• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
5_____4_20151005_1066907542
artgallery_3_20140602_1817864829
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
2_18_20140602_1443405433
_1_20140602_2074821193
__7_20140602_2000370772
__8_20140602_2013442574
1_8_20140602_1932789229
____6_20151005_1897433254
5_____2_20151005_1754418797
__12_20140602_1116612298
_2_20140602_1135332314
2_15_20140602_1393887756
_3_20140602_1639285752
_5_20140602_1411507168
1_9_20140602_2050144091
____2_20151005_1786206865
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
____1_20151005_1011421837
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
2_3_20140602_1612740712
_12_20140602_1830560292
floral_1_20140602_1656712337
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
floral_4_20140602_1326000294
_11_20140602_1728508009
_1_20140602_1063575340
2_20_20140602_1149335696
__1_20140602_1292381825
_4_20140602_2065471199
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
2_9_20140602_1095229169
__3_20140602_1230100467
2_19_20140602_1124956155
__2_20140602_1001305159
5_____3_20151005_1823376744
1_2_20140602_1847082110
__1_20140602_1470806817
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
artgallery_2_20140602_1028500455
__1_20140602_1469983142
____5_20151005_1306678501
1_5_20140602_2030721773
_9_20140602_1356767036
__13_20140602_1261475462
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
_2_20140602_1328089459
__6_20140602_1351763024
_2_20140602_1676444802
2_17_20140602_1651070418
_1_20140602_1443038714
_13_20140602_1466680089
_1_20140602_1626638007
_3_20140602_1454427727
artgallery_1_20140602_2097238027
_4_20140602_1298525803
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
2_12_20140602_1509706106
_5_20140602_1046251858
____4_20151005_1250992024
_2_20140602_1623145017
2_4_20140602_1905793593
floral_5_20140602_1032320141
public_1_20140602_1707896569
2_2_20140602_1372190455
_3_20140602_1423087805
5_____1_20151005_2032667415
_3_20140602_1548350811
__5_20140602_1365998856
__9_20140602_1526631292
_4_20140602_1439359747
1_1_20140602_1034169098
_1_20140602_1379646725
2_13_20140602_1157493131
1_7_20140602_1545779988
__1_20140602_2095030161
_2_20140602_1024879335
_1_20140602_1245751584
2_11_20140602_1432683594
2_21_20140602_1631876208
_14_20140602_1390659221
_4_20140602_1165060267
floral_3_20140602_1784458771
_8_20140602_1502403807
5_____5_20151005_1227808993
__11_20140602_1091381057
2_22_20140602_1516921840
2_1_20140602_1156460154
2_14_20140602_1610958476
__2_20140602_1093484416
_5_20140602_1735551557
_4_20140602_1608005964
_3_20140602_1587032100
____7_20151005_1010550733
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
_2_20140602_1075598716
1_6_20140602_1204698458
____3_20151005_2015169976
2_10_20140602_1335940389
_10_20140602_1457188011
__4_20140602_1587015771
floral_2_20140602_1120412859
1_4_20140602_2035984016
__10_20140602_1264702166
__3_20140602_1634134473
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
2_16_20140602_1786925233
5_____6_20151005_1016641525
1_3_20140602_1219192186
__2_20140602_1153158435
_3_20140602_1388540158

Ο τρόπος της Άιντα: Η έξοδος του Ρικάρντο Πίλια

Συντάχθηκε στις 09 Απριλίου 2022. Καταχωρήθηκε στο Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία

Ο Ρικάρντο Πίλια (1940 -2017) είναι ο Αργεντινός συγγραφέας που συνέχισε στο δρόμο του Μπόρχες, αλλάζοντας κατεύθυνση. Ο Μπόρχες απεχθάνονταν το hardboiled, o Πίλια το λάτρευε, όταν επρόκειτο για τον Chandler και τον Goodis. Συνδύασε τη λογοτεχνική κριτική και θεωρία με τη συγγραφή αστυνομικών μυθιστορημάτων και ημερολογίων. Αναδείχθηκε στον κορυφαίο δοκιμιογράφο του είδους στα τέλη του εικοστού αιώνα. Το τελευταίο του μυθιστόρημα είναι το El Camino de Ida (2013), αγγλικά The Way Out σε μετάφραση Robert Croll (2020). Σε αυτό επιστρέφει ο Εμίλιο Ρένσι το alter ego του, δημοσιογράφος, κριτικός και συγγραφέας. Το αστυνομικό μυθιστόρημα στα όρια του δοκιμίου και της πολιτικής φαντασίας με θέμα την τρομοκρατία και τον τεχνολογικό καπιταλισμό.

Στα μέσα, λοιπόν, της δεκαετίας του 1990, ο Εμίλιο Ρένσι αφήνει την Αργεντινή και πιάνει δουλειά σε έγκριτο πανεπιστήμιο του Νιού Τζέρσεϋ. Εκεί στην απομόνωση του χειμερινού εξαμήνου θα αναπτύξει ένα κρυφό δεσμό με την γοητευτική και αινιγματική  συνάδελφό του Άιντα Μπράουν ειδική στον Κόνραντ, η οποία σύντομα θα σκοτωθεί σε ένα τραγικό τροχαίο ατύχημα. Ο Ρένσι, όμως, θα ξεκινήσει μια δική του έρευνα για τα αίτια του θανάτου της, υποψιαζόμενος πως συνδέεται με τις δολοφονίες μιας σειράς επιστημόνων και ερευνητών.  Είναι η Άιντα θύμα ή συνεργός τρομοκρατών; Και ποια είναι η λογική της τρομοκρατίας, καθώς ο ιθύνων νους αποκαλύπτεται σταδιακά πως είναι ο συγγραφέας του βιβλίου Manifesto on technological capitalism; Η υπόθεση έχει κάτι από τον απόηχο της υπόθεσης του Unabomber. Αλλά κυρίως κολυμπάει στα βαθιά γύρω από τις αξίες του πολιτισμού και της κουλτούρας και τις σκοτεινές πλευρές που τις συνοδεύουν.

H αυτοβιογραφία (καθώς ο Πίλια ήταν για χρόνια καθηγητής στο Πρίνστον) συνδυάζεται με τη λογοτεχνική έρευνα και τις διαλέξεις γύρω από τον Κόνραντ και το έργο του, ειδικά τον Μυστικό πράκτορα σε μια αστυνομική υπόθεση με στόχο τη σύλληψη και τιμωρία του ενόχου πολλαπλών τρομοκρατικών επιθέσεων. Όπως συμβαίνει συχνά στα Ημερολόγια του Ρένσι, η πολιτική στράτευση δοκιμάζεται και μαζί της τα όρια της αφήγησης.

Το βιβλίο πάντως τελειώνει σαν μια ερωτική ιστορία: « Ήταν η Άιντα Μπράουν που με έδεσε σε αυτή την υπόθεση και γι’ αυτήν έγραψα το βιβλίο. Οι αναμνήσεις παραμένουν στερεωμένες, σαν τις εικόνες ταινίας. Εκείνη, ντυμένη με το γκρίζο παλτό της, ένα κίτρινο μαντήλι γύρω από το κεφάλι, να περιμένει να μπει στο ξενοδοχείο. Να στέκεται δίπλα στο κρεβάτι, να βγάζει τα σκουλαρίκια της και ν’ αρχίσει να γδύνεται. Είχε εκείνα τα λευκά σημαδάκια, σαν ένα λείο, χλομό τατουάζ σπαρμένο στο σώμα της. Σημάδια της γέννας, ίχνη του παρελθόντος, τα οποία την έκαναν ακόμα πιο όμορφη. «Είμαι διάστικτη», είπε χαμογελώντας. «Δεν το βλέπεις, πιτσουνάκι μου;» Και έγειρε για να μου δείξει το φασματικό σχέδιο στο σώμα της. «Η μητέρα μου δεν τα έχει, αλλά τα είχε η γιαγιά μου, που έλεγε ότι είχαμε ένα Εσκιμώο πρόγονο…Φαντάσου μια γυναίκα στην λευκότητα της Αρκτικής. Δεν λένε ποτέ το αληθινό μικρό τους όνομα, είναι μυστικό, το αποκαλύπτουν μόνο όταν αισθάνονται πως θα πεθάνουν».

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία