Αστυνομικά μυθιστορήματα για το καλοκαίρι με ελληνική σφραγίδα
To καλοκαίρι έφτασε και μαζί μ’ αυτό μια σειρά από αστυνομικά μυθιστορήματα Ελλήνων συγγραφέων που φιλοδοξούν να μας συντροφευόσουν πλάι στο κύμα. Σε προηγούμενες αναρτήσεις είχαμε αναφερθεί στα πρόσφατα βιβλία των μελών της ΕΛΣΑΛ: «Ο κρυφός πυρήνας των Ερυθρών Ταξιαρχιών» του Δημήτρη Μαμαλούκα (εκδ. Κέδρος), «Η αφιέρωση» του Αντώνη Γκόλτσου (εκδ. Μεταίχμιο), «Σφαιρικά κάτοπτρα, επίπεδοι φόνοι» του Τεύκρου Μιχαηλίδη (εκδ. Πόλις), «Το μοτίβο του δολοφόνου» του Γρηγόρη Αζαριάδη, «Τρέξε στον επόμενο σταθμό» της Βασιλικής Λεβεντάκη (εκδ. Λιβάνη) και «Ζωές στην καταιγίδα» του Παναγιώτη Γιαννουλέα (εκδ. Δρόμων). Ας ρίξουμε όμως μια ματιά και στις υπόλοιπες εκδόσεις αστυνομικών μυθιστορημάτων:
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΙΑΝΝΙΣΗΣ: «ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ» (εκδ. Διόπτρα)
Ένας οπλισμένος άντρας εισβάλλει ένα πρωινό στο πολυκατάστημα της περιοχής Μαριεμπέρι, σκοτώνοντας όποιον είχε την ατυχία να βρεθεί μπροστά του, και στη συνέχεια εξαφανίζεται. Η Αστυνομία του Έρεμπρο εξαπολύει ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό του και, πράγματι, ύστερα από μερικές ημέρες τον βρίσκει. Νεκρό. Η υπόθεση κλείνει και όλοι επιστρέφουν στην κανονική τους ζωή – όλοι εκτός από έναν.
Η ζωή του επιθεωρητή Άντερς Οικονομίδη έχει ανατραπεί. Έπειτα από μια έκρηξη θυμού, η καριέρα του παίρνει την κάτω βόλτα και η οικογένειά του διαλύεται. Οι εμμονές του τον στοιχειώνουν, αποτελούν ωστόσο τη μοναδική του ελπίδα για να λύσει την υπόθεση και ταυτόχρονα να σώσει την οικογένειά του από έναν αόρατο κίνδυνο.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ: "AU REVOIR" (εκδ. Τόπος)
Ο Μίλτος Στογιάννης, ιδιωτικός ντεντέκτιβ και επαγγελματίας νοσταλγός της ΠΟΛΗΣ, αναλαμβάνει μια περίεργη υπόθεση εξαφάνισης. Ανάμεσα σε δρόμους, σε κτίρια και σε ανθρώπους βυθισμένους στον βούρκο, ξεκινάει μια αναζήτηση που από την πρώτη στιγμή φαίνεται πως είναι μάταιη. Όλες οι διαδρομές καταλήγουν πάντα στο ίδιο σημείο. Τα πάντα διαλύονται μες στη βροχή. Ο ντεντέκτιβ στην πορεία της έρευνας θα πέσει πάνω σε μια παρακρατική ομάδα, η οποία δρα ανενόχλητη για χρόνια υπό τη σκέπη μιας κρατικής νομιμότητας. Όταν ο ντεντέκτιβ γίνεται αντιληπτός, θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ανθρωποκυνηγητό, όπου κυνηγός και θήραμα αλλάζουν συνεχώς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΙΜΟΣ: "ΤΑ ΒΑΤΡΑΧΙΑ" (εκδ. Όστρια)
Η βροχή αρχίζει. Το ποτάμι φουσκώνει. Τα βατράχια ετοιμάζονται για το τραγούδι τους. Το έγκλημα μια νεαρής μαθήτριας προσφέρει στον αστυνόμο Καπετάνο την μοναδική ευκαιρία που του απομένει. Η εύρεση της σωρού, μέσα στα παγωμένα νερά του Ευβοϊκού, φέρνει την επιστροφή στην δράση. Η σύλληψη του δολοφόνου φαντάζει ως η μοναδική οδός προς την λύτρωση. Τα χέρια του πρέπει να λερωθούν, να ξεφλουδίσουν τον σάπιο φλοιό χρόνιων μυστικών. Η αναζήτηση ξεκινάει. Η παγίδα τον περιμένει, τοποθετημένη στο ίδιο ακριβώς σημείο με την νύχτα του διωγμού του. Αλιβέρι 1985 Δυο αδέλφια που δεν ενώθηκαν με δεσμούς αίματος. Ένας κήπος γεμάτος λάσπη. Απώλειες ζωών που θα χωρίσουν και θα ενώσουν τις ψυχές τους. Η μετάβαση μιας οικογένειας από την ευημερία στην φτώχια. Ένα βιός που χάνεται. Πως το αγροτόσπιτο στο Αλιβέρι θα δώσει την λύση; Δυο ιστορίες, ένα τέλος.
ΑΡΗΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ: «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΧΑΡΛΕΙ ΣΤΡΗΤ» (εκδ. Γαβριηλίδης)
Τι μυστικά κρύβει η ωραία αεροσυνοδός που τρυπώνει στη ζωή του εφοπλιστή Ηρακλή Λομπαρδιανού και τον οδηγεί στον όλεθρο; Είναι κόρη του, όπως υποδεικνύουν όλα τα στοιχεία, ακόμη και η εξέταση DNA;, ή τα φαινόμενα απατούν; Κι αυτό που αποκαλύπτεται είναι αληθινό; Ή μήπως κρύβει κάτι άλλο;
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ: «ΑΥΤΟΣ Ο ΜΠΑΤΣΟΣ» (εκδ. Λιβάνη)
Βασίζεται σε αληθινά γεγονότα, πραγματικούς ανθρώπους που ζούνε δίπλα μας –κάποιοι ίσως να έχουν πεθάνει– και, το κυριότερο, έχουν υποστεί την αναγκαία μυθοπλαστική διαδικασία, τόσο τα γεγονότα, όσο και οι άνθρωποι. Ο συγγραφέας, ως πασίγνωστον, θρέφεται από τις σάρκες και τα πάθη των άλλων. Αν δεν υπήρχε η ίδια η ζωή να τροφοδοτεί τη φαντασία μας, δε θα υπήρχε καμία τέχνη.
Αυτός ο μπάτσος δε βγήκε «μέσα απ’ το μυαλό μου». Ο συγγραφέας, απλώς, επεξεργάστηκε τα αληθινά γεγονότα, παίζοντας το ωραίο παίγνιο της λογο-τεχνίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ: "ΑΣ ΠΕΣΟΥΜΕ" (εκδ. Εστία)
Ο Άγις Πλατής, σκακιστής, και η σύντροφός του Ρωξάνη Ρήγα, ψυχολόγος και profiler της αστυνομίας, περνούν έναν χαλαρό Ιούνιο στην Ύδρα. Όμως η εξαφάνιση δύο εφήβων, η πυρκαγιά στη θαλαμηγό ενός βαθύπλουτου, το σαμποτάζ μιας έκθεσης-χάπενινγκ και, τέλος, οι τέσσερις θάνατοι στο κλειδωμένο σαλόνι τούς παρασύρουν στην αναζήτηση του δράστη.
Καλλιτέχνες, επιστήμονες και μεγιστάνες διαδοχικά ενοχοποιούνται, σκοτεινές ιστορίες από το παρελθόν έρχονται στο φως, επιχειρηματικά σχέδια και νέα πρόσωπα εμπλέκονται μέχρι την τελική λύση του γρίφου, λύση-ανατροπή που θα αφήσει εμβρόντητους τους ήρωες και θα κατατρομάξει τους αναγνώστες.
ΔΩΡΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ: «ΣΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΤΑΥΡΟΥ» (εκδ. Καστανιώτη)
Ο Πέτρος Ελευθεριάδης, αστυνόµος του Τµήµατος Ανθρωποκτονιών, µόλις έχει υποβάλει την παραίτησή του στην υπηρεσία και είναι πλέον έτοιµος για ένα νέο ξεκίνηµα. Πριν φύγει όµως, αναλαµβάνει να βοηθήσει σε µια τελευταία υπόθεση, µε ένα πτώµα που βρίσκεται τοποθετηµένο σαν τον Βιτρουβιανό Άνθρωπο του Ντα Βίντσι, το οποίο φέρει ένα περίεργο τατουάζ στο στήθος και κρατά ένα ποίηµα µε αριθµούς στην αρχή κάθε στροφής. Ο αστυνόµος αντιλαµβάνεται γρήγορα πως δεν πρόκειται για απλή υπόθεση ανθρωποκτονίας. Στην προσπάθειά του να εξιχνιάσει το έγκληµα, οδηγείται σε µια ιστορία που ξεκινά είκοσι χρόνια πριν στη Θεσσαλονίκη, όπου ένας φοιτητής ψυχολογίας βοηθάει µια κοπέλα να ξεφύγει από τον µανιακό διώκτη της. Όσο περνούν οι ώρες, ο Ελευθεριάδης ανακαλύπτει στοιχεία και γεγονότα που θα του αλλάξουν τη ζωή γρηγορότερα απ’ ό,τι σχεδίαζε. Ένα συναρπαστικό αστυνοµικό θρίλερ µε µαθηµατικούς γρίφους, υποβλητική ατµόσφαιρα και καταιγιστικό ρυθµό, όπου το παρόν εναλλάσσεται µε το παρελθόν, ενώ ο αναγνώστης βρίσκεται διαρκώς προ αλλεπάλληλων εκπλήξεων.
ΕΛΕΝΑ ΑΚΡΙΤΑ: «ΦΟΝΟΣ 5 ΑΣΤΕΡΩΝ» (εκδ. Διόπτρα)
Δεκέμβριος 2004. Δέκα χρόνια πριν…
Ένα μικρό κοριτσάκι ξεφεύγει από την προσοχή των γονιών του και πνίγεται στη λίμνη Στυμφαλία. Μερικά μέτρα πιο πέρα μια άγνωστη φιγούρα το παρατηρεί μέχρι το τέλος.
Δεκέμβριος 2014. Δέκα χρόνια μετά…
Κάθε χρόνο, την ίδια μέρα, ο μεγιστάνας του τουρισμού Γιάννος Ασλάνογλου οργανώνει ένα μεγαλειώδες οικογενειακό δείπνο στην έπαυλή του στη Φιλοθέη. Φέτος, ακριβώς τα μεσάνυχτα, βρίσκεται νεκρός στο δωμάτιό του με την πόρτα κλειδωμένη από μέσα.
Λόγοι υγείας; Ατύχημα; Φόνος;
«ΦΟΝΟΣ 5 ΑΣΤΕΡΩΝ» ουρλιάζουν πανευτυχή τα πρωτοσέλιδα: O φόνος «πουλάει». Και σε έναν ιδιοκτήτη αλυσίδας ξενοδοχείων 5 αστέρων, μόνο ένας φόνος 5 αστέρων αρμόζει.
Η κόρη του μαζί με τη φίλη της δημοσιογράφο ξεκινούν μια αγωνιώδη έρευνα που θα τις βυθίσει στα πιο σκοτεινά στρώματα της «καλής» κοινωνίας. Από τη Βοστόνη στο Λονδίνο και από το Λονδίνο στην Αθήνα, οι δρόμοι της νύχτας θα τις οδηγήσουν σε μυστικά και ψέματα. Σε κληρονομιές, εκβιασμούς και κρυμμένα πάθη. Σε θαμμένες αλήθειες κι ερωτικά σκάνδαλα. Όλα μαζί συνθέτουν ένα σκοτεινό μείγμα μέσα σε μια κλεψύδρα που αδειάζει. Και αδειάζει γρήγορα. Γιατί στην πραγματικότητα απομένουν μόνο 24 ώρες μέχρι ο δολοφόνος να ξαναχτυπήσει.
ΕΦΗ ΝΙΚΟΛΟΥΔΗ: «PLAYING POSSUM Time for crime…» (εκδ. Κυφάντα)
Ποιος ο ρόλος του θύματος και ποιος του παρανοϊκού δολοφόνου; Ή μήπως είναι παρανοϊκό το θύμα; Ο απίθανος bisexual Σεβάχ με το αιμοβόρο πόσουμ, η ντίβα με την γοητεία της Μορτίσια Άνταμς, η αποκεφαλισμένη αλλοδαπή, η μαμζέλ με τον τουφεκισμένο papa, ο Κάρολος, ο Ροσίνι, το μαχαίρι, η πάβλοβα... Τι ρόλο παίζουν όλοι αυτοί; Ο δαιμόνιος αστυνόμος Κεντέρης τρελαίνεται για κρουασάν, παλιές ταινίες και μυστήρια! Μια συναρπαστική αστυνομική κομεντί με ανατροπή στην ανατροπή, πτώμα στο πτώμα. Ένα κλασικό, απρόβλεπτο whodunit που θα κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον και το γέλιο σας μέχρι την τελευταία σελίδα.
ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΛΥΚΑΡΗΣ: «ΑΠΛΗΣΤΕ ΚΟΣΜΕ, ΚΑΛΠΙΚΕ» (εκδ. Καστανιώτη)
Μια µαύρη κωµωδία, όπου κινητήρια δύναµη και καταλύτης των ανθρώπινων πράξεων είναι το θανάσιµο αµάρτηµα της απληστίας. Πρωταγωνιστούν: Ο Βασίλης Γύπαρης ή Γύπας, ένα σαλεµένο, αδηφάγο όρνεο των διεθνών χρηµαταγορών, ο οποίος θεωρεί ότι υπήρξε θύµα των τριών παραψυχολογικών συµβούλων του και γι’ αυτό αµφιβάλλει αν είναι αυτός που σκότωσε το ιδιοκτησιακό φετίχ του, την ανείπωτης οµορφιάς σύζυγό του Αντριάνα Ποπέσκου-Κιµ, κόρη Ρουµάνας και Βορειοκορεάτη, πρώην µοντέλο και ηθοποιό, την οποία εκθέτει βαλσαµωµένη σε φαραωνικό Οίκο Αιωνιότητας. Συµµετέχουν: Η Μάρτζορι, ψυχαναλύτρια profiler, απολυµένη από το FBI επειδή ερωτεύτηκε παράφορα έναν κατά συρροήν δολοφόνο, ωροσκοπική και ονειροκριτική σύµβουλος· ο πατήρ Μαγδάλιος ή Πάτερ Κουκούλας, ψευδοκαλόγερος από το Άγιο Όρος, πρώην καταχραστής του Δηµοσίου, εξοµολογητής και εξορκιστής βασκανίας· ο Φούµα Τσου, οπιοµανής, ειδικός στον Κοµφούκιο και στο κινεζικό ωροσκόπιο, µάγειρας· ο Τζακ Κλίβερ, απόστρατος της CIA, ειδικός στις προωθηµένες τεχνικές ανάκρισης, υπεύθυνος ασφαλείας του Γύπα. Συµπτωµατικά εµπλέκονται: Ο Ζήσης Καρδαράς ή Κροταλίας, ορντινάντσα αρχιβασανιστή της Χούντας, µετέπειτα µεγαλέµπορος όπλων και ερεβώδης άρχων της διαπλοκής, που οργάνωσε τη µούφα κηδεία του για να αποφύγει το ξέσπασµα σκανδάλου· ο Γιάγκος Κασίδας ή Βοϊδόπουτσας, βασανιστής στο ΕΑΤ-ΕΣΑ, µακρινός συγγενής του Κροταλία· και ο Ταρζάν, ένα θηριώδες ροτβάιλερ που απαρηγόρητο πενθεί την Αντριάνα Ποπέσκου-Κιµ.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: «Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΛΕΜΙΝΓΚΣ» (εκδ. Κριτική)
Κάποιοι θέλουν να μείνουν άλυτες δυο υποθέσεις. Ο ντετέκτιβ Ντάριο Γκρούμο πληρώνεται για να μην ασχοληθεί με καμία από αυτές. Στα μονοπάτια των δουλεμπόρων, στις αθέατες γωνιές των μεγάλων λιμανιών, η ερωτική επιθυμία ακολουθεί τον δαντελωτό ρυθμό ενός αυτοκαταστροφικού και θανάσιμου χορού, ομαδικού και μαζί βαθιά ξεχωριστού για τον κάθε ήρωα. Ένας φίλος και μια γυναίκα. Πάντα μια γυναίκα.
Παιδιά ποτισμένα με το δηλητήριο του εθνικισμού και φιγούρες που επιμένουν να ζουν στις σκιές. Όταν τα όρια ανάμεσα στη βία, το σεξ, την αγάπη, τη φιλία και τον θάνατο καταργούνται. Μια περιπλάνηση σε δύο ηπείρους, όπου η κάθε μέρα δεν έχει ποτέ τη γεύση της προηγούμενης. Το σάουντρακ αυτού του μυθιστορήματος είναι μαύρες νότες της τζαζ, και ο χορός έχει ήδη στηθεί.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΥΛΟΥ: "ΟΙ ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΙΣΤΕΣ" (εκδ. Πηγή)
Μια ληστεία γίνεται στην Τράπεζα Ευρωπαϊκής Προοπτικής, στο Κολωνάκι. Μονάχα που οι άγνωστοι ανοίγουν μόνο τη θυρίδα 13, γεγονός που θα φέρει στην επιφάνεια ένα καλά κρυμμένο μυστικό χρόνων. Ένας Ρώσος μαφιόζος στον οποίο ανήκει η θυρίδα. Μια όμορφη ψυχοπαθής δολοφόνος. Ένας Ισπανός πράκτορας. Ένας προδότης με την κωδική ονομασία «Ίκαρος». Ένας από τους ισχυρότερους ανθρώπους της Ρωσίας. Ο αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας. Δύο δημοσιογράφοι. Είναι μερικά από τα πρόσωπα που εμπλέκονται με το δικό τους ξεχωριστό ρόλο στο περίεργο αυτό γεγονός. Το κουβάρι της μυστήριας αυτής υπόθεσης καλείται να λύσει ο αστυνόμος Αχιλλέας Αυγέρης, το πιο έμπιστο πρόσωπο του αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, του Κωνσταντίνου Καρατζά. Ο Αχιλλέας είναι μια έντονη προσωπικότητα, με πάθος για τη δουλειά του. Δεν είναι τυχαία η επιλογή του. Το αστυνομικό του δαιμόνιο οδηγεί αυτόν και την ομάδα του σε ριψοκίνδυνα μονοπάτια. Δεν διστάζει να θυσιάσει ακόμα και την προσωπική του ευτυχία, προκειμένου να αποκαλύψει την αλήθεια. Μέσα από εγκλήματα, δολοπλοκίες, γρίφους και κρυπτογραφημένα μηνύματα θα προσπαθήσει να δώσει ερμηνεία στα πιο ανεξήγητα φαινόμενα. Η αναζήτηση της αλήθειας θα τον ταξιδέψει σε διάφορα μέρη της Ελλάδας αλλά και στη μακρινή Ρωσία. Τέλος, έρχεται αντιμέτωπος με τους «Εξισορροπιστές». Ποιος ο ρόλος τους; Μήπως ο Αχιλλέας δεν είναι παρά μόνο ένα πιόνι σε ένα καλά οργανωμένο παιχνίδι εξουσίας; Ή μήπως ο ρόλος του θα ταράξει την ισορροπία των «Εξισορροπιστών»;
ΜΑΡΛΕΝΑ ΠΟΛΙΤΟΠΟΥΛΟΥ: «Η ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΤΩΝ ΤΡΕΝΩΝ» (εκδ. Μεταίχμιο)
1965: Ο Στέλιος Καζαντζίδης φτάνει στον σταθμό του Μονάχου για να δώσει μια σειρά από συναυλίες σε όλη τη Γερμανία. Σε μια γωνιά του ίδιου σταθμού ο Στρατής
Κοκκινίδης, ένας έλληνας μετανάστης, βρίσκεται νεκρός. Ο φόνος του δεν θα εξιχνιαστεί ποτέ.
Πενήντα χρόνια αργότερα, ο ερευνητής και σκιτσογράφος Παύλος Γ., ως οφειλή στον
αστυνόμο πατέρα του, θα ασχοληθεί με την υπόθεση. Τα ίχνη θα τον οδηγήσουν στη
Νάουσα, τόπο καταγωγής του Κοκκινίδη, και πίσω στα χρόνια της Κατοχής, για να ανακαλύψει ερωτικά μυστικά, δωσίλογους, λίρες, προδοσίες και επαναστάτες. Θα αφήσει για λίγο την αγαπημένη του τζαζ για να ακούσει τα τραγούδια του Στέλιου και
θα ανταμειφθεί από την κόρη της Πηνελόπης των τρένων με είκοσι 45άρια δισκάκια. Και όταν όλα θα έχουν πια τελειώσει, ο κόσμος της μετανάστευσης δεν θα του είναι πια ξένος.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΣΤΡΙΝΟΣ: «ΠΕΣ ΜΟΥ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΧΘΡΟΣ» (εκδ. Μεταίχμιο)
Τι συμβαίνει όταν υψηλόβαθμα στελέχη της υπηρεσίας πληροφοριών φέρνουν παράνομα στην Ελλάδα άγνωστα άτομα από χώρες της Μέσης Ανατολής εν αγνοία της κυβέρνησης;
Η πληροφορία φτάνει στο ιδιαίτερο γραφείο του Πρωθυπουργού τη χειρότερη δυνατή στιγμή, ακριβώς όταν η κυβέρνηση επιχειρεί στροφή στην εξωτερική πολιτική της χώρας έναντι της Τουρκίας και βάλλεται γι’ αυτό από παντού. Ο ιδιαίτερος γραμματέας και έμπιστος σύμβουλος του Πρωθυπουργού καλείται να χειριστεί το ζήτημα με διακριτικότητα και να μάθει τι συμβαίνει και ποια είναι η πιθανή ζημιά για την κυβέρνηση. Θα αναγκαστεί να συστήσει μυστική ομάδα έρευνας με επικεφαλής πρώην αξιωματικό της υπηρεσίας πληροφοριών που ο ίδιος είχε απολύσει.
Τα πρώτα ευρήματα θα εκπλήξουν τους πάντες. Η έρευνα μετατρέπεται γρήγορα σε αγώνα δρόμου για να προλάβει η κυβέρνηση τα τετελεσμένα που μπορούν να την οδηγήσουν σε πολιτική εξαφάνιση.
Πρόκειται για κοινό έγκλημα ή για πολιτική συνωμοσία;
ΝΙΚΟΣ ΦΑΡΟΥΠΟΣ: «ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΡΟ» (εκδ. Κέδρος)
Οι καλοκαιρινές διακοπές του αστυνόμου Αντρέα Ρούσσου στην όμορφη Αντίπαρο διακόπτονται προτού καλά καλά ξεκινήσουν. Άνθρωποι που βρίσκονται πνιγμένοι, ύποπτοι ιδιοκτήτες κότερων και ελικοπτέρων, κάτοχοι οφσόρ και μαύρου χρήματος, εκτελεστές συμβολαίων, αλλά και προβληματικές κόρες και φιλόδοξες μοντέλες τον εμποδίζουν να απολαύσει τις διακοπές του.
Η ανέμελη ατμόσφαιρα του γραφικού αιγαιοπελαγίτικου νησιού δεν καταφέρνει να κρύψει πίσω από την κοσμοπολίτικη βιτρίνα μια ελληνική κοινωνία σε οικονομική, ηθική, κοινωνική και νευρική κρίση.
Η ατμόσφαιρα του νουάρ εναλλάσσεται με το αιγαιοπελαγίτικο φως σ’ αυτό το αγωνιώδες αστυνομικό μυθιστόρημα, που θέτει επίκαιρους προβληματισμούς και διαβάζεται με κομμένη την ανάσα.
ΝΤΙΝΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: «ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ» (εκδ. Καστανιώτη)
Θεσσαλονίκη, νοσοκοµείο «Κεντρικόν», στα χρόνια της χούντας: ο απροσδόκητος θάνατος µιας ασθενούς, που αποδίδεται σε σοβαρό ιατρικό λάθος, εξωθεί τη γιατρό που το χρεώνεται σε αυτοκτονία. Στη θέση της προσλαµβάνεται ο Αλέξης Τραυλός, ένας εξαιρετικός αναισθησιολόγος, που υπηρετεί ευσυνείδητα το λειτούργηµά του. Στον νέο χώρο εργασίας όµως επικρατούν έντονες ίντριγκες και αρρωστηµένες φιλοδοξίες. Δεν θα περάσει πολύς καιρός µέχρι να τεθεί και ο ίδιος στο στόχαστρο των αντιζήλων του. Σαν να µη φτάνει αυτό, η υγεία του αρχίζει να κλονίζεται. Αν και οι εξετάσεις του βγαίνουν καθαρές, περίεργες κρίσεις και παράξενα συµπτώµατα, που επαναλαµβάνονται, σταδιακά τον καταβάλλουν. Το ιατρικό συµβούλιο φαίνεται να απορεί. Ο Τραυλός δεν βρίσκεται απλώς στο επίκεντρο µιας µυστηριώδους εξέλιξης, αλλά έχει παγιδευτεί στον κυκλώνα ενός άγριου θρίλερ – απ’ τον οποίο κανείς δεν µπορεί να προβλέψει αν και πώς θα βγει ζωντανός.
Σε µια χώρα που βρίσκεται στο έλεος των δικτατόρων, σε µια κοινωνία που µαστίζεται από τη διαφθορά, κάποιοι προσπαθούν να παραµείνουν ηθικοί και αµόλυντοι. Ο κεντρικός ήρωας του βιβλίου είναι ένας από αυτούς.
ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ ΚΟΥΤΣΑΚΗΣ: «BABY BLUE» (εκδ. Πατάκη)
Ένα πανέμορφο τυφλό κορίτσι με εκπληκτικές ταχυδακτυλουργικές δεξιότητες και ο θετός πατέρας της παίζουν στους δρόμους της Αθήνας ένα σκετς του Σαρλό και μένουν στον λόφο του Φιλοπάππου. Όταν θα γίνουν στόχος αδίστακτων εκτελεστών, ένας ισχυρός άνθρωπος του δρόμου αποφασίζει να προστατέψει το κορίτσι και παίρνει ένα τηλέφωνο. Το τηλέφωνο το σηκώνει ο Στράτος Γαζής, ο καλύτερος επαγγελματίας φροντιστής στην Αθήνα - σιχαίνεται να τον λένε δολοφόνο. O Στράτος αντιμετωπίζει μια πολύ μεγάλη κρίση στη σχέση του με τη Μαρία, τον έρωτα της ζωής του, που είναι έγκυος και έχει αμφιβολίες αν μπορεί να κρατήσει το παιδί, με τους κινδύνους που συνοδεύουν τη ζωή που έχουν επιλέξει. Αλλά όσο περισσότερο ο Στράτος γνωρίζει τη Νάστια, τόσο νιώθει πως πρέπει να προστατέψει αυτό το κορίτσι, πως πρέπει να κάνει ό,τι μπορεί για να την κρατήσει ζωντανή. Την ίδια ώρα, ο κολλητός φίλος και ερωτικός αντίζηλος του Στράτου, ο Κώστας Δράγκας, νούμερο ένα αστυνομικός του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ζωής, έχει μόλις αναλάβει μια υπόθεση που σιχαίνεται και, ως συνήθως, έχει ξεκινήσει πόλεμο με όλα τα μέσα ενημέρωσης που δεν μπορούν να του πάρουν κουβέντα. Αυτό που οι δύο φίλοι δε γνωρίζουν είναι ότι οι υποθέσεις τους συνδέονται. Ότι τα επιχειρηματικά συμφέροντα πίσω από τους κυνηγούς της Νάστιας είναι μεγαλύτερα απ’ όσο μπορούν να φανταστούν. Ότι η λύση του μυστηρίου ίσως να βρίσκεται καλά κρυμμένη στην υπόθεση μιας διάσημης ταινίας. Και ότι, όταν τελειώσει αυτή η ιστορία, τίποτα στην προσωπική τους ζωή δε θα είναι πια το ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ: «ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ» (εκδ. Φερενίκη)
Η "μεγαλύτερη Ελληνίδα σταρ" βρίσκεται νεκρή κατά τη διάρκεια της αποχαιρετιστήριας συναυλίας της. Ατύχημα ή δολοφονία; Ο αστυνόμος Χριστόφορος Μάρκου καλείται να βρει ποιος κρύβεται πίσω από το πέπλο μυστηρίου που καλύπτει τον τραγικό θάνατο της Νένης Βαντά, όταν μια απρόσμενη ανακάλυψη περιπλέκει ακόμα περισσότερο την έρευνα. Τι συνέβη στην παραλία της Βουλιαγμένης και πώς ο έμπειρος αστυνομικός θα ξετυλίξει το κουβάρι της πρωτόγνωρης για τα ελληνικά δεδομένα υπόθεσης;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: «ΕΓΚΛΗΜΑ ΧΩΡΙΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟ» (εκδ. Μεταίχμιο)
Παρίσι, 1966: Η περίφημη ορχήστρα ορχήστρα Μπαχ της Λειψίας παίζει τον Χειμώνα του Βιβάλντι. Ο διάσημος μαέστρος πέφτει νεκρός καθώς σβήνουν οι τελευταίες νότες της μουσικής και ενώ το κοινό είναι έτοιμο να ξεσπάσει σε ξέφρενα χειροκροτήματα…
Την υπόθεση του αιφνίδιου θανάτου του καλείται να διαλευκάνει ο νεαρός επιθεωρητής Ζακέ, ο οποίος θα βρεθεί αντιμέτωπος με το μεγαλύτερο αίνιγμα της καριέρας του.
Μια καθηλωτική ιστορία που εκτυλίσσεται σε δύο επίπεδα, στο Παρίσι πριν από την εξέγερση του 1968 και στην εμπόλεμη Ευρώπη του 1940-1945. Από τα γαλλοελβετικά σύνορα, το Άουσβιτς, τη Σιβηρία έως την Τοσκάνη, μια απίστευτη αλληλουχία γεγονότων ξετυλίγεται με κινηματογραφική ταχύτητα. Ένα συναρπαστικό αστυνομικό μυθιστόρημα που διερευνά τις πιο απόκρυφες πτυχές της ανθρώπινης φύσης και τα ειδεχθέστερα εγκλήματα του Δεύτερου Παγκόσμιου πολέμου.