• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
5_____5_20151005_1227808993
2_13_20140602_1157493131
____4_20151005_1250992024
2_4_20140602_1905793593
__7_20140602_2000370772
floral_2_20140602_1120412859
_9_20140602_1356767036
__12_20140602_1116612298
5_____4_20151005_1066907542
__2_20140602_1153158435
floral_5_20140602_1032320141
_1_20140602_1245751584
1_6_20140602_1204698458
__2_20140602_1093484416
2_9_20140602_1095229169
____3_20151005_2015169976
1_7_20140602_1545779988
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
_2_20140602_1075598716
__3_20140602_1634134473
_3_20140602_1548350811
artgallery_1_20140602_2097238027
_4_20140602_1439359747
2_18_20140602_1443405433
____6_20151005_1897433254
1_1_20140602_1034169098
2_3_20140602_1612740712
2_21_20140602_1631876208
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
floral_4_20140602_1326000294
2_15_20140602_1393887756
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
_13_20140602_1466680089
____7_20151005_1010550733
public_1_20140602_1707896569
__3_20140602_1230100467
_3_20140602_1587032100
__11_20140602_1091381057
_1_20140602_1443038714
_8_20140602_1502403807
_2_20140602_1623145017
_3_20140602_1639285752
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
2_2_20140602_1372190455
5_____1_20151005_2032667415
__6_20140602_1351763024
_14_20140602_1390659221
2_1_20140602_1156460154
__5_20140602_1365998856
_1_20140602_1379646725
_3_20140602_1388540158
_4_20140602_1608005964
_5_20140602_1046251858
_4_20140602_2065471199
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
__1_20140602_1469983142
_2_20140602_1024879335
2_12_20140602_1509706106
_5_20140602_1735551557
_4_20140602_1298525803
2_19_20140602_1124956155
artgallery_2_20140602_1028500455
_2_20140602_1135332314
1_2_20140602_1847082110
_3_20140602_1454427727
1_5_20140602_2030721773
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
_11_20140602_1728508009
____2_20151005_1786206865
5_____2_20151005_1754418797
1_4_20140602_2035984016
_1_20140602_1626638007
floral_1_20140602_1656712337
5_____6_20151005_1016641525
2_16_20140602_1786925233
_4_20140602_1165060267
_2_20140602_1328089459
2_22_20140602_1516921840
2_11_20140602_1432683594
__8_20140602_2013442574
1_3_20140602_1219192186
1_9_20140602_2050144091
1_8_20140602_1932789229
__10_20140602_1264702166
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
____1_20151005_1011421837
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
_10_20140602_1457188011
_1_20140602_2074821193
__1_20140602_1292381825
2_17_20140602_1651070418
5_____3_20151005_1823376744
2_10_20140602_1335940389
__1_20140602_2095030161
2_20_20140602_1149335696
__1_20140602_1470806817
__13_20140602_1261475462
_2_20140602_1676444802
floral_3_20140602_1784458771
_12_20140602_1830560292
artgallery_3_20140602_1817864829
____5_20151005_1306678501
__9_20140602_1526631292
__4_20140602_1587015771
_3_20140602_1423087805
_5_20140602_1411507168
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
_1_20140602_1063575340
__2_20140602_1001305159
2_14_20140602_1610958476
5___floral_2015__11_20151005_2067349259

Γοργόνες στο γήπεδο του γκολφ (β΄ μέρος)

Συντάχθηκε στις 07 Μαϊος 2023. Καταχωρήθηκε στο Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία

To 1985 εκδίδονται «Οι γοργόνες στο γήπεδο του γκολφ» («Mermaids on the Golf Course») μια συλλογή από έντεκα διηγήματα. Φόνος, βία, μυστικά και τρέλα. Η δεκαετία του 1980 δεν είναι μια καλή δεκαετία για τη Χάισμιθ. Τα διηγήματα όμως παραμένουν στο ύψος της.

«Γοργόνες στο γήπεδο του γκολφ», το ομώνυμο διήγημα. Εδώ η Χάισμιθ «κοσκινίζει» για ακόμα μια φορά την αμερικανική πολιτική αφρόκρεμα.  Ένας κυβερνητικός αξιωματούχος που τραυματίστηκε σε απόπειρα δολοφονίας του Προέδρου, σώζοντας τη ζωή του, δίνει αποχαιρετιστήριο πάρτι στο μέγαρο που του παραχώρησε σε ένδειξη ευγνωμοσύνης ο Πρόεδρος. Έχει αρχίσει να τα χάνει, η προσωπικότητά του αλλοιώνεται προς το γελοίο δίχως να το έχει συναίσθηση ο ίδιος, ενώ είναι σε όλους φανερό. Η σύζυγός του θα απειλήσει στο τέλος με πιστόλι έναν φωτορεπόρτερ έτοιμο να δυσφημίσει τον άντρα της με μια σειρά φωτογραφιών, που τον έδειχναν να πέφτει στην πισίνα κυνηγώντας την όμορφη  δημοσιογράφο Φλώρη Λη της Ουώσινγκτον Ανγκλ.

Με το φωτογραφικό ρεπορτάζ έχει να κάνει και το επόμενο διήγημα. «Όπου υπάρχει δράση» («Where the Action is»). Νέα Υόρκη, ο εικοσάχρονος Γκραιγκ Ρόλλινς πασχίζει να γίνει φωτορεπόρτερ. Η φωτογραφία μιας δεκαενιάχρονης κοπέλας, της Λίζυ Ντέηβις, που απήχθη και πιθανά βιάστηκε, την ώρα που συναντά τους γονείς της, ένα δραματικό στιγμιότυπο, θα τον κάνει ξαφνικά διάσημο και θα γίνει η αφορμή για μια πολύ επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία. Αναπάντεχα και μάλλον τυχαία και άδικα. Πάντα θα απορεί για την ακρίβεια της πρώτης εκείνης φωτογραφίας (δύσπιστος, αντιπαθητικά καχύποπτος: είχε όντως βιαστεί η κοπέλα;), που θα καταλήξει σε ολόκληρο άλμπουμ σε συνεργασία με την ίδια τη Λίζυ. Στο τέλος τον αφήνουμε να σχεδιάζει το επόμενο άλμπουμ του: φωτογραφίες με μικρές λεζάντες που θα αντανακλούν την προσωπική του διαμάχη σχετικά με το Θεό και τη δικαιοσύνη. «Και γιατί να μην γίνει επιτυχία, αφού πέτυχε το προηγούμενο;»

H ταχύτατη ανέλιξη του Γκραιγκ, που θα λάβει και το βραβείο Πούλιτζερ στη φωτογραφία, αποτελεί και μια υπόγεια ειρωνική αναφορά της Χάισμιθ στη δική της ταχύτατη επιτυχία, όταν ο Άλφρεντ Χίτσκοκ την έκανε παγκοσμίως γνωστή μόλις εξέδωσε το πρώτο της μυθιστόρημα.

«Ο πιο σκληρός μήνας» («The Cruelest Month»). Τίτλος που θυμίζει λίγο Τ. Σ. Έλιοτ («Έρημη χώρα» - «Ο Απρίλιος ο μήνας ο σκληρός»).  Μικρή επαρχιακή πόλη κοντά στη Μασσαλία. Η Οντίλ Μασαράτι  παραδίδει μαθήματα αγγλικών. Χόμπυ της η αλληλογραφία με συγγραφείς. Με προσιτούς συγγραφείς. Στον Γκρέηαμ Γκρην για παράδειγμα, που θαύμαζε απεριόριστα, έγραψε δύο τρεις φορές και δεν έλαβε την παραμικρή απάντηση. Εγκατέλειψε την προσπάθεια. Τώρα είχε πιάσει επαφή με τον Ντένις Χόλλινγουντ, τον οποίο άρχισε από ένα σημείο και μετά να βομβαρδίζει με απανωτά γράμματα. Μια φιλενάδα της στο μεταξύ, της προτείνει στις διακοπές εκδρομή στο Λονδίνο. Στα περίχωρα, στο Φάιβ Όουκς, ζούσε και ο Ντένις Χόλλινγουντ. Η Οντίλ σπεύδει να τον επισκεφθεί απροειδοποίητα με ένα βιβλίο του ανά χείρας. Εκείνος ενοχλείται αφάνταστα. Της υπογράφει το βιβλίο και της δηλώνει πως δεν πρόκειται να απαντήσει ξανά στα γράμματά της. Απογοητεύεται σφόδρα ∙ ήταν μια επώδυνη δοκιμασία. Εκδηλώνει μια «μικρή» απόπειρα αυτοκτονίας πέφτοντας στις ρόδες ενός αμαξιού.  Γλυτώνει με ένα σημάδι στο πρόσωπο. Με ευεργετικά ίσως αποτελέσματα για την ψυχική της ισορροπία ∙ έχει αποκομίσει «κάτι».  Συνεχίζει ακάθεκτη την αλληλογραφία της με δεύτερα ονόματα της συγγραφικής πιάτσας. «Τί είναι η ζωή παρά μια προσπάθεια για κάτι».

«Μια σφαίρα από το πουθενά» («A Shot from Nowhere»). Μεξικό, κάποια επαρχιακή πόλη. Ένας νεαρός ζωγράφος γίνεται μάρτυρας μιας δολοφονίας ενός δεκατριάχρονου παιδιού σε ερημικό δρόμο και στη συνέχεια βρίσκεται εφιαλτικά μπλεγμένος με τις τοπικές αρχές, που τον συλλαμβάνουν ως ύποπτο, μέχρι τελικά να τον απελάσουν. Στη Νέα Υόρκη συνεχίζει τα σκίτσα με τα τοπία που είχε αποτυπώσει στο Μεξικό και κάποια στιγμή αρχίζει να ζωγραφίζει το πτώμα του παιδιού. Βράδυ. Πώς θα φαίνονταν τα χρώματα το πρωί; Ένα διήγημα που «διπλώνει» πάνω στο Μεξικάνικο ταξίδι της ίδιας και στο μυθιστόρημά της «A Game for the Living».

«Το υλικό της τρέλας» («The Stuff of Madness») -Η κυρία Πηνελόπη Ουάγκονερ, που αγαπούσε τα κατοικίδια, είχε τη συνήθεια, όταν πέθαιναν, να τα βαλσαμώνει και να τα τοποθετεί σαν αγάλματα στον κήπο της. Τώρα θέλει να καλέσει τους δημοσιογράφους να δούνε το αξιοθέατο. Ανταποκρίνονται πρόθυμα ∙ ετοιμάζονται δημοσιεύσεις. Ο άντρας της, δικηγόρος, αντιλαμβάνεται πως θα γίνει ρεζίλι στους Λονδρέζους πελάτες του. Προσπαθεί να αποτρέψει την επίδειξη, αλλά αποτυγχάνει. Πάει και αγοράζει μια κούκλα βιτρίνας, την ντύνει και την βάφει έτσι ώστε να μοιάζει με μια παλιά ερωμένη του και την τοποθετεί στον κήπο ανάμεσα στα βαλσαμωμένα κατοικίδια. Κατά την επίδειξη, η γυναίκα του βλέπει ξαφνικά την κούκλα, την αναγνωρίζει και παθαίνει έμφραγμα. Επιβιώνει. Όταν ο άντρα της αντιλαμβάνεται πως η γυναίκα του θα ζήσει, αυτοκτονεί με χάπια ξαπλωμένος στον κήπο δίπλα στο μακρύ ρούχο της κούκλας.

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία