• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
_3_20140602_1454427727
_5_20140602_1046251858
__12_20140602_1116612298
_11_20140602_1728508009
__4_20140602_1587015771
__13_20140602_1261475462
2_21_20140602_1631876208
1_1_20140602_1034169098
_9_20140602_1356767036
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
_4_20140602_1608005964
_3_20140602_1423087805
__9_20140602_1526631292
2_15_20140602_1393887756
_2_20140602_1135332314
__2_20140602_1001305159
_2_20140602_1328089459
2_10_20140602_1335940389
2_3_20140602_1612740712
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
1_3_20140602_1219192186
__6_20140602_1351763024
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
_5_20140602_1735551557
_4_20140602_1439359747
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
____6_20151005_1897433254
__2_20140602_1153158435
2_13_20140602_1157493131
_8_20140602_1502403807
artgallery_3_20140602_1817864829
floral_3_20140602_1784458771
_3_20140602_1388540158
_3_20140602_1639285752
floral_2_20140602_1120412859
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
_2_20140602_1024879335
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
2_18_20140602_1443405433
__3_20140602_1230100467
__3_20140602_1634134473
____7_20151005_1010550733
5_____1_20151005_2032667415
5_____5_20151005_1227808993
____4_20151005_1250992024
5_____4_20151005_1066907542
floral_5_20140602_1032320141
floral_4_20140602_1326000294
5_____2_20151005_1754418797
_5_20140602_1411507168
_1_20140602_1379646725
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
_13_20140602_1466680089
2_12_20140602_1509706106
1_9_20140602_2050144091
2_17_20140602_1651070418
5_____6_20151005_1016641525
_1_20140602_2074821193
_1_20140602_1626638007
_10_20140602_1457188011
2_1_20140602_1156460154
_1_20140602_1443038714
__1_20140602_1469983142
__7_20140602_2000370772
_4_20140602_2065471199
1_4_20140602_2035984016
2_14_20140602_1610958476
1_6_20140602_1204698458
_4_20140602_1298525803
2_19_20140602_1124956155
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
2_2_20140602_1372190455
__11_20140602_1091381057
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
2_22_20140602_1516921840
_2_20140602_1623145017
2_11_20140602_1432683594
1_8_20140602_1932789229
public_1_20140602_1707896569
1_7_20140602_1545779988
_4_20140602_1165060267
artgallery_2_20140602_1028500455
____3_20151005_2015169976
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
__1_20140602_2095030161
2_4_20140602_1905793593
_2_20140602_1075598716
____5_20151005_1306678501
_1_20140602_1063575340
1_2_20140602_1847082110
__8_20140602_2013442574
____1_20151005_1011421837
_1_20140602_1245751584
_2_20140602_1676444802
__2_20140602_1093484416
2_20_20140602_1149335696
__1_20140602_1292381825
5_____3_20151005_1823376744
_12_20140602_1830560292
__10_20140602_1264702166
__5_20140602_1365998856
2_9_20140602_1095229169
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
__1_20140602_1470806817
artgallery_1_20140602_2097238027
____2_20151005_1786206865
_14_20140602_1390659221
_3_20140602_1587032100
1_5_20140602_2030721773
_3_20140602_1548350811
floral_1_20140602_1656712337
2_16_20140602_1786925233

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ #9 – Λευτέρη Γιαννακουδάκη: Εξέλιξη

Συντάχθηκε στις 28 Απριλίου 2020. Καταχωρήθηκε στο Ιστορίες Εγκλεισμού

Τα μέλη της ΕΛΣΑΛ εμπνέονται από την πανδημία και γράφουν σύντομες "ιστορίες εγκλεισμού"

Έψαχνα τα κλειδιά μου. Είχα ανοίξει όλα τα συρτάρια, αναποδογυρίσει τις καρέκλες, σηκώσει ψηλά με ισορροπία ταχυδακτυλουργού και δύναμη μασίστα τα δύο πανομοιότυπα τραπεζάκια σαλονιού –στο ένα στεκόταν ένα μισογεμάτο ποτήρι ενώ στο άλλο ένα μισοάδειο–, αδειάσει τις ντουλάπες κάνοντας στάσεις σε ρούχα που είχα να φορέσω καιρό –τα κοιτούσα σαν ν’ αντίκριζα παλιούς γνωστούς που δεν θυμόμουν τ’ όνομά τους, τα σήκωνα ψηλά κι έριχνα μια ηδονοβλεπτική ματιά στο εσωτερικό τους πριν χαμογελάσω σίγουρος ότι μου είναι πολύ μεγάλα πια–, είχα κυλιστεί κάτω από το κρεβάτι –το πτώμα της σιδερώστρας εξακολουθούσε να ελπίζει σε ανάσταση, μακάριοι οι πτωχοί σκέφτηκα στιγμιαία μα έδιωξα την σκέψη αυτή πριν οδηγηθώ σε απολογισμό του δικού μου πλούτου–, δοκιμάσει όλα τα παπούτσια, αναμενόμενα δεν μου ταίριαζε κανένα, τέλος απελπίστηκα κι έκατσα στη μέση του σαλονιού με το φως να πέφτει κάθετα στο κέντρο του κρανίου μου, εκεί που η τριχοφυΐα με είχε απαρνηθεί εδώ και καιρό. Τα παράθυρα του διαμερίσματος ήταν σφαλιχτά καθιστώντας υποχρεωτική τη λειτουργία του ηλεκτρικού λαμπτήρα πυρακτώσεως· προφανώς το διαμέρισμα απαιτούσε ενεργειακή αναβάθμιση, ίσως και μελέτη στατικότητας, ενώ απαραίτητη ήταν, δίχως άλλο, η ανακαίνιση της κουζίνας, το χρώμα παλιακό, τα πόμολα απόντα κι ο απορροφητήρας έσταζε ένα πυώδες υγρό το οποίο λίμναζε στην λευκή επιφάνεια κάνοντας τα σκουριασμένα μάτια να μοιάζουν με εγκαταλελειμμένα ξερονήσια που χρόνια δεν προσμένουν επίσκεψη. Έκανα μια μικρή προσπάθεια να θυμηθώ από πότε ήμουν εδώ, ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι κάτι υπήρχε πριν από τον εγκλεισμό μου σε τούτο το οίκημα αλλά δεν θα ‘παιρνα όρκο για το τι ήταν αυτό, δεν είχα καμία ανάμνηση ούτε της εισόδου μου στον χώρο, ούτε κάποιας πληροφορίας για το εάν βρισκόμουν στο ύψος του εδάφους, σε κάποιον όροφο άνωθεν ή βυθισμένος εντός, ο ορίζοντας μου ήταν άγνωστος όπως κι η ύπαρξη άλλων πλασμάτων σαν κι εμένα, με άκοπα νύχια, αλωπεκίαση και τρίχες να καλύπτουν άναρχα κάποια μέρη του σώματός, ίσως ήμουν το τελευταίο δείγμα του είδους μου –εγώ ειμί ο ένας, ιδού ο άνθρωπος κι εις τις θέλει οπίσω μου ελθείν– ίσως όμως και το πρώτο, ένα τυχαίο αποτέλεσμα της εξέλιξης, ο Homo domesticus carceris, το πλάσμα που του έμελε να κατακτήσει τον κόσμο δια της απουσίας του, αποκλεισμένο από τη φύση, τις ηλιακές ακτινοβολίες διαφόρων συχνοτήτων και ανέμους που ακούν σε ονόματα όπως μαΐστρος, γρέγος, τραμουντάνα, σορόκος κι άλλα παρεμφερή, μια βιολογική απόληξη που έρπει στον αόρατο ιστό από οπτικές ίνες κι οθόνες υψηλής ανάλυσης ή σ’ εκείνον της αναλογικής τηλεόρασης και των καλωδίων χαλκού ανάλογα με το εξελικτικό του φορτίο. Η πολλή σκέψη με είχε κουράσει και το κρανίο μου είχε αρχίσει να υπερθερμαίνεται, σηκώθηκα μισοζαλισμένος, έφτασα με δυσκολία στην βρύση, την άνοιξα και καθώς έβαζα το κεφάλι μου κάτω από το νερό πρόσεξα πως η πόρτα της εξόδου ήταν ορθάνοιχτή, έκλεισα τα μάτια, μέτρησα από μέσα μου ως το δέκα και με το νερό να στάζει στο πάτωμα κινήθηκα στα τυφλά προς τα εκεί. Την έκλεισα απαλά και γύρισα να ψάξω τα κλειδιά μου.

Φωτογραφία: Kazimir Malevich - Assistant Village Idiot

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ - Προηγούμενο διήγημα          ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ - Επόμενο διήγημα

Ετικέτες: Λευτέρης Γιαννακουδάκης

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία