• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
_3_20140602_1423087805
__7_20140602_2000370772
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
2_21_20140602_1631876208
_1_20140602_1379646725
_1_20140602_1063575340
2_17_20140602_1651070418
__13_20140602_1261475462
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
__4_20140602_1587015771
__3_20140602_1230100467
____7_20151005_1010550733
floral_3_20140602_1784458771
2_14_20140602_1610958476
_3_20140602_1388540158
5_____4_20151005_1066907542
_4_20140602_2065471199
1_9_20140602_2050144091
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
2_18_20140602_1443405433
_2_20140602_1623145017
__2_20140602_1093484416
_5_20140602_1735551557
__10_20140602_1264702166
2_16_20140602_1786925233
_2_20140602_1135332314
_2_20140602_1075598716
_10_20140602_1457188011
2_20_20140602_1149335696
artgallery_2_20140602_1028500455
__1_20140602_2095030161
_2_20140602_1328089459
__2_20140602_1153158435
5_____5_20151005_1227808993
2_13_20140602_1157493131
____1_20151005_1011421837
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
_3_20140602_1454427727
_11_20140602_1728508009
__6_20140602_1351763024
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
__5_20140602_1365998856
_1_20140602_1443038714
floral_5_20140602_1032320141
5_____6_20151005_1016641525
floral_1_20140602_1656712337
_14_20140602_1390659221
__1_20140602_1469983142
_9_20140602_1356767036
1_7_20140602_1545779988
____4_20151005_1250992024
__8_20140602_2013442574
artgallery_3_20140602_1817864829
2_3_20140602_1612740712
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
____5_20151005_1306678501
5_____1_20151005_2032667415
_4_20140602_1165060267
_4_20140602_1298525803
1_6_20140602_1204698458
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
__3_20140602_1634134473
1_8_20140602_1932789229
2_12_20140602_1509706106
_3_20140602_1548350811
floral_2_20140602_1120412859
_4_20140602_1439359747
2_11_20140602_1432683594
1_1_20140602_1034169098
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
5_____2_20151005_1754418797
2_2_20140602_1372190455
_4_20140602_1608005964
__1_20140602_1470806817
2_10_20140602_1335940389
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
_5_20140602_1046251858
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
_13_20140602_1466680089
_1_20140602_1626638007
1_2_20140602_1847082110
_5_20140602_1411507168
____6_20151005_1897433254
____2_20151005_1786206865
floral_4_20140602_1326000294
1_3_20140602_1219192186
_8_20140602_1502403807
_3_20140602_1587032100
_12_20140602_1830560292
2_9_20140602_1095229169
_1_20140602_1245751584
1_4_20140602_2035984016
__1_20140602_1292381825
_3_20140602_1639285752
2_4_20140602_1905793593
5_____3_20151005_1823376744
__11_20140602_1091381057
__12_20140602_1116612298
2_22_20140602_1516921840
2_19_20140602_1124956155
_2_20140602_1676444802
_1_20140602_2074821193
artgallery_1_20140602_2097238027
2_1_20140602_1156460154
public_1_20140602_1707896569
2_15_20140602_1393887756
____3_20151005_2015169976
1_5_20140602_2030721773
_2_20140602_1024879335
__9_20140602_1526631292
__2_20140602_1001305159

Τα ευτυχισμένα χρόνια του Εμίλιο Ρένσι

Συντάχθηκε στις 07 Μαϊος 2023. Καταχωρήθηκε στο Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία

Ο Ρικάρντο Πίλια (1940 -2017) είναι ο Αργεντινός συγγραφέας που συνέχισε στο δρόμο του Μπόρχες, αλλάζοντας κατεύθυνση. Ο Μπόρχες απεχθάνονταν το hardboiled, o Πίλια το λάτρευε, όταν επρόκειτο για τον Chandler και τον Goodis. Είναι ο άνθρωπος που στα τέλη του 20ου αιώνα ενσωμάτωσε απερίφραστα την αστυνομική αφήγηση στη λογοτεχνία της Λατινικής Αμερικής και όχι μόνο. To έκανε με το εκδοτικό του πρόγραμμα, με τα θεωρητικά και κριτικά του κείμενα και με τον ήρωά του που είναι ο ίδιος στα μυθιστορήματα και στα ημερολογιακά του σημειωματάρια, τα οποία αποτελούν και το magnum opus της λογοτεχνικής σταδιοδρομίας του.

Τα σημειωματάριά του είχαν τον γενικό υπότιτλο «Το πορτραίτο του καλλιτέχνη ως  επινόηση» και  θα εκδίδονταν τελικά το 2015 ως «Ημερολόγια του Εμίλιο Ρένσι». Αποτελούνται από τρεις τόμους: «Τα χρόνια της διάπλασης» (1957 – 1967), «Τα ευτυχισμένα χρόνια» (1968 – 1975), «Μια μέρα στη ζωή» (1976 – 2015). Μεταφράστηκαν πρόσφατα στα αγγλικά.

Στα «ευτυχισμένα χρόνια» βρίσκει κανείς σωρεία αναφορών στα αστυνομικά μυθιστορήματα που του άρεσαν και στις ιδέες γύρω από αυτά που επρόκειτο ο ίδιος να γράψει. Είναι από τα ελάχιστα ημερολόγια που έχουμε από συγγραφείς αστυνομικών μυθιστορημάτων μεγάλου βεληνεκούς.

«Αυτές τις μέρες ξαναδιαβάζω όλο τον Τσάντλερ και απολαμβάνω το συνδυασμό περιπέτειας και ειρωνείας, ένα έπος που σε ναρκώνει. Ο Μάρλοου ψάχνει συνέχεια χαμένα αντικείμενα συναντώντας πολλά εμπόδια. Ζει αυτή την κουραστική δουλειά σαν ένας ήρωας του Κάφκα, με χιούμορ, βλέποντας το θάνατο από κοντά και το χρήμα σαν το κλειδί που δίνει νόημα στο παιχνίδι. Υπάρχει μια θαυμάσια τεχνική που έχει στόχο να διακλαδίζει διαρκώς  τα μονοπάτια της αφήγησης · η δράση βαδίζει δύο βήματα μπροστά από τον ήρωα που έρχεται πάντα αντιμέτωπος με τις συνέπειες των γεγονότων, αλλά ποτέ με τα ίδια τα γεγονότα».

Ένα από τα χαρακτηριστικά τού λογοτεχνικού εγχειρήματος του Πίλια είναι η διασταύρωση του κριτικού της λογοτεχνίας με τον ντετέκτιβ, η διαρκή παρουσία ενός αινιγματικού κώδικα που πρέπει να αποκρυπτογραφηθεί: ο τρόπος που διηγείται κανείς πραγματικά γεγονότα. Έτσι και τα αστυνομικά του Πίλια βρίσκονται σε μια ενδιάμεση αφηγηματική κατάσταση, μοιρασμένη μεταξύ του ίδιου και του  Εμίλιου Ρένσι, όπως του Τσάντλερ με τον Μάρλοου. «Τεχνιτή αναπνοή», «Καμένα λεφτά», «Νυχτερινός στόχος», «Ο τρόπος της Άιντα» [τα τρία πρώτα είναι μεταφρασμένα στα ελληνικά].

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία