• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
_3_20140602_1423087805
__11_20140602_1091381057
2_11_20140602_1432683594
2_15_20140602_1393887756
5_____6_20151005_1016641525
5_____5_20151005_1227808993
2_17_20140602_1651070418
__4_20140602_1587015771
____2_20151005_1786206865
_12_20140602_1830560292
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
2_12_20140602_1509706106
5_____2_20151005_1754418797
_5_20140602_1735551557
_5_20140602_1411507168
____5_20151005_1306678501
_1_20140602_1379646725
__2_20140602_1001305159
_11_20140602_1728508009
2_3_20140602_1612740712
_2_20140602_1135332314
1_8_20140602_1932789229
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
1_7_20140602_1545779988
_9_20140602_1356767036
_1_20140602_1443038714
2_20_20140602_1149335696
_2_20140602_1024879335
_3_20140602_1388540158
2_2_20140602_1372190455
1_2_20140602_1847082110
__12_20140602_1116612298
__1_20140602_1469983142
_4_20140602_1165060267
__10_20140602_1264702166
1_3_20140602_1219192186
____4_20151005_1250992024
__1_20140602_1292381825
_3_20140602_1454427727
5_____3_20151005_1823376744
_2_20140602_1623145017
floral_5_20140602_1032320141
____7_20151005_1010550733
public_1_20140602_1707896569
_8_20140602_1502403807
1_4_20140602_2035984016
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
____1_20151005_1011421837
____6_20151005_1897433254
_2_20140602_1075598716
floral_1_20140602_1656712337
__1_20140602_2095030161
_1_20140602_1245751584
2_10_20140602_1335940389
__13_20140602_1261475462
1_6_20140602_1204698458
2_16_20140602_1786925233
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
2_4_20140602_1905793593
artgallery_2_20140602_1028500455
2_13_20140602_1157493131
_10_20140602_1457188011
2_14_20140602_1610958476
1_9_20140602_2050144091
2_21_20140602_1631876208
_2_20140602_1676444802
____3_20151005_2015169976
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
5_____1_20151005_2032667415
__6_20140602_1351763024
_2_20140602_1328089459
__5_20140602_1365998856
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
artgallery_1_20140602_2097238027
_4_20140602_1439359747
_4_20140602_2065471199
_13_20140602_1466680089
2_1_20140602_1156460154
__3_20140602_1230100467
_5_20140602_1046251858
artgallery_3_20140602_1817864829
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
2_22_20140602_1516921840
__3_20140602_1634134473
__2_20140602_1093484416
__7_20140602_2000370772
1_5_20140602_2030721773
_4_20140602_1608005964
5_____4_20151005_1066907542
_1_20140602_1626638007
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
1_1_20140602_1034169098
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
_14_20140602_1390659221
__2_20140602_1153158435
floral_4_20140602_1326000294
_3_20140602_1548350811
2_19_20140602_1124956155
2_9_20140602_1095229169
_3_20140602_1639285752
_1_20140602_1063575340
__1_20140602_1470806817
floral_2_20140602_1120412859
_3_20140602_1587032100
__8_20140602_2013442574
_1_20140602_2074821193
2_18_20140602_1443405433
floral_3_20140602_1784458771
__9_20140602_1526631292
_4_20140602_1298525803

«Women Crime Writers» της Sarah Weinman (2015)

Συντάχθηκε στις 09 Απριλίου 2022. Καταχωρήθηκε στο Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία

Το «σκληρό» αστυνομικό της Βόρειας Αμερικής  (το hardboiled 1920 - 1960) είναι γραμμένο από άντρες, σε αντίθεση με το κλασικό αστυνομικό του μεσοπολέμου στη Μεγάλη Βρετανία όπου κυριαρχούν γυναίκες συγγραφείς με την θρυλική τετράδα: Άγκαθα Κρίστυ, Ντόροθυ Σέγιερς, Μάρτζορυ Άλλινγκχαμ, Νγκάγιο Μαρς. Μια σειρά όμως από τις κλασικές ταινίες του αμερικανικού film noir έχουν στηριχθεί σε μυθιστορήματα γυναικών.

Η Marya E. Gates σε πρόσφατο άρθρο της στο Crimereads κατέγραψε με χρονολογική σειρά δέκα film noir με σενάρια βασισμένα σε βιβλία γυναικών:

  1. The Fallen Sparrow, 1943, του Richard Wallace (John Garfield, Maureen O’Hara), ταινία πάνω στο ομώνυμο βιβλίο της Dorothy B. Hughes (1943)
  2. Laura, 1944, του Otto Preminger (Gene Tirney, Dana Andrews), βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Vera Caspary (1943).
  3. The Lodger, 1944, του John Brahm (Merle Oberon), ταινία βασισμένη στο The Lodger: A Story of the London Fog, της Marie Belloc Lowndes (1913).
  4. The Spiral Staircase, 1946, του Robert Siodmak (Dorothy MacGuire), πάνω στο μυθιστόρημα Some Must Watchτης Ethel Lina White (1933).
  5. Bedelia, 1946, του Lance Comfort (Margaret Lockwood), βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Βέρα Κάσπαρυ.
  6. Ride the Pink Horse, 1947, του Robert Montgomery (Lucky Gagin), βασισμένη στο βιβλίο της Ντόροθυ Χιούζ.
  7. The Reckless Moment, 1949, του Max Ophüls (Joan Bennett), βασισμένη στο μυθιστόρημα The Blank Wall της Elisabeth Sanxay Holding (1947).
  8. In a Lonely Place, 1950, του Nicholas Ray (Humphrey Bogart, Gloria Graham), χαλαρή προσαρμογή ενός εκ των μυθιστορημάτων της Ντόροθυ Χιούζ.
  9. Strangers on a Train, 1951, του Alfred Hitchcock (Farley Grangers, Robert Walker), βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της P. Highsmith.
  10. Jennifer, 1953, του Joel Newton (Ida Lupino), βασισμένη πάνω στο ομώνυμο δημοσιευμένο πεζό της Virginia Myers (1949).

Επιπλέον το βιβλίο “Women Crime Writers: Eight Suspense Novels of the 1940s and 1950s’”  της Sarah Weinman (2015) μας θυμίζει αυτή την πλευρά του είδους που προοιωνίζει την εξέλιξή του τον 21ο αιώνα.

Η Σάρα Γουάινμαν επιλέγει οκτώ μυθιστορήματα:

Από τη δεκαετία του 1940: Laura της Βέρα Κάσπαρυ, The Horizontal Man της Helen Eustis,  In a Lonely Place της Ντόροθυ Χιούζ,  The Blank Wall της Elisabeth Sanxay Holding.

Από τη δεκαετία του 1950: Mischief της Charlotte Armstrong, The Blunderer της Πατρίσια Χάισμιθ, Beast in View, της Margaret Millar, Fools’ Gold της  Dolores Hitchen.

Βέβαια ολόκληρο το σκηνικό του hardboiled, του suspense novel και του ψυχολογικού thriller, θα το αλλάξει η Π. Χάισμιθ εκδίδοντας το 1955 τον Ταλαντούχο κ. Ρίπλεϋ, την Γλυκιά αρρώστια (1960), την Κραυγή της κουκουβάγιας (1962) και πάει λέγοντας.

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία