• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 10 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2020
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
   

__5_20140602_1365998856
__13_20140602_1261475462
_1_20140602_1063575340
2_10_20140602_1335940389
_2_20140602_1623145017
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
1_3_20140602_1219192186
2_19_20140602_1124956155
floral_4_20140602_1326000294
_5_20140602_1411507168
2_2_20140602_1372190455
2_13_20140602_1157493131
1_1_20140602_1034169098
__1_20140602_1470806817
__9_20140602_1526631292
__10_20140602_1264702166
2_11_20140602_1432683594
_2_20140602_1135332314
____4_20151005_1250992024
____3_20151005_2015169976
5_____5_20151005_1227808993
1_5_20140602_2030721773
__1_20140602_2095030161
__3_20140602_1230100467
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
_3_20140602_1454427727
_3_20140602_1639285752
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
__12_20140602_1116612298
____6_20151005_1897433254
2_21_20140602_1631876208
_4_20140602_1439359747
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
____2_20151005_1786206865
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
_3_20140602_1388540158
5_____3_20151005_1823376744
__1_20140602_1292381825
____1_20151005_1011421837
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
_1_20140602_1379646725
_3_20140602_1423087805
2_22_20140602_1516921840
1_8_20140602_1932789229
2_12_20140602_1509706106
__6_20140602_1351763024
2_9_20140602_1095229169
5_____2_20151005_1754418797
2_16_20140602_1786925233
floral_3_20140602_1784458771
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
_4_20140602_2065471199
2_15_20140602_1393887756
5_____4_20151005_1066907542
__4_20140602_1587015771
_5_20140602_1735551557
__1_20140602_1469983142
2_17_20140602_1651070418
_4_20140602_1298525803
_5_20140602_1046251858
floral_5_20140602_1032320141
_8_20140602_1502403807
_1_20140602_1443038714
_2_20140602_1075598716
__8_20140602_2013442574
_3_20140602_1587032100
_4_20140602_1165060267
__2_20140602_1001305159
1_9_20140602_2050144091
1_4_20140602_2035984016
_10_20140602_1457188011
2_18_20140602_1443405433
_13_20140602_1466680089
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
5_____1_20151005_2032667415
_4_20140602_1608005964
__2_20140602_1153158435
floral_2_20140602_1120412859
artgallery_1_20140602_2097238027
2_14_20140602_1610958476
_9_20140602_1356767036
_3_20140602_1548350811
_1_20140602_1626638007
__3_20140602_1634134473
floral_1_20140602_1656712337
_2_20140602_1676444802
2_3_20140602_1612740712
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
_2_20140602_1024879335
_11_20140602_1728508009
_1_20140602_2074821193
artgallery_3_20140602_1817864829
1_6_20140602_1204698458
5_____6_20151005_1016641525
_2_20140602_1328089459
artgallery_2_20140602_1028500455
____5_20151005_1306678501
2_1_20140602_1156460154
2_20_20140602_1149335696
_1_20140602_1245751584
public_1_20140602_1707896569
_14_20140602_1390659221
__7_20140602_2000370772
__11_20140602_1091381057
____7_20151005_1010550733
_12_20140602_1830560292
1_7_20140602_1545779988
__2_20140602_1093484416
1_2_20140602_1847082110
2_4_20140602_1905793593

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ #5 – Ανδρέα Αποστολίδη: Σκακιστικός γρίφος

Συντάχθηκε στις 22 Απριλίου 2020. Καταχωρήθηκε στο Ιστορίες Εγκλεισμού

Τα μέλη της ΕΛΣΑΛ εμπνέονται από την πανδημία και γράφουν σύντομες "ιστορίες εγκλεισμού"

«Η απομόνωση ήταν πλήρης και κράτησε 128 μέρες, για να λήξει ξαφνικά τρεις μέρες μετά τη μεταπολίτευση. Σε μια από τις πρώτες επιτρεπόμενες εξόδους από το κελί στην τουαλέτα, βρήκα πεταμένη στον απόπατο μια μισοσκισμένη σελίδα εφημερίδας που περιείχε ένα σκακιστικό πρόβλημα. Εκμεταλλεύτηκα μια ολιγωρία του φρουρού κι έσκισα το κομματάκι με την απεικόνιση της σκακιέρας. Το έκρυψα στην τσέπη μου και μόλις επέστρεψα στο κελί το έχωσε σ’ ένα μικρό σκάσιμο του σοβά στον τοίχο. Οι αξιωματικοί πραγματοποιούσαν τακτικές εφόδους και έψαχναν τα πάντα στο κελί. Παρατηρούσαν ακόμα και έσβηναν τις ημερολογιακές γραμμές στον τοίχο. Το φερμουάρ του παντελονιού μου είχε ξηλωθεί λίγο στο πάνω μέρος και το μικροσκοπικό σιδεράκι που τραβάς πάνω το φερμουάρ έφυγε από τη θέση του. Με αυτό σκάλιζα στο ντουβάρι μικροσκοπικές γραμμές πάνω σ’ ένα ήδη υπαρκτό σχέδιο. Κι έτσι σε καμιά δεκαριά εξονυχιστικές επιθεωρήσεις η καταγραφή του χρόνου έμεινε αλώβητη. Όπως αλώβητο έμεινε και το χωμένο στον τοίχο χαρτάκι. Σε αυτή την κρυψώνα κράτησε κάπου τρεις μήνες, μέχρι που έλιωσε εντελώς. Όμως μέχρι τότε είχα απομνημονεύσει τις θέσεις. Ποτέ, όμως, δεν κατόρθωσα να βρω τη λύση του προβλήματος. Τα βράδια που οι φρουροί έκαναν πιο σπάνια κατόπτευση του μόνιμα φωτισμένου εσωτερικού τού κελιού από το ματάκι της σιδερένιας πόρτας, έβγαζα το πολύτιμο χαρτάκι από την κούρνια του τοίχου και το μελετούσα.  Ίσως κατά βάθος να μη ήθελα να λύσω το πρόβλημα και χάσω έτσι την απόλαυση της συνομιλίας μ’ ένα μικρό, αλλά πολύ συντροφικό, γρίφο. Ειλικρινά δεν ξέρω. Πάντως με την απότομη επανεισδοχή μου στον πάνω κόσμο κι ύστερα από την πρώτη νύχτα με την επίσης κρατούμενη μικρή ερωτική μου σύντροφο, ξέχασα μια κι έξω τις θέσεις στη σκακιέρα, λες και κάποιος είχε ρίξει ξαφνικά μια μαύρη κουρτίνα στη θερμή, φασματική  σκακιέρα του γρίφου. Αυτή η υπό έλεγχο ιδεοληψία μοιάζει με τα σχέδια ή τις ιδέες μυθιστορήματος που οι συγγραφείς έχουν στο μυαλό τους, αλλά τις εγκαταλείπουν ξαφνικά, για να παραδώσουν τον εαυτό τους σε άλλα χλοερά ή διχαλωτά μονοπάτια. Αυτό που θυμάμαι είναι ότι ήταν ένα πρόβλημα με λίγα κομμάτια, μόνο ελαφριά, τέσσερα πιόνια ας πούμε και τους βασιλιάδες. Φινάλε. Δυο λευκά πιόνια, δυο μαύρα. Τα λευκά σε τρεις κινήσεις βγάζουν βασίλισσα. Από τη θέση του μαύρου βασιλιά έμοιαζε να πρόκειται για θυσία ενός πιονιού, αλλά νομίζω ότι δεν μου έβγαιναν οι άλλες δυο κινήσεις με τίποτα.

Στο κελί θυμάμαι ότι πέντε-έξι φορές είχα αναγκαστεί να κατουρήσω. Και δυο τρεις φορές να αφοδεύσω. Όλες τις φορές έγινε πολύ αξιοπρεπώς, διότι είχα βουτήξει από τα αποχωρητήρια κάποια πλαστική σακούλα, νομίζω με τα βρόμικα χαρτιά. Το στομάχι μου είχε διαλυθεί από την πείνα και την αγωνία. Κάποια στιγμή σκέφθηκα να αυτοκτονήσω “εικονικά”. Να αυτοτραυματιστώ κοπανώντας με πολύ δύναμη το κεφάλι μου στον τοίχο για να σταματήσω μια ανάκριση με βασανιστήρια πάνω σε ψεύτικα δεδομένα· οι ανακριτές το έκαναν επίτηδες για να σε τρελάνουν λίγο, πριν επανέλθουν σε αυτά που πραγματικά ήθελαν, μια επιστροφή που επιζητούσες πλέον κι εσύ διακαώς. Και θα γινόταν, ήταν ζήτημα δευτερολέπτων… η πόρτα άνοιξε ξαφνικά…»

Εδώ σταματάει το χειρόγραφο.

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ - Προηγούμενο διήγημα          ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ - Επόμενο διήγημα

Ετικέτες: Ανδρέας Αποστολίδης

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 10 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2020
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία