• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
_2_20140602_1676444802
5_____6_20151005_1016641525
_13_20140602_1466680089
floral_3_20140602_1784458771
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
__4_20140602_1587015771
2_17_20140602_1651070418
1_5_20140602_2030721773
____1_20151005_1011421837
artgallery_2_20140602_1028500455
2_21_20140602_1631876208
__2_20140602_1001305159
2_16_20140602_1786925233
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
2_3_20140602_1612740712
_3_20140602_1587032100
2_14_20140602_1610958476
__1_20140602_1469983142
_1_20140602_1626638007
1_7_20140602_1545779988
_2_20140602_1075598716
_12_20140602_1830560292
floral_5_20140602_1032320141
_5_20140602_1735551557
____4_20151005_1250992024
____3_20151005_2015169976
artgallery_1_20140602_2097238027
floral_4_20140602_1326000294
__9_20140602_1526631292
_4_20140602_1608005964
__8_20140602_2013442574
_8_20140602_1502403807
_1_20140602_1379646725
5_____5_20151005_1227808993
__11_20140602_1091381057
2_2_20140602_1372190455
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
5_____1_20151005_2032667415
_4_20140602_1165060267
____2_20151005_1786206865
__1_20140602_1292381825
__1_20140602_2095030161
5_____4_20151005_1066907542
2_15_20140602_1393887756
__3_20140602_1230100467
5_____2_20151005_1754418797
artgallery_3_20140602_1817864829
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
_3_20140602_1423087805
1_6_20140602_1204698458
_1_20140602_1063575340
_4_20140602_2065471199
1_9_20140602_2050144091
_3_20140602_1388540158
2_19_20140602_1124956155
__1_20140602_1470806817
__6_20140602_1351763024
floral_1_20140602_1656712337
__13_20140602_1261475462
__7_20140602_2000370772
2_20_20140602_1149335696
____6_20151005_1897433254
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
_1_20140602_1245751584
1_8_20140602_1932789229
_2_20140602_1623145017
2_18_20140602_1443405433
__10_20140602_1264702166
_5_20140602_1046251858
2_1_20140602_1156460154
public_1_20140602_1707896569
1_4_20140602_2035984016
____7_20151005_1010550733
_4_20140602_1298525803
_10_20140602_1457188011
1_1_20140602_1034169098
_3_20140602_1639285752
_4_20140602_1439359747
_11_20140602_1728508009
2_11_20140602_1432683594
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
__2_20140602_1153158435
__5_20140602_1365998856
_1_20140602_2074821193
____5_20151005_1306678501
2_12_20140602_1509706106
_9_20140602_1356767036
5_____3_20151005_1823376744
1_2_20140602_1847082110
2_4_20140602_1905793593
_3_20140602_1454427727
2_22_20140602_1516921840
2_13_20140602_1157493131
2_10_20140602_1335940389
_2_20140602_1135332314
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
__12_20140602_1116612298
_2_20140602_1328089459
__3_20140602_1634134473
_2_20140602_1024879335
_3_20140602_1548350811
floral_2_20140602_1120412859
_14_20140602_1390659221
1_3_20140602_1219192186
2_9_20140602_1095229169
_5_20140602_1411507168
__2_20140602_1093484416
_1_20140602_1443038714

Τα ευτυχισμένα χρόνια του Εμίλιο Ρένσι

Συντάχθηκε στις 07 Μαϊος 2023. Καταχωρήθηκε στο Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία

Ο Ρικάρντο Πίλια (1940 -2017) είναι ο Αργεντινός συγγραφέας που συνέχισε στο δρόμο του Μπόρχες, αλλάζοντας κατεύθυνση. Ο Μπόρχες απεχθάνονταν το hardboiled, o Πίλια το λάτρευε, όταν επρόκειτο για τον Chandler και τον Goodis. Είναι ο άνθρωπος που στα τέλη του 20ου αιώνα ενσωμάτωσε απερίφραστα την αστυνομική αφήγηση στη λογοτεχνία της Λατινικής Αμερικής και όχι μόνο. To έκανε με το εκδοτικό του πρόγραμμα, με τα θεωρητικά και κριτικά του κείμενα και με τον ήρωά του που είναι ο ίδιος στα μυθιστορήματα και στα ημερολογιακά του σημειωματάρια, τα οποία αποτελούν και το magnum opus της λογοτεχνικής σταδιοδρομίας του.

Τα σημειωματάριά του είχαν τον γενικό υπότιτλο «Το πορτραίτο του καλλιτέχνη ως  επινόηση» και  θα εκδίδονταν τελικά το 2015 ως «Ημερολόγια του Εμίλιο Ρένσι». Αποτελούνται από τρεις τόμους: «Τα χρόνια της διάπλασης» (1957 – 1967), «Τα ευτυχισμένα χρόνια» (1968 – 1975), «Μια μέρα στη ζωή» (1976 – 2015). Μεταφράστηκαν πρόσφατα στα αγγλικά.

Στα «ευτυχισμένα χρόνια» βρίσκει κανείς σωρεία αναφορών στα αστυνομικά μυθιστορήματα που του άρεσαν και στις ιδέες γύρω από αυτά που επρόκειτο ο ίδιος να γράψει. Είναι από τα ελάχιστα ημερολόγια που έχουμε από συγγραφείς αστυνομικών μυθιστορημάτων μεγάλου βεληνεκούς.

«Αυτές τις μέρες ξαναδιαβάζω όλο τον Τσάντλερ και απολαμβάνω το συνδυασμό περιπέτειας και ειρωνείας, ένα έπος που σε ναρκώνει. Ο Μάρλοου ψάχνει συνέχεια χαμένα αντικείμενα συναντώντας πολλά εμπόδια. Ζει αυτή την κουραστική δουλειά σαν ένας ήρωας του Κάφκα, με χιούμορ, βλέποντας το θάνατο από κοντά και το χρήμα σαν το κλειδί που δίνει νόημα στο παιχνίδι. Υπάρχει μια θαυμάσια τεχνική που έχει στόχο να διακλαδίζει διαρκώς  τα μονοπάτια της αφήγησης · η δράση βαδίζει δύο βήματα μπροστά από τον ήρωα που έρχεται πάντα αντιμέτωπος με τις συνέπειες των γεγονότων, αλλά ποτέ με τα ίδια τα γεγονότα».

Ένα από τα χαρακτηριστικά τού λογοτεχνικού εγχειρήματος του Πίλια είναι η διασταύρωση του κριτικού της λογοτεχνίας με τον ντετέκτιβ, η διαρκή παρουσία ενός αινιγματικού κώδικα που πρέπει να αποκρυπτογραφηθεί: ο τρόπος που διηγείται κανείς πραγματικά γεγονότα. Έτσι και τα αστυνομικά του Πίλια βρίσκονται σε μια ενδιάμεση αφηγηματική κατάσταση, μοιρασμένη μεταξύ του ίδιου και του  Εμίλιου Ρένσι, όπως του Τσάντλερ με τον Μάρλοου. «Τεχνιτή αναπνοή», «Καμένα λεφτά», «Νυχτερινός στόχος», «Ο τρόπος της Άιντα» [τα τρία πρώτα είναι μεταφρασμένα στα ελληνικά].

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία