• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
__1_20140602_1470806817
__6_20140602_1351763024
____5_20151005_1306678501
1_8_20140602_1932789229
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
2_17_20140602_1651070418
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
__2_20140602_1153158435
____3_20151005_2015169976
_4_20140602_2065471199
floral_5_20140602_1032320141
1_9_20140602_2050144091
2_22_20140602_1516921840
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
_1_20140602_1626638007
2_12_20140602_1509706106
floral_1_20140602_1656712337
_11_20140602_1728508009
__5_20140602_1365998856
__4_20140602_1587015771
artgallery_2_20140602_1028500455
____4_20151005_1250992024
__3_20140602_1634134473
_5_20140602_1411507168
__2_20140602_1001305159
2_9_20140602_1095229169
5_____3_20151005_1823376744
__11_20140602_1091381057
__1_20140602_2095030161
2_10_20140602_1335940389
artgallery_1_20140602_2097238027
_4_20140602_1298525803
5_____6_20151005_1016641525
_3_20140602_1423087805
5_____2_20151005_1754418797
_13_20140602_1466680089
____1_20151005_1011421837
_12_20140602_1830560292
1_3_20140602_1219192186
floral_4_20140602_1326000294
2_4_20140602_1905793593
2_15_20140602_1393887756
2_3_20140602_1612740712
____6_20151005_1897433254
_3_20140602_1587032100
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
_4_20140602_1439359747
____7_20151005_1010550733
__13_20140602_1261475462
5_____4_20151005_1066907542
__7_20140602_2000370772
__3_20140602_1230100467
_5_20140602_1046251858
__1_20140602_1469983142
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
__9_20140602_1526631292
_8_20140602_1502403807
2_13_20140602_1157493131
_3_20140602_1454427727
2_18_20140602_1443405433
__12_20140602_1116612298
__8_20140602_2013442574
2_21_20140602_1631876208
1_5_20140602_2030721773
____2_20151005_1786206865
2_2_20140602_1372190455
_1_20140602_2074821193
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
__10_20140602_1264702166
floral_2_20140602_1120412859
_1_20140602_1443038714
public_1_20140602_1707896569
2_1_20140602_1156460154
_2_20140602_1328089459
_3_20140602_1639285752
_2_20140602_1075598716
__2_20140602_1093484416
1_1_20140602_1034169098
_2_20140602_1135332314
_1_20140602_1063575340
2_14_20140602_1610958476
1_2_20140602_1847082110
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
5_____5_20151005_1227808993
2_20_20140602_1149335696
_3_20140602_1548350811
_14_20140602_1390659221
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
2_16_20140602_1786925233
_4_20140602_1165060267
floral_3_20140602_1784458771
_2_20140602_1024879335
1_6_20140602_1204698458
_10_20140602_1457188011
_4_20140602_1608005964
_5_20140602_1735551557
2_19_20140602_1124956155
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
_1_20140602_1379646725
artgallery_3_20140602_1817864829
1_4_20140602_2035984016
_1_20140602_1245751584
__1_20140602_1292381825
_3_20140602_1388540158
1_7_20140602_1545779988
_2_20140602_1676444802
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
2_11_20140602_1432683594
_2_20140602_1623145017
_9_20140602_1356767036
5_____1_20151005_2032667415

Τα αστυνομικά του Ρέυ Μπράντμπερυ (α΄ μέρος)

Συντάχθηκε στις 07 Μαϊος 2023. Καταχωρήθηκε στο Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία

Όσοι αγαπάνε τον Ρέη Μπράντμπερυ (1920-2012) θα πρέπει να ρίξουν μια ματιά στα είκοσι αστυνομικά του διηγήματα, που βρίσκονται συγκεντρωμένα στη συλλογή  «Killer, Come Back To Me», με εισαγωγή του Jonathan R. Eller (2020). Η συλλογή αυτή βασίζεται στην παλιότερη συλλογή δεκαπέντε διηγημάτων «A Memory of Murder» (1984) με εισαγωγή του ίδιου του Ρέη Μπράντμπερυ (αναδημοσιεύεται κι αυτή το 2020).

Όταν ο Μπράντμπερυ άρχισε να γράφει αστυνομικά διηγήματα και να τα δημοσιεύει στα γνωστά λαϊκά περιοδικά της εποχής από τις αρχές της δεκαετία του 1940, σε αυτά μεσουρανούσαν οι Χάμμετ, Τσάντλερ και Κέην. Και ο τίτλος της εισαγωγής του είναι ενδεικτικός: «Χάμμετ, Τσάντλερ; Ουδεμία ανησυχία». Πράγματι τα «αστυνομικά» του διηγήματα (διασκορπισμένα σε μια ακτίνα σαράντα ετών) έχουν λίγη σχέση με το είδος του Χάμμετ, πιο πολύ συγγενεύουν με τα διηγήματα αγωνίας της Χάισμιθ, κυρίως όμως είναι ενταγμένα στο προσωπικό του παράδοξο αφηγηματικό σχήμα με την έντονη ατμόσφαιρα μιας φανταστικής ιστορίας ή μιας ιστορίας επιστημονικής φαντασίας (παράδοξο σχήμα στο οποίο κατάφερε να προσδώσει λογοτεχνική ποιότητα και ποιητική αξία). Το 1985 εξέδωσε το μοναδικό του ιδιότυπο αστυνομικό μυθιστόρημα «Death Is a Lonely Business».

«“Πήρα όλα αυτά τα χαρτιά και τα έβαλε στο ομιλών κουτί μου. Ήταν το κουτί που φυλούσα πλάι στην γραφομηχανή μου, όπου οι ιδέες περιέχονταν και μου μιλούσαν νωρίς το πρωί…έτσι γράφονταν οι ιστορίες μου”. Αρχές της δεκαετίας του 1980, ο Ρέη Μπράντμπερυ χρησιμοποίησε το ομιλών κουτί του για να συνθέσει

το «Ο θάνατος είναι μια μοναχική υπόθεση», μια πειραματική αυτοβιογραφία που προέκυψε από δεκαετίες αστυνομικών διηγημάτων αγωνίας, ειπωμένων μέσα από αναπάντεχες στροφές της πλοκής και μαύρους μεταφορικούς συμβολισμούς.

«Αν θέλετε να γνωρίσετε πως ανέπτυξε τη δύναμη να γράψει αυτό το τελευταίο του μυθιστόρημα και τις δύο συνέχειες του, πρέπει να διαβάσετε τις ιστορίες που βρίσκονται εδώ, στο “Killer, Come Back to Me” », σημειώνει ο Τζόναθαν Έλλερ. «Το φανταστικό ομιλών κουτί, που αντιπροσωπεύει την απρόβλεπτη ανάδυση από το βαθύ υποσυνείδητο του συγγραφέα, είναι το πιο κοντινό σημείο που μπορούμε να φθάσουμε προς την αινιγματική πηγή των ιδεών του Ρέη Μπράντμπερυ. Έβλεπε τη ζωή σαν μια μακριά αλυσίδα που “πηγαίνει πίσω στη στιγμή της γέννησής μας και επεκτείνεται στη στιγμή του θανάτου μας”. Οι ενδιάμεσες στιγμές γίνονται ιστορίες που εξερευνούν το παρελθόν ή ρίχνουν μια ματιά στο μέλλον».

Ένα χαρακτηριστικό διήγημα της συλλογής είναι το «A Touch of Petulance» («Mια δόση αψιθυμίας»):  «Ένα κανονικό απόγευμα του Μαΐου, μια βδομάδα πριν γίνει είκοσι εννέα ετών, ο Τζων Χιούζ συνάντησε τη μοίρα του, πηγαινοερχόμενος σε άλλο χρόνο, άλλη χρονιά και μια άλλη ζωή». Ο μελλοντικός εαυτός του, σε ανυποψίαστη στιγμή, τού αφήνει ένα πιστόλι, με το οποίο θα σκοτώσει μετά από  κάποια χρόνια τη γυναίκα του.

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία