• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
____5_20151005_1306678501
floral_2_20140602_1120412859
_2_20140602_1075598716
____1_20151005_1011421837
__1_20140602_1470806817
__7_20140602_2000370772
__2_20140602_1093484416
____3_20151005_2015169976
_1_20140602_1063575340
2_20_20140602_1149335696
5_____4_20151005_1066907542
2_2_20140602_1372190455
_14_20140602_1390659221
__1_20140602_2095030161
_1_20140602_1443038714
_10_20140602_1457188011
1_6_20140602_1204698458
_1_20140602_1379646725
2_3_20140602_1612740712
_3_20140602_1423087805
2_19_20140602_1124956155
_4_20140602_1298525803
_5_20140602_1411507168
____6_20151005_1897433254
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
2_15_20140602_1393887756
__10_20140602_1264702166
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
2_13_20140602_1157493131
2_16_20140602_1786925233
_4_20140602_1608005964
1_4_20140602_2035984016
1_7_20140602_1545779988
__2_20140602_1153158435
2_17_20140602_1651070418
_2_20140602_1676444802
__3_20140602_1230100467
_2_20140602_1024879335
2_9_20140602_1095229169
floral_1_20140602_1656712337
artgallery_3_20140602_1817864829
1_8_20140602_1932789229
__6_20140602_1351763024
floral_4_20140602_1326000294
floral_3_20140602_1784458771
2_18_20140602_1443405433
__1_20140602_1469983142
2_10_20140602_1335940389
____7_20151005_1010550733
_1_20140602_1626638007
__12_20140602_1116612298
1_1_20140602_1034169098
1_3_20140602_1219192186
artgallery_1_20140602_2097238027
public_1_20140602_1707896569
_1_20140602_2074821193
_2_20140602_1623145017
_3_20140602_1639285752
__13_20140602_1261475462
__1_20140602_1292381825
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
_12_20140602_1830560292
__9_20140602_1526631292
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
_4_20140602_1165060267
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
_3_20140602_1587032100
_3_20140602_1548350811
1_5_20140602_2030721773
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
2_1_20140602_1156460154
5_____6_20151005_1016641525
__8_20140602_2013442574
1_9_20140602_2050144091
2_22_20140602_1516921840
__2_20140602_1001305159
5_____2_20151005_1754418797
_1_20140602_1245751584
_5_20140602_1735551557
_3_20140602_1454427727
____2_20151005_1786206865
____4_20151005_1250992024
1_2_20140602_1847082110
__3_20140602_1634134473
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
_11_20140602_1728508009
floral_5_20140602_1032320141
5_____5_20151005_1227808993
_13_20140602_1466680089
2_21_20140602_1631876208
_2_20140602_1328089459
_4_20140602_2065471199
2_11_20140602_1432683594
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
2_12_20140602_1509706106
_9_20140602_1356767036
5_____3_20151005_1823376744
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
__5_20140602_1365998856
_5_20140602_1046251858
_3_20140602_1388540158
2_14_20140602_1610958476
_8_20140602_1502403807
5_____1_20151005_2032667415
__11_20140602_1091381057
2_4_20140602_1905793593
_4_20140602_1439359747
artgallery_2_20140602_1028500455
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
_2_20140602_1135332314
__4_20140602_1587015771

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ #9 – Λευτέρη Γιαννακουδάκη: Εξέλιξη

Συντάχθηκε στις 28 Απριλίου 2020. Καταχωρήθηκε στο Ιστορίες Εγκλεισμού

Τα μέλη της ΕΛΣΑΛ εμπνέονται από την πανδημία και γράφουν σύντομες "ιστορίες εγκλεισμού"

Έψαχνα τα κλειδιά μου. Είχα ανοίξει όλα τα συρτάρια, αναποδογυρίσει τις καρέκλες, σηκώσει ψηλά με ισορροπία ταχυδακτυλουργού και δύναμη μασίστα τα δύο πανομοιότυπα τραπεζάκια σαλονιού –στο ένα στεκόταν ένα μισογεμάτο ποτήρι ενώ στο άλλο ένα μισοάδειο–, αδειάσει τις ντουλάπες κάνοντας στάσεις σε ρούχα που είχα να φορέσω καιρό –τα κοιτούσα σαν ν’ αντίκριζα παλιούς γνωστούς που δεν θυμόμουν τ’ όνομά τους, τα σήκωνα ψηλά κι έριχνα μια ηδονοβλεπτική ματιά στο εσωτερικό τους πριν χαμογελάσω σίγουρος ότι μου είναι πολύ μεγάλα πια–, είχα κυλιστεί κάτω από το κρεβάτι –το πτώμα της σιδερώστρας εξακολουθούσε να ελπίζει σε ανάσταση, μακάριοι οι πτωχοί σκέφτηκα στιγμιαία μα έδιωξα την σκέψη αυτή πριν οδηγηθώ σε απολογισμό του δικού μου πλούτου–, δοκιμάσει όλα τα παπούτσια, αναμενόμενα δεν μου ταίριαζε κανένα, τέλος απελπίστηκα κι έκατσα στη μέση του σαλονιού με το φως να πέφτει κάθετα στο κέντρο του κρανίου μου, εκεί που η τριχοφυΐα με είχε απαρνηθεί εδώ και καιρό. Τα παράθυρα του διαμερίσματος ήταν σφαλιχτά καθιστώντας υποχρεωτική τη λειτουργία του ηλεκτρικού λαμπτήρα πυρακτώσεως· προφανώς το διαμέρισμα απαιτούσε ενεργειακή αναβάθμιση, ίσως και μελέτη στατικότητας, ενώ απαραίτητη ήταν, δίχως άλλο, η ανακαίνιση της κουζίνας, το χρώμα παλιακό, τα πόμολα απόντα κι ο απορροφητήρας έσταζε ένα πυώδες υγρό το οποίο λίμναζε στην λευκή επιφάνεια κάνοντας τα σκουριασμένα μάτια να μοιάζουν με εγκαταλελειμμένα ξερονήσια που χρόνια δεν προσμένουν επίσκεψη. Έκανα μια μικρή προσπάθεια να θυμηθώ από πότε ήμουν εδώ, ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι κάτι υπήρχε πριν από τον εγκλεισμό μου σε τούτο το οίκημα αλλά δεν θα ‘παιρνα όρκο για το τι ήταν αυτό, δεν είχα καμία ανάμνηση ούτε της εισόδου μου στον χώρο, ούτε κάποιας πληροφορίας για το εάν βρισκόμουν στο ύψος του εδάφους, σε κάποιον όροφο άνωθεν ή βυθισμένος εντός, ο ορίζοντας μου ήταν άγνωστος όπως κι η ύπαρξη άλλων πλασμάτων σαν κι εμένα, με άκοπα νύχια, αλωπεκίαση και τρίχες να καλύπτουν άναρχα κάποια μέρη του σώματός, ίσως ήμουν το τελευταίο δείγμα του είδους μου –εγώ ειμί ο ένας, ιδού ο άνθρωπος κι εις τις θέλει οπίσω μου ελθείν– ίσως όμως και το πρώτο, ένα τυχαίο αποτέλεσμα της εξέλιξης, ο Homo domesticus carceris, το πλάσμα που του έμελε να κατακτήσει τον κόσμο δια της απουσίας του, αποκλεισμένο από τη φύση, τις ηλιακές ακτινοβολίες διαφόρων συχνοτήτων και ανέμους που ακούν σε ονόματα όπως μαΐστρος, γρέγος, τραμουντάνα, σορόκος κι άλλα παρεμφερή, μια βιολογική απόληξη που έρπει στον αόρατο ιστό από οπτικές ίνες κι οθόνες υψηλής ανάλυσης ή σ’ εκείνον της αναλογικής τηλεόρασης και των καλωδίων χαλκού ανάλογα με το εξελικτικό του φορτίο. Η πολλή σκέψη με είχε κουράσει και το κρανίο μου είχε αρχίσει να υπερθερμαίνεται, σηκώθηκα μισοζαλισμένος, έφτασα με δυσκολία στην βρύση, την άνοιξα και καθώς έβαζα το κεφάλι μου κάτω από το νερό πρόσεξα πως η πόρτα της εξόδου ήταν ορθάνοιχτή, έκλεισα τα μάτια, μέτρησα από μέσα μου ως το δέκα και με το νερό να στάζει στο πάτωμα κινήθηκα στα τυφλά προς τα εκεί. Την έκλεισα απαλά και γύρισα να ψάξω τα κλειδιά μου.

Φωτογραφία: Kazimir Malevich - Assistant Village Idiot

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ - Προηγούμενο διήγημα          ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ - Επόμενο διήγημα

Ετικέτες: Λευτέρης Γιαννακουδάκης

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία