• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
_1_20140602_2074821193
_12_20140602_1830560292
__1_20140602_1292381825
_3_20140602_1587032100
_1_20140602_1443038714
artgallery_2_20140602_1028500455
_9_20140602_1356767036
__2_20140602_1153158435
2_21_20140602_1631876208
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
floral_4_20140602_1326000294
__4_20140602_1587015771
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
2_4_20140602_1905793593
____7_20151005_1010550733
2_1_20140602_1156460154
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
2_14_20140602_1610958476
1_8_20140602_1932789229
_5_20140602_1411507168
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
__1_20140602_1469983142
_10_20140602_1457188011
1_9_20140602_2050144091
2_2_20140602_1372190455
1_1_20140602_1034169098
_8_20140602_1502403807
_2_20140602_1328089459
_2_20140602_1623145017
_3_20140602_1388540158
_3_20140602_1423087805
__2_20140602_1001305159
_1_20140602_1063575340
_2_20140602_1024879335
5_____4_20151005_1066907542
floral_1_20140602_1656712337
_5_20140602_1046251858
1_2_20140602_1847082110
____1_20151005_1011421837
2_11_20140602_1432683594
_3_20140602_1639285752
_2_20140602_1135332314
__3_20140602_1634134473
____6_20151005_1897433254
____4_20151005_1250992024
2_22_20140602_1516921840
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
_2_20140602_1075598716
2_20_20140602_1149335696
_2_20140602_1676444802
artgallery_1_20140602_2097238027
_1_20140602_1379646725
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
_4_20140602_1165060267
2_13_20140602_1157493131
__2_20140602_1093484416
____2_20151005_1786206865
_4_20140602_1298525803
2_10_20140602_1335940389
_5_20140602_1735551557
1_6_20140602_1204698458
__1_20140602_1470806817
2_19_20140602_1124956155
2_15_20140602_1393887756
5_____3_20151005_1823376744
2_3_20140602_1612740712
5_____5_20151005_1227808993
__6_20140602_1351763024
_14_20140602_1390659221
____5_20151005_1306678501
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
__12_20140602_1116612298
2_18_20140602_1443405433
_13_20140602_1466680089
_11_20140602_1728508009
__7_20140602_2000370772
1_3_20140602_1219192186
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
floral_5_20140602_1032320141
__13_20140602_1261475462
5_____6_20151005_1016641525
_1_20140602_1245751584
__10_20140602_1264702166
2_17_20140602_1651070418
__8_20140602_2013442574
__3_20140602_1230100467
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
_4_20140602_1439359747
2_12_20140602_1509706106
__5_20140602_1365998856
_3_20140602_1548350811
__1_20140602_2095030161
__9_20140602_1526631292
floral_2_20140602_1120412859
_4_20140602_2065471199
_3_20140602_1454427727
5_____1_20151005_2032667415
1_4_20140602_2035984016
1_5_20140602_2030721773
public_1_20140602_1707896569
5_____2_20151005_1754418797
1_7_20140602_1545779988
2_16_20140602_1786925233
artgallery_3_20140602_1817864829
____3_20151005_2015169976
2_9_20140602_1095229169
_4_20140602_1608005964
floral_3_20140602_1784458771
__11_20140602_1091381057
_1_20140602_1626638007

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ #4 – Έλενας Χουσνή: Περί εγκλεισμού…

Συντάχθηκε στις 21 Απριλίου 2020. Καταχωρήθηκε στο Ιστορίες Εγκλεισμού

Τα μέλη της ΕΛΣΑΛ εμπνέονται από την πανδημία και γράφουν σύντομες "ιστορίες εγκλεισμού"

Άσπρος τοίχος, μαύρος τοίχος. Άσπρος τοίχος, μαύρος, άσπρος, μαύρος. Μέτρημα επιβίωσης ενώ το φως της τηλεόρασης καρτερικά αναβοσβήνει στον επαναλαμβανόμενο ρυθμό του. Ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι της, οι κόκκινες πινελιές υποχωρούν και καταχωνιάζονται στην ησυχία του χαλιού. Κανείς δεν μπαίνει, κανείς δεν βγαίνει. Κι εκείνη ακόμη σταμάτησε. Ξαπλωμένη συνεχώς στην αριστερή πλευρά της κρεβατοκάμαρας, παραιτημένη από την οδύνη της συγκατοίκησής τους. Τώρα δεν υπάρχει λόγος. Δεν υπάρχει λόγος να υποκρίνονται ότι κάτι άλλο αιωρείται στον αέρα εκτός από βαρεμάρα και σιχασιά. Του ενός για την άλλη. Της μιας για τον άλλον. Ευτυχώς ο εγκλεισμός τους επέβαλλε την καθυστερούμενη για χρόνια ειλικρίνεια.

Οι μισές κουβέντες, οι φτυσμένες κουβέντες, τα καταπότια της αποξένωσης πήραν τη θέση τους. Κι αυτοί οι δύο πήραν τις θέσεις τους. Στην πραγματικότητα κράτησαν αυτές που είχαν πάντοτε. Αυτός στον καναπέ, εκείνη στο κρεβάτι. Ποτέ το αντίθετο. Το προστατευτικό κουκούλι που δεν έσπασε. Ούτε τώρα.

Την επισκέπτεται κάθε πρωί. Παίρνει την κούπα με τον ξεθυμασμένο καφέ και της αφήνει καινούριο, αχνιστό. Την κοιτά. Προσπαθεί να δει κάτω από τα κλειστά μάτια, να διαβάσει τις λέξεις πίσω από τα ερμητικά κλεισμένα χείλη, να ανιχνεύσει τον έρωτα κάτω από τις ξεφτισμένες πιτζάμες, τρία νούμερα μεγαλύτερες απ’ όταν την γνώρισε, πολλά κιλά βαρύτερες από την εποχή που του άρεσε να την γδύνει. Θα ήθελε να την ταρακουνήσει, να λαβώσει την πένθιμη ακινησία του σώματός της. Θα ήθελε, κάποιες μέρες, ακόμη και να την κλωτσήσει δυνατά. Ή να την χτυπήσει με κάτι. Κάτι που θα πονέσει. Όχι τώρα, τα δέκα τελευταία χρόνια αυτό θέλει. Να την πονέσει. Να βρει εκείνον τον έναν τρόπο που δεν έχει βρει για να τη διώξει. Να φύγει μόνη της, να μην χρειαστεί να το ζητήσει εκείνος.

Αυτό είναι το μαρτύριό του. Ότι δεν μπορεί να το ζητήσει. Το λέει στον εαυτό του χιλιάδες φορές, μέρα - νύχτα, μέρα - νύχτα, μα ποτέ σε κείνη. Κάθε που ανοίγει το στόμα του, θυμάται την ανοιχτή πόρτα του πατρικού του, την πλάτη εκείνου, την μία και μοναδική βαλίτσα που πήρε φεύγοντας, το πρησμένο από το κλάμα και αργότερα από το αλκοόλ πρόσωπο της μάνας του, την δική της κρεβατοκάμαρα, το δικό της σώμα στην αριστερή πλευρά στου κρεβατιού, η δεξιά πάντα στρωμένη. Και δεν μπορεί…

Άσπρος τοίχος, μαύρος τοίχος. Άσπρος, μαύρος. Άσπρος, μαύρος. Οι κόκκινες κηλίδες ξεκινούν από το πάτωμα της κουζίνας, ξεραμένες πια. Διασχίζουν το χολ, βαφτίζουν την λευκή πόρτα του μπάνιου, αχνοφαίνονται στον νεροχύτη, τις έχει καταπιεί η άβυσσος της μπανιέρας. Κι έπειτα στην κρεβατοκάμαρα. Δεν θα τις σκουπίσει. Ούτε θα της πει να φύγει. Της αφήνει και σήμερα την κούπα με τον αχνιστό καφέ.

Κοιτά το άλλοτε πρησμένο από το κλάμα και το αλκοόλ πρόσωπό της. Δεν θα πρηστεί άλλο. Πάει ένας μήνας που την σκότωσε… Άσπρος τοίχος, μαύρος τοίχος. Και οι κόκκινες πινελιές πιο όμορφες από ποτέ!!!

* Το σχέδιο είναι του ζωγράφου Χρήστου Κουτσουρά,
φιλοτεχνημένο ειδικά για το συγκεκριμένο διήγημα.

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ - Προηγούμενο διήγημα          ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ - Επόμενο διήγημα

Ετικέτες: Έλενα Χουσνή

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία