• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
       
__3_20140602_1230100467
__4_20140602_1587015771
____1_20151005_1011421837
1_5_20140602_2030721773
____7_20151005_1010550733
_4_20140602_1439359747
polis_art_cafe_1_20151005_2098882572
____3_20151005_2015169976
2_18_20140602_1443405433
_4_20140602_2065471199
____4_20151005_1250992024
5___floral_2015__11_20151005_2067349259
_1_20140602_1379646725
_1_20140602_2074821193
public_1_20140602_1707896569
__1_20140602_1470806817
_3_20140602_1388540158
floral_2_20140602_1120412859
2_1_20140602_1156460154
5_____1_20151005_2032667415
2_21_20140602_1631876208
1_9_20140602_2050144091
2_12_20140602_1509706106
5_____3_20151005_1823376744
floral_4_20140602_1326000294
_3_20140602_1548350811
2_13_20140602_1157493131
____5_20151005_1306678501
__2_20140602_1153158435
__7_20140602_2000370772
__3_20140602_1634134473
2_9_20140602_1095229169
2_3_20140602_1612740712
__2_20140602_1093484416
_14_20140602_1390659221
polis_art_cafe_5_20151005_1565509152
polis_art_cafe_2_20151005_1365200180
1_7_20140602_1545779988
_2_20140602_1623145017
2_14_20140602_1610958476
_4_20140602_1298525803
_5_20140602_1411507168
polis_art_cafe_7_20151005_1273866662
2_19_20140602_1124956155
2_15_20140602_1393887756
_12_20140602_1830560292
_13_20140602_1466680089
artgallery_2_20140602_1028500455
2_11_20140602_1432683594
1_4_20140602_2035984016
_3_20140602_1639285752
__13_20140602_1261475462
_1_20140602_1626638007
__6_20140602_1351763024
_3_20140602_1454427727
_2_20140602_1676444802
1_3_20140602_1219192186
5_____2_20151005_1754418797
5_____5_20151005_1227808993
_1_20140602_1063575340
__8_20140602_2013442574
_5_20140602_1046251858
2_10_20140602_1335940389
____6_20151005_1897433254
__1_20140602_1292381825
_5_20140602_1735551557
__10_20140602_1264702166
5___floral_2015__9_20151005_1241267936
_2_20140602_1328089459
__9_20140602_1526631292
1_2_20140602_1847082110
2_16_20140602_1786925233
_10_20140602_1457188011
5_____6_20151005_1016641525
_3_20140602_1423087805
_4_20140602_1608005964
_9_20140602_1356767036
1_1_20140602_1034169098
_2_20140602_1024879335
____2_20151005_1786206865
1_6_20140602_1204698458
polis_art_cafe_3_20151005_1886179311
_4_20140602_1165060267
floral_3_20140602_1784458771
__2_20140602_1001305159
artgallery_1_20140602_2097238027
2_2_20140602_1372190455
2_20_20140602_1149335696
__5_20140602_1365998856
5___floral_2015__8_20151005_1637183868
5_____4_20151005_1066907542
2_4_20140602_1905793593
floral_5_20140602_1032320141
1_8_20140602_1932789229
_11_20140602_1728508009
artgallery_3_20140602_1817864829
__12_20140602_1116612298
__1_20140602_1469983142
2_17_20140602_1651070418
_2_20140602_1075598716
5___floral_2015__10_20151005_1585006138
2_22_20140602_1516921840
__1_20140602_2095030161
_3_20140602_1587032100
polis_art_cafe_6_20151005_1077810457
_2_20140602_1135332314
__11_20140602_1091381057
_1_20140602_1245751584
_1_20140602_1443038714
_8_20140602_1502403807
floral_1_20140602_1656712337
polis_art_cafe_4_20151005_1483902689

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ #2 – Αντώνη Γκόλτσου: Η πτώση

Συντάχθηκε στις 15 Απριλίου 2020. Καταχωρήθηκε στο Ιστορίες Εγκλεισμού

Τα μέλη της ΕΛΣΑΛ εμπνέονται από την πανδημία και γράφουν σύντομες "ιστορίες εγκλεισμού"

«… Ο κρότος που ακούστηκε έκανε άλλους να… και άλλους να…»

Ξεκίνησε να γράφει, πριν λίγο∙ και, εδώ, ο συγγραφέας διστάζει ανάμεσα στο “ανατριχιάσουν”, το “αναρωτηθούν” ή το “ανησυχήσουν”. Όμως, κανένα δεν του αρέσει. Όλα αφήνουν κάτι ακάλυπτο, ατελές ή … (δεν βρίσκει τη λέξη). Και αν κατέληγε, στην τύχη;

Μμμμ! Μάλλον, όχι!
Τα βρίσκει μονότονα πολυσύλλαβα και αυτό το κοινό αρχικό “αν”, τα κάνει να μοιάζουν, άχρωμα, ανιαρά, γραμμικά, ξενέρωτα, κοινότοπα, προφανή, αμοιβαία αποκλειόμενα.

Όταν κάπου σκοντάφτεις, απλά αλλάζεις θέση.
Σηκώθηκε από την καρέκλα (υπόλειμμα πατρογονικής art deco;) κατευθύνθηκε στο παράθυρο και έσκυψε επικίνδυνα έξω.

Το σκοτάδι δεν βοηθούσε, αλλά διέκρινε στο πεζοδρόμιο, σε ένα υποφωτισμένο ημικύκλιο, πέντε ή έξη σιλουέτες να έχουν σκύψει επάνω από έναν όγκο, υπερβολικά σκοτεινό και απόμακρο, για να διακρίνει.

«Κάλεσε κανείς ασθενοφόρο;»
Έτσι, με το φως πίσω του, θα έμοιαζε με τεράστιο πουλί γαντζωμένο στο περβάζι. Κάποιος γύρισε το πρόσωπό του προς τα επάνω. Κανείς δεν του απάντησε.
Έχει καλώς.
Πρόβλημά τους.

Βρήκε μία κούπα. Ο καφές ήταν έτοιμος. ‘Όταν κάπου σκοντάφτεις, απλά αλλάζεις θέση, γεμίζεις μια κούπα καφέ.

Ηλίθια ιστορία! Οι άνθρωποι θεωρούν ότι είναι υπεράνω βαρύτητας και επιχειρούν να πετάξουν. Βέβαια, οι σοφότεροι, επιφυλάσσουν το πείραμα στους άλλους. Αν πετύχει, το αποτολμούν και οι ίδιοι∙ αν όχι, σοφότεροι κατά την κατάληξη, κάθονται στ’ αυγά τους.

Επιστροφή στη γραφομηχανή. Αλήθεια, τι αναχρονισμός!
Όχι για τον άλλο, που πάντα έλεγε «…τις λέξεις δεν αρκεί να τις βλέπεις, πρέπει και να τις ακούς».

Και το ρήμα επέμενε να του κρύβεται. Κανένα πρόβλημα∙ έγκλειστος, όπως το είχε αποφασίσει, στο καινούριο του κουκούλι, θα είχε όλον τον χρόνο. Άσε που την έβρισκε κιόλας, «αγάπα το κελί σου, τρώγε το φαΐ σου, διάβαζε πολύ», δεν έλεγαν κάποιοι;

Ξάπλωσε. Όταν κάπου σκοντάφτεις, απλά αλλάζεις θέση, γεμίζεις μια κούπα καφέ, ξαπλώνεις.

Στα σίγουρα, τον είχε ζαλίσει. Εξάλλου, το επιδίωκε. Τον παρενοχλούσε. Τον επισκεπτόταν στο δωμάτιο-κελί του, όπου παρέμενε αποκλεισμένος (επιλογή του) τις τελευταίες εβδομάδες (ή ήταν μήνες;). Συστηματικά. Καθημερινά. Φυσικά, αρματωμένος με όλα τα στοιχεία. Ήταν προφανές∙ ο άλλος τον αντέγραφε. Αλλά και τι θράσος, θράσος πρωτοφανές∙ έως, αξιόποινο. Θα πρέπει να είχε τρελαθεί, επτά ανατυπώσεις σε εννιά μήνες, εποχή που ο κόσμος είχε πάψει να διαβάζει, δεν διάβαζε, το βιβλίο στην εικοστή πρώτη θέση στη  λίστα των είκοσι προτεραιοτήτων∙ ήταν ακριβό, έλεγαν...

Τον είχε απειλήσει ότι θα τον ξεμπροστιάσει. Ο άλλος τον ειρωνευόταν. Του έλεγε ότι κανείς δεν θα τον πίστευε, έτσι ανώνυμος και ανεμοπαρμένος που ήταν. Και πως αν έγραψε δυο σωστές σελίδες, αυτές χάνονταν στις ασυναρτησίες για τις οποίες ήταν επώνυμα γνωστός. Και κουνούσε τα χέρια του, σαν κυματόδαρτος ο ίδιος, σαρκαστικά, περιγελαστικά, ένα τεράστιο, εκτός τόπου, χθόνιο πουλί, και έκανε κύκλους γύρω-γύρω στο δωμάτιο-κελί του και πλάι στο παράθυρο, κι όταν αυτός τον πλησίασε, κι όταν αυτός τον ακούμπησε (τον ακούμπησε;) ο άλλος θα χαθεί - λάθος του; - στο μαύρο του παραθύρου, ίδιος πρωτεϊκός, Σεφέρειος Νιζίνσκυ στο ανατολίτικο χαλί του.

Άλλαξε πλευρό. ‘Όταν κάπου σκοντάφτεις, απλά αλλάζεις θέση, γεμίζεις μια κούπα καφέ, ξαπλώνεις, αλλάζεις πλευρό∙ έγκλειστα, αγκαλιάζεις τη μοναξιά σου.

Αθήνα, Απρίλιος 2020

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ - Προηγούμενο διήγημα          ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ - Επόμενο διήγημα

Ετικέτες: Αντώνης Γκόλτσος

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 15 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2025
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
    • Μεγάλοι ντετέκτιβ
    • Τρίτες με τους μαθηματικούς της ΕΛΣΑΛ
    • Based on a true crime story
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία