• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
5_____2_20151005_1754418797
2_10_20140602_1335940389
floral_5_20140602_1032320141
1_5_20140602_2030721773
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
__8_20140602_2013442574
__10_20140602_1264702166
2_21_20140602_1631876208
_3_20140602_1639285752
__2_20140602_1093484416
_4_20140602_1165060267
2_13_20140602_1157493131
_8_20140602_1502403807
_2_20140602_1075598716
_5_20140602_1411507168
2_20_20140602_1149335696
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
_3_20140602_1423087805
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
2_11_20140602_1432683594
_2_20140602_1024879335
1_9_20140602_2050144091
artgallery_2_20140602_1028500455
2_22_20140602_1516921840
____6_20151005_1897433254
floral_2_20140602_1120412859
____1_20151005_1011421837
2_9_20140602_1095229169
_1_20140602_1626638007
__12_20140602_1116612298
2_3_20140602_1612740712
artgallery_3_20140602_1817864829
2_19_20140602_1124956155
_4_20140602_1439359747
__2_20140602_1001305159
_1_20140602_1379646725
5_____3_20151005_1823376744
_14_20140602_1390659221
__4_20140602_1587015771
1_4_20140602_2035984016
2_18_20140602_1443405433
_2_20140602_1676444802
1_6_20140602_1204698458
_3_20140602_1388540158
_11_20140602_1728508009
_3_20140602_1587032100
2_14_20140602_1610958476
__5_20140602_1365998856
2_17_20140602_1651070418
_4_20140602_1298525803
_1_20140602_2074821193
floral_1_20140602_1656712337
__1_20140602_2095030161
1_1_20140602_1034169098
2_12_20140602_1509706106
_1_20140602_1063575340
2_4_20140602_1905793593
5_____6_20151005_1016641525
2_16_20140602_1786925233
__7_20140602_2000370772
_3_20140602_1548350811
____3_20151005_2015169976
5_____5_20151005_1227808993
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
____4_20151005_1250992024
__11_20140602_1091381057
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
_4_20140602_1608005964
_1_20140602_1443038714
floral_4_20140602_1326000294
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
_2_20140602_1135332314
__3_20140602_1634134473
__1_20140602_1470806817
5_____4_20151005_1066907542
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
__2_20140602_1153158435
5_____1_20151005_2032667415
_5_20140602_1046251858
__1_20140602_1292381825
____7_20151005_1010550733
_4_20140602_2065471199
____5_20151005_1306678501
1_2_20140602_1847082110
1_7_20140602_1545779988
_9_20140602_1356767036
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
artgallery_1_20140602_2097238027
2_1_20140602_1156460154
__9_20140602_1526631292
_13_20140602_1466680089
__3_20140602_1230100467
_2_20140602_1623145017
1_8_20140602_1932789229
public_1_20140602_1707896569
_2_20140602_1328089459
__13_20140602_1261475462
____2_20151005_1786206865
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
2_15_20140602_1393887756
2_2_20140602_1372190455
__6_20140602_1351763024
_5_20140602_1735551557
_3_20140602_1454427727
floral_3_20140602_1784458771
1_3_20140602_1219192186
_10_20140602_1457188011
__1_20140602_1469983142
_1_20140602_1245751584
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
_12_20140602_1830560292

Ο ξένος στο διεθνές αστυνομικό μυθιστόρημα

Συντάχθηκε στις 06 Μαϊος 2023. Καταχωρήθηκε στο Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία

Στις μελέτες για τη διεθνοποίηση του αστυνομικού μυθιστορήματος, θα έπρεπε να προσθέσει κανείς τη συλλογή  «The Foreign in International Crime Fiction», (Bloosmbery, 2012), με συμμετοχή δεκαέξη πανεπιστημιακών  από την Αμερική, την Ευρώπη, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία και επιμέλεια της Jean Anderson, της Carolina Miranda και της Barbara Pezzotti.

Αυτή είναι μια πιο απαιτητική προσέγγιση του θέματος της διεθνοποίησης και των συνεπειών της με εμφανή κριτική διάθεση στην αντιμετώπιση του θέματος του «άλλου» ή του «ξένου» στο αστυνομικό μυθιστόρημα και μιας τουριστικής ή εξωτικής προσέγγισης της σκηνογραφίας, των χαρακτήρων και της κοινωνίας.

Ενδεικτικά:

Αμφισβητείται η αξιοπιστία δύο αμερικανικών μυθιστορημάτων για την Αβάνα, («After Havana» -Charles Fleming, 2004  και «Havana Bay» -Martin Cruz Smith, 1999) καθώς θεωρείται πως «η Αβάνα αναπαρίσταται ως ένας υβριδικός παραμεθόριος χώρος όπου προβάλλονται οι αγωνίες των αποτυχιών της αμερικανικής καπιταλιστικής κοινωνίας».

Εξετάζεται στα δύο πρώτα έργα του Καρύλ Φερέ «Χάκα» (1998) και «Ούτου» (2004) «η προσπάθειά του να συγκαλύψει τη θέση του εξωτερικού παρατηρητή –του Γάλλου που στήνει την ιστορία του στη Νέα Ζηλανδία- και υποστηρίζει την εθνογραφική του αξιοπιστία υιοθετώντας σχήματα λόγου της μετα-αποικιακής λογοτεχνίας και των ταξιδιωτικών ιστοριών».

Στην τριλογία του Κάρλα του Τζων Λε Καρρέ, επικρίνεται «η βρετανικότητα και η αλλοτριότητα  ως μια αντιφατική θέση που εμφανίζεται μέσα σ’ ένα νοσταλγικό διεθνές περιβάλλον, στο οποίο τοποθετούνται οι ιστορίες του».

 Εξετάζεται η Σαγκάι του Κιού Zιάολινγκ, «το αστυνομικό μυθιστόρημα (γραμμένο αγγλικά) στη σκηνογραφία της παγκοσμιοποιημένης λογοτεχνίας και της κοσμοπολίτικης μητρόπολης, μεταφρασμένο όμως για τον κινέζο αναγνώστη».

Συγκρίνεται ο Άρθουρ Άπφηλντ (1890-1964) με τον Φίλιπ ΜακΛάρεν (1943) για τον τρόπο με τον οποίο διαμόρφωσαν το εθνογραφικό αστυνομικό μυθιστόρημα της Αυστραλίας. Να θυμίσουμε ότι ο Άπφηλντ με τον Αβορίγινα ντετέκτιβ του Ναπολέον Βοναπάρτη ήταν πολύ δημοφιλής στις ΗΠΑ τις δεκαετίας 1940 και 1950 και ο πρώτος αλλοδαπός συγγραφέας που έγινε μέλος της Mystery Writers Guild of America. Επηρέασε τον Τόνυ Χίλερμαν για να γράψει τη σειρά του με ήρωες αστυνομικούς της φυλής των Νάβαχο (πρόσφατο τηλεοπτικό σήριαλ, 2022).

Η Μπράμπαρα Πεζότι συγκρίνει την παρουσίαση των ξένων μεταναστών στον Μάσσσιμο Καρλότο και τον Αντρέα Καμιλιέρη, με τον πρώτο, στο βορρά, να τους βλέπει ως «εισβολείς» και ο δεύτερος, στο νότο, να υπογραμμίζει την κοινή κουλτούρα και ιστορία των Μεσογειακών πληθυσμών.

Στο μικροσκόπιο μπαίνει τέλος και το μυθιστόρημα του Λεονάρδο Παδούρα «La Cola de la Serpiente» (2000), που διαδραματίζεται στα απομεινάρια της παλιάς Τσάινατάουν στην Αβάνα: «Κινεζοφιλία ή Κινεζοφοβία;».

Πρόκειται για μια εξειδικευμένη συλλογή σύγχρονων μελετών γύρω από το αστυνομικό μυθιστόρημα από αυτές που σπανίζουν, καθώς εξετάζει ένα από τα τελευταία κεντρικά μοτίβα του: την «τουριστική», «εθνογραφική» ή «λαογραφική» σκηνογραφία του.

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία