017
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
_2_20140602_1135332314
__12_20140602_1116612298
_4_20140602_2065471199
floral_4_20140602_1326000294
5_____6_20151005_1016641525
__11_20140602_1091381057
__3_20140602_1634134473
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
2_20_20140602_1149335696
2_18_20140602_1443405433
_10_20140602_1457188011
artgallery_1_20140602_2097238027
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
_4_20140602_1439359747
_1_20140602_1245751584
_2_20140602_1328089459
2_12_20140602_1509706106
_1_20140602_1626638007
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
artgallery_3_20140602_1817864829
2_1_20140602_1156460154
____5_20151005_1306678501
____4_20151005_1250992024
1_7_20140602_1545779988
1_9_20140602_2050144091
public_1_20140602_1707896569
____7_20151005_1010550733
__6_20140602_1351763024
_14_20140602_1390659221
2_14_20140602_1610958476
____1_20151005_1011421837
_3_20140602_1548350811
1_6_20140602_1204698458
__1_20140602_2095030161
5___floral_2015__10_20151005_1585006138

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ #6 – Τεύκρου Μιχαηλίδη: Μπιρίμπα στα χρόνια του κορωνοϊού

Συντάχθηκε στις 23 Απριλίου 2020. Καταχωρήθηκε στο Ιστορίες Εγκλεισμού

Τα μέλη της ΕΛΣΑΛ εμπνέονται από την πανδημία και γράφουν σύντομες "ιστορίες εγκλεισμού"

Για πρώτη φορά από τη μέρα που απαγορεύτηκε η κυκλοφορία, ξύπνησα ευδιάθετος. Πήγα σφυρίζοντας στην κουζίνα να ετοιμάσω πρωινό για τον φιλοξενούμενό μου: καφέ, φρυγανιές, βούτυρο, μέλι κι ένα ποτήρι χυμό. Αν θέλει και κανένα αυγό θα μου πει και θα του φτιάξω. Εγώ πάλι το πρωί, μόνο καφέ. Τα αράδιασα όλα σ’ ένα δίσκο και πήγα στο δωμάτιό του.

«Καλημέρα», του είπα, «πώς κοιμήθηκες;»

Με κοίταξε με απελπισία. «Τουαλέτα», μου είπε ξεψυχισμένα.

«Α, ναι», απάντησα και του έλυσα τα πόδια. Έτριψε τους αστραγάλους του που είχαν μουδιάσει κι έκανε να σηκωθεί.

«Μόνο με το σώβρακο», του είπα αυστηρά. Είχα δει χτες το βράδυ πόσο ικανός ήταν στα σκαρφαλώματα και δεν είχα καμιά διάθεση να το σκάσει από το παραθυράκι του μπάνιου. Ήταν βέβαια μικροσκοπικό κι έβγαζε στο φωταγωγό· αμφέβαλλα αν θα χωρούσε, μ’ αυτούς όμως ποτέ δεν ξέρεις. Με κοίταξε με απελπισία και υπάκουσε. Του έδειξα πού είναι το αποχωρητήριο, αλλά, καλού-κακού, στάθηκα  έξω απ’ την πόρτα.

Θα ήταν δύο ή τρεις μετά τα μεσάνυχτα κι όπως κάθε νύχτα, έτσι και χθες στριφογύριζα αδιάκοπα στο κρεβάτι, χωρίς να μου κολλάει ο ύπνος. Άκουσα ένα τρίξιμο στη μπαλκονόπορτα. Πώς διάολο είχε καταφέρει ν’ ανέβει τέσσερα πατώματα, σ’ ένα κατακόρυφο τοίχο, χωρίς να έχει να πιαστεί από πουθενά – αυτό δε μπόρεσα να το καταλάβω. Αλλά από διαρρηκτικές ικανότητες… μετεξεταστέος. Δέκα λεπτά του πήρε να παραβιάσει μια απλή μπαλκονόπορτα! Ρουμάνος θα είναι: άσσοι στη γυμναστική αλλά τα χέρια τους δεν πιάνουν. Όταν επιτέλους τα κατάφερε ν’ ανοίξει, του την είχα στημένη. Προσπάθησε να το σκάσει αλλά τον πρόλαβα. Τον πήγα σηκωτό στο υπνοδωμάτιο και τον έδεσα. Να που αυτές οι χειροπέδες που είχα αγοράσει πριν χρόνια για πλάκα, από ένα sex shop στο Σόχο, αποδείχθηκαν τελικά χρήσιμες. «Κοιμήσου τώρα, κι αύριο το πρωί τα λέμε», του είπα. Εγώ πλάγιασα στον καναπέ, στο σαλόνι, αλλά χαλάλι.

Άκουσα το καζανάκι κι ύστερα τη βρύση του νιπτήρα. «Πλύνε καλά τα χέρια σου», του φώναξα. Απ’ το πρωί ως το βράδυ αυτό μας πιπιλάνε, τι να κάνω, κόλλησα κι εγώ. Τον οδήγησα πίσω στο δωμάτιο και του ξαναφόρεσα τις χειροπέδες στα πόδια. Όχι πως δεν προσπάθησε να με κλωτσήσει και να το σκάσει, αλλά εγώ από κάτι τέτοια δε μασάω. Έδειξε να αποδέχεται τη μοίρα του. Ήπιε μια γουλιά καφέ και δάγκωσε μια φρυγανιά.

«Μη φέρεις μπάτσους», μου είπε. «Εγώ φύγει και δεν έρθει ξανά ποτέ. Ορκίζομαι», είπε κι έκανε με τα δάκτυλα ένα σχήμα που θύμιζε σταυρό.

Γέλασα. «Εγώ όχι φωνάξει αστυνομία. Εσύ μείνεις εδώ μέχρι σταματήσει απαγόρευση». Τελικά, πλάκα έχει να μιλάς σπασμένα Ελληνικά.

«Και τι με κάνεις;» είπε φοβισμένα.

«Θα σου μάθω μπιρίμπα», του είπα. «Κάπου δυο μήνες θα μείνουμε κλεισμένοι. Θα γίνεις ξεφτέρι».

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ - Προηγούμενο διήγημα          ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ - Επόμενο διήγημα

Ετικέτες: Τεύκρος Μιχαηλίδης

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία