• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
  • p1
    Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της
    Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας

  • p2
    Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της
    Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας

  • p3
    Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της
    Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας

  • p4
    Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της
    Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας

  • p5
    Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της
    Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας
Η ΕΛΣΑΛ στο 4ο Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων 2025

Η ΕΛΣΑΛ στο 4ο Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων 2025

Εκδήλωση στις 26 Ιουνίου 2025 στο Θέατρο Μίκης Θεοδωράκης

Με εκδήλωση υπό τον τίτλο «Η σκηνογραφία ως σκιώδης πρωταγωνίστρια της αστυνομικής μυθοπλασίας» η ΕΛΣΑΛ συμμετέχει στο 4ο Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων, που διοργανώνεται από τις 25 έως τις 29 Ιουνίου.

Συνεχίζεται...

Υπό την αιγίδα της ΕΛΣΑΛ το 4ο Crime Fiction Stories Festival στα Ιωάννινα

Υπό την αιγίδα της ΕΛΣΑΛ το 4ο Crime Fiction Stories Festival στα Ιωάννινα

Στο ρόλο της γυναίκας στην αστυνομική λογοτεχνία (γυναίκες συγγραφείς και ηρωίδες) είναι αφιερωμένο το φετινό 4ο Crime Fiction Stories Festival, που θα πραγματοποιηθεί στα Ιωάννινα από τις 28 έως τις 30 Ιουνίου.

Το φεστιβάλ διοργανώνεται υπό την αιγίδα της ΕΛΣΑΛ και με τη συμμετοχή των μελών της Γρηγόρη Αζαριάδη, Άντυ Βρόσγου και Γιάννη Πανούση.

Συνεχίζεται...

Η ΕΛΣΑΛ για το κλείσιμο του βιβλιοπωλείου "Επί λέξει"

Η ΕΛΣΑΛ για το κλείσιμο του βιβλιοπωλείου "Επί λέξει"

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Το επικείμενο κλείσιμο του «Επί λέξει» είναι το τελευταίο χρονικά μιας μακριάς αλυσίδας δυσάρεστων εξελίξεων στον χώρο του βιβλίου. Συνοικιακά, τοπικά ακόμα και εμβληματικά-ιστορικά βιβλιοπωλεία αναγκάστηκαν να σταματήσουν τη λειτουργία τους. Όμως κάθε λουκέτο σε ένα βιβλιοπωλείο όπως και κάθε λουκέτο σε έναν χώρο τέχνης είναι και ένα πλήγμα για τον πολιτισμό.

Συνεχίζεται...

Παδούρα, Πινιέιρο και Τάιμπο II στο Φεστιβάλ ΛΕΑ 2025

Παδούρα, Πινιέιρο και Τάιμπο II στο Φεστιβάλ ΛΕΑ 2025

Τρεις κορυφαίοι Λατινοαμερικάνοι συγγραφείς του νουάρ, ο Κουβανός Λεονάρντο Παδούρα, η Αργεντινή Κλαούδια Πινιέιρο και ο Ισπανομεξικανός Πάκο Ιγκνάσιο Τάιμπο ΙΙ, θα βρεθούν στην Ελλάδα την προσεχή εβδομάδα, συμμετέχοντας στις εκδηλώσεις του 17ου Φεστιβάλ ΛΕΑ (Λογοτεχνία εν Αθήναις) 2025.

Συνεχίζεται...

2ος Διαγωνισμός Πρωτοεμφανιζόμενων Συγγραφέων Αστυνομικού Διηγήματος

2ος Διαγωνισμός Πρωτοεμφανιζόμενων Συγγραφέων Αστυνομικού Διηγήματος

Η Ελληνική Λέσχη Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας (ΕΛΣΑΛ), σε συνεργασία με το Agatha Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας και τις Εκδόσεις Κύφαντα, προκηρύσσει τον 2ο Διαγωνισμό Πρωτοεμφανιζόμενων Συγγραφέων Αστυνομικού Διηγήματος (για τον πρώτο διαγωνισμό και την έκδοση που ακολούθησε, βλ. εδώ).

Τα καλύτερα διηγήματα θα δημοσιευτούν σε τόμο από τις Εκδόσεις Κύφαντα στις αρχές του 2026.

Συνεχίζεται...

Νέος πρόεδρος της ΕΛΣΑΛ ο Άντυ Βρόσγος

Νέος πρόεδρος της ΕΛΣΑΛ ο Άντυ Βρόσγος

Μετά τον απροσδόκητο θάνατο τον Σεπτέμβριο του 2024 του εκλεγμένου προέδρου της ΕΛΣΑΛ, Σέργιου Γκάκα, η Λέσχη αποφάσισε την ανά εξάμηνο αλλαγή των ρόλων στη γραμματεία της.

Έτσι, για το δεύτερο εξάμηνο του 2025 πρόεδρος της ΕΛΣΑΛ αναλαμβάνει το μέλος της γραμματείας της, Άντυ Βρόσγος, διαδεχόμενος τον Γιάννη Μόσχο.

Συνεχίζεται...


Ο Ντετέκτιβ Φίλιπ Μάρλοου δέχεται επίσκεψη νωρίς τα ξημερώματα από τον παλιόφιλό του, Τέρρυ Λένοξ, ο οποίος του ζητάει να τον μεταφέρει αμέσως από το Λος Άντζελες στην Τιχουάνα. Χωρίς πολλές ερωτήσεις, ο Μάρλοου βοηθάει τον Λένοξ, όμως όταν επιστρέφει βρίσκει την αστυνομία έξω από την πόρτα του. Η σύζυγος του φίλου του έχει βρεθεί νεκρή στο σπίτι της, ο Τέρρυ Λένοξ είναι ο νούμερο ένα ύποπτος και ο Ντετέκτιβ Μάρλοου κατηγορείται για συνέργεια και υπόθαλψη εγκληματία.

O Μεγάλος Αποχαιρετισμός είναι το έκτο μυθιστόρημα του Ρέυμοντ Τσάντλερ με πρωταγωνιστή τον ιδιωτικό ερευνητή Φίλιπ Μάρλοου. Παρότι βιβλία όπως ο Μεγάλος Ύπνος και το Αντίο Γλυκιά μου είναι πιο δημοφιλή, ο ίδιος ο Τσάντλερ φαίνεται να θεωρούσε τον Αποχαιρετισμό ως κορυφαίο έργο του, όπως αναφέρει σε επιστολή προς φιλικό του πρόσωπο.

Το 1973 ο ανατρεπτικός σκηνοθέτης Robert Altman, ήδη γνωστός και καταξιωμένος, αποφασίζει να κάνει μια διαφορετική ταινία Μάρλοου, μακριά από το στερεότυπο των Μπόγκαρτ και Ντικ Πάουελ. Στο πρωταγωνιστικό ρόλο συναντάμε τον υπέροχο Έλιοτ Γκουλντ που δημιουργεί έναν Μάρλοου πιο ατσούμπαλο και χίπι από τους ασπρόμαυρους, αλλά πολύ ξεχωριστό. Στο καστ συναντάμε επίσης τον Στρέρλινγκ Χέυντεν σε ρόλο αλκοολικού συγγραφέα (αναφορά του συγγραφέα στο εαυτό του), αλλά κι έναν πολύ νεαρό Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ σε ρόλο αμίλητου μπράβου.

Η ταινία είναι ξεκάθαρα Τσάντλερ, ξεκάθαρα χαρντ-μπόιλντ κι ενώ πιάνει εξαιρετικά την ατμόσφαιρα του βιβλίου, διαφοροποιείται σημαντικά ως προς την πλοκή και τις λεπτομέρειες. Στην εποχή της έφαγε μεγάλη γιούχα και κράξιμο, καθώς οι σκληροπυρηνικοί δεν μπορούσαν να δεχτούν έναν Μάρλοου μακριά από το σκληρό, αρρενωπό πρότυπο του Χόλλυγουντ (αλλά και των βιβλίων) και πέρασαν χρόνια μέχρι να ανακαλυφθεί από τους σινεφίλ και να αναγνωριστεί η αξία της.

Ο Ρόμπερτ Άλτμαν ήταν ένας από τους σημαντικότερους Αμερικανούς σκηνοθέτες, με πολύ χαρακτηριστική ταυτότητα στο έργο του που επηρέασε άπειρους μεταγενέστερους. Θα περίμενε κανείς να έχει αφιερωθεί σε αυτό που λέμε “Σινεμά Δημιουργού”, αδιαφορώντας για την παλπ, αστυνομική λογοτεχνία. Αντίθετα, καταπιάστηκε αρκετές φορές με αυτό που αποκαλούμε αστυνομικό μυστήριο (Gosford Park, The Player, Thieves Like Us), όμως ο Μεγάλος Αποχαιρετισμός είναι μάλλον η κορυφαία απόπειρά του, στο συγκεκριμένο είδος.

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία