• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
_5_20140602_1046251858
__9_20140602_1526631292
_5_20140602_1735551557
1_8_20140602_1932789229
1_5_20140602_2030721773
floral_5_20140602_1032320141
5_____2_20151005_1754418797
_14_20140602_1390659221
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
_3_20140602_1454427727
__13_20140602_1261475462
2_21_20140602_1631876208
2_13_20140602_1157493131
__2_20140602_1093484416
_2_20140602_1024879335
5_____3_20151005_1823376744
_12_20140602_1830560292
_2_20140602_1623145017
_10_20140602_1457188011
_1_20140602_2074821193
__12_20140602_1116612298
_1_20140602_1245751584
_1_20140602_1063575340
_5_20140602_1411507168
_3_20140602_1423087805
artgallery_1_20140602_2097238027
__2_20140602_1001305159
5_____6_20151005_1016641525
_3_20140602_1587032100
____1_20151005_1011421837
2_4_20140602_1905793593
5_____1_20151005_2032667415
_3_20140602_1548350811
1_7_20140602_1545779988
2_3_20140602_1612740712
floral_4_20140602_1326000294
__3_20140602_1230100467
_1_20140602_1443038714
1_1_20140602_1034169098
_11_20140602_1728508009
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
_1_20140602_1626638007
_2_20140602_1676444802
floral_2_20140602_1120412859
____5_20151005_1306678501
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
floral_1_20140602_1656712337
_8_20140602_1502403807
_9_20140602_1356767036
__7_20140602_2000370772
2_1_20140602_1156460154
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
2_19_20140602_1124956155
__1_20140602_1470806817
1_4_20140602_2035984016
__1_20140602_1469983142
_2_20140602_1135332314
__10_20140602_1264702166
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
_4_20140602_2065471199
__3_20140602_1634134473
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
1_9_20140602_2050144091
1_2_20140602_1847082110
__5_20140602_1365998856
____3_20151005_2015169976
_1_20140602_1379646725
____4_20151005_1250992024
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
2_15_20140602_1393887756
2_2_20140602_1372190455
2_16_20140602_1786925233
1_3_20140602_1219192186
1_6_20140602_1204698458
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
_3_20140602_1388540158
____6_20151005_1897433254
__1_20140602_2095030161
__11_20140602_1091381057
__2_20140602_1153158435
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
_2_20140602_1328089459
_13_20140602_1466680089
public_1_20140602_1707896569
_4_20140602_1439359747
5_____4_20151005_1066907542
2_14_20140602_1610958476
_4_20140602_1608005964
2_20_20140602_1149335696
__4_20140602_1587015771
__1_20140602_1292381825
__6_20140602_1351763024
_2_20140602_1075598716
__8_20140602_2013442574
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
artgallery_2_20140602_1028500455
_4_20140602_1165060267
_3_20140602_1639285752
____7_20151005_1010550733
2_17_20140602_1651070418
5_____5_20151005_1227808993
2_10_20140602_1335940389
2_18_20140602_1443405433
2_22_20140602_1516921840
2_11_20140602_1432683594
_4_20140602_1298525803
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
____2_20151005_1786206865
floral_3_20140602_1784458771
artgallery_3_20140602_1817864829
2_12_20140602_1509706106
2_9_20140602_1095229169

C.H.B. Kitchin: «Birthday Party» (1938) - Η σημασία του «βιογραφικού»

Συντάχθηκε στις 18 Δεκεμβρίου 2022. Καταχωρήθηκε στο Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία

Το ενδιαφέρον στο μυθιστόρημα αυτό βρίσκεται καταρχήν στην πολλαπλή του αφήγηση μέσα από τέσσερις χαρακτήρες οι οποίοι αφηγούνται την ιστορία από τη δική του οπτική ο καθένας με την ίδια σειρά σε τέσσερις κύκλους, σε δεκαέξι κεφάλαια. Οικογενειακή ιστορία, διαθήκη, κληρονομιά, υπαινιγμοί χαρακτήρων, ψυχολογίας και διάθεσης γύρω από ένα πάρτυ ενηλικίωσης.

Την πολλαπλή αφήγηση θα την συναντήσουμε σε ένα άλλο εντελώς διαφορετικό είδος αστυνομικού, στην «Τριλογία του Αμερικανικού Υπόκοσμου» του Τζέημς Ελλρόυ, με τρεις αμφιλεγόμενους χαρακτήρες κάθε φορά που εναλλάσσονται στο ρυθμό Α/Β/Γ. Επίσης στη «Λιβυκή άνοιξη», του Τοπίν.

Το άλλο και ίσως μεγαλύτερο ενδιαφέρον με τον Κίτσεν (1895-1967) είναι το «βιογραφικό» του, οι δικές του κλίσεις, η προσωπική του ιστορία. Συχνά στα αστυνομικά που δεν είναι του συρμού, υπάρχει «κάτι» από πίσω που δεν φαίνεται, η γνώση του οποίου μπορεί να προσθέσει μια δόση ενδιαφέροντος έως και απόλαυσης στον αναγνώστη. Ο προβληματικός κόσμος των αποτυχημένων του Βρετανικού κατεστημένου υπήρξε πηγή πληθώρας αστυνομικών.

Ο Κίτσεν σπούδασε, φυσικά, στην Οξφόρδη και έγινε δικηγόρος. Προερχόταν από πολύ πλούσια οικογένεια. Αύξησε όμως την περιουσία του παίζοντας στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, στο καζίνο του Μόντε Κάρλο και σε αγώνες σκύλων εκτρέφοντας γρεϊχάουντ, επαγγελματικό τομέα στον οποίο υπήρξε για ένα διάστημα διάσημος. Ήταν πολύ καλός σκακιστής, πιανίστας και παίκτης του μπριτζ. Δημοσίευσε ποιήματα το 1919 και έξι χρόνια μετά το μυθιστόρημα «Streamers Waving», η αντιμετώπιση της φτώχιας από μέλη της «καλής» κοινωνίας. Στην κατοικία του στο Ανατολικό Σάσσεξ συζούσε με το φίλο του C.B.Preen μέχρι το θάνατό του, το 1944. Εξαιτίας της ομοφυλοφιλίας του και μιας φυσικής του επιφυλακτικότητας, δεν έγινε ποτέ κεντρική προσωπικότητα του κατεστημένου. Τα πρώτα του βιβλία, ανάμεσα τους και δύο αστυνομικά εκδόθηκαν από το Χόγκαρντ Πρες, τον εκδοτικό οίκο του Λέοναρντ και της Βιρτζίνια Γουλφ, που ενδιαφέρθηκαν για τους πειραματισμούς του «στην τέχνη του συνδυασμού των καθημερινών συναισθημάτων με τη βίαιη καταστροφή τους». Πέντε μυθιστορήματά του έχουν θέματα που άπτονται της ομοφυλοφιλίας με καλυμμένο τρόπο.

Να θυμηθούμε πως και σ’ έναν άλλο Άγγλο κλασικό, τον Edmund Crispin («Το κινητό παιχνιδάδικο», 1946), τα θέματά του έκρυβαν ή έκφραζαν την κλίση του στο αλκοόλ έως εξόντωσης (πέθανε στα πενήντα έξι του), την αγάπη του στο μπριτζ και την κλίση του στη μουσική (υπήρξε συνθέτης της μουσικής σαράντα σχεδόν ταινιών). Παντρεύτηκε τη γραμματέα του δύο χρόνια πριν πεθάνει.

Στον βασανιστικό κόσμος της ομοφυλοφιλίας, ανήκε στο χωράφι των αστυνομικών και ο Κορνέλ Γούλριντς, ο άνθρωπος που εγκαινίασε το νουάρ ερήμην του, όταν οι Γάλλοι εκδότες συνδύασαν τους τίτλους των μυθιστορημάτων τους, το ζοφερό βιογραφικό του με το κλίμα της εποχής του Β Παγκοσμίου Πολέμου, το οποίο αναβιώνει σήμερα στη μνήμη μας με τις ιστορίες της Ουκρανίας. Και βεβαίως η Πάτυ Χάισιμιθ, που μετέτρεψε τις ερωμένες της σε άντρες αμφισβητούμενης ηθικής.

Τα «κρυφά» βιογραφικά, ο αλκοολισμός, η ομοφυλοφιλία και ο τζόγος, είναι μια σταθερά πίσω από αρκετά «αστυνομικά», που προσδίδουν κατά καιρούς «φρεσκάδα» στην πλοκή τους!

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία