• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 10 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2020
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
   

  • Φ. Λάδης: Έντεκα «αστυνομικά» τραγούδια για την «Ανατομία ενός εγκλήματος»

    Φ. Λάδης: Έντεκα «αστυνομικά» τραγούδια για την «Ανατομία ενός εγκλήματος»

  • Marlowe vs Poirot: To debate της ΕΛΣΑΛ στο 4ο Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας

    Marlowe vs Poirot: To debate της ΕΛΣΑΛ στο 4ο Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας

  • Από 3 έως 25 Μαΐου το 4ο Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας

    Από 3 έως 25 Μαΐου το 4ο Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας

  • Ευρωπαϊκές αφηγήσεις του εγκλήματος: Οι τροπικότητες της αστυνομικής λογοτεχνίας

    Ευρωπαϊκές αφηγήσεις του εγκλήματος: Οι τροπικότητες της αστυνομικής λογοτεχνίας

  • Εκδήλωση - συζήτηση: Το Αστυνομικό Μυθιστόρημα στην Ελληνική Πεζογραφία

    Εκδήλωση - συζήτηση: Το Αστυνομικό Μυθιστόρημα στην Ελληνική Πεζογραφία

  • Φ. Λάδης: Έντεκα «αστυνομικά» τραγούδια για την «Ανατομία ενός εγκλήματος»
  • Marlowe vs Poirot: To debate της ΕΛΣΑΛ στο 4ο Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας
  • Από 3 έως 25 Μαΐου το 4ο Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας
  • Ευρωπαϊκές αφηγήσεις του εγκλήματος: Οι τροπικότητες της αστυνομικής λογοτεχνίας
  • Εκδήλωση - συζήτηση: Το Αστυνομικό Μυθιστόρημα στην Ελληνική Πεζογραφία

Έγκλημα στο Κολωνάκι / Περιπέτεια: Δύο τηλεοπτικά σενάρια του Γιάννη Μαρή

Συντάχθηκε στις 06 Μαϊος 2021.

Σε πρώτη, αποκλειστική έκδοση, οι εκδόσεις dolce και η σειρά πολάρ παρουσιάζουν στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό μία άγνωστη, όμως εξ ίσου σημαντική, πτυχή στο πολυσχιδές έργο του Γιάννη Μαρή, εκδίδοντας δύο τηλεοπτικά σενάρια του συγγραφέα. Πρόκειται για τη διασκευή του πολύκροτου Έγκλημα στο Κολωνάκι και της Περιπέτειας, που συμπεριλαμβάνονται σε έναν μεγάλο αριθμό έργων, τα οποία γράφτηκαν ή διασκευάστηκαν ειδικά για την τηλεόραση, χωρίς όμως κανένα από αυτά τα σενάρια να βρει τον δρόμο για τα τηλεοπτικά στούντιο, το πιθανότερο λόγω του πρόωρου θανάτου του συγγραφέα, το 1979.

Για το πρώτο, η σκηνοθεσία είχε ανατεθεί στον Ντίμη Δαδήρα, ενώ στο δεύτερο θα αναλάμβανε ο Παύλος Φιλίππου. Και τα δύο θα ήταν παραγωγή του Σούλη Γεωργιάδη (Telecolor).

Τα σενάρια που εντοπίστηκαν στο αρχείο του συγγραφέα, αποδεικνύουν ότι οι τηλεοπτικές διασκευές των έργων του συγγραφέα δεν ήταν απλώς «πάρεργο», αλλά προγραμματισμένη δουλειά για ένα Μέσο που ήδη άλλαζε τους συσχετισμούς στη δημόσια σφαίρα της χώρας, αναδεικνύοντας ένα καινούργιο κοινό, το τηλεοπτικό, και μια νέα μορφή λαϊκής ψυχαγωγίας.

Ο Γιάννης Μαρής είχε κατανοήσει έγκαιρα τη δυναμική της τηλεόρασης και, όπως φαίνεται από τα κατάλοιπα του συγγραφέα, που διαφυλάσσει ο γιος του, Άγγελος Τσιριμώκος, ο οποίος ευγενικά παραχώρησε στις εκδόσεις dolce τα δικαιώματα αναπαραγωγής και έκδοσης των δύο έργων, είχε προετοιμαστεί έγκαιρα για αυτή τη «στροφή».

Η έκδοση συνοδεύεται από μία Εισαγωγή της Ορσαλίας Κασσαβέτη, που ειδικεύεται στο πεδίο του «οπτικού πολιτισμού» (visual culture), και ένα Επίμετρο του σκηνοθέτη Δημήτρη Κοτσέλη.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Δημοσιογράφος, αρχισυντάκτης, διευθυντής, συγγραφέας πρωτίστως αστυνομικών μυθιστορημάτων, κριτικός κινηματογράφου (στα πρώτα του βήματα), σεναριογράφος, αλλά και εκδότης (των βραχύβιων εκδόσεων «Περγαμηνή»), ο Γιάννης Μαρής (1916-1979) όχι μόνο θα εγκαθιδρύσει την αστυνομική λογοτεχνία στην Ελλάδα, αλλά θα αφήσει και έντονο το αποτύπωμά του στα εκδοτικά και λογοτεχνικά πράγματα της χώρας, όπως και στο κινηματογραφικό τοπίο, για 25 χρόνια, από την πρώτη δημοσίευση σε συνέχειες του μυθιστορήματός του Έγκλημα στο Κολωνάκι, το 1953, και την κινηματογραφική μεταφορά του 6 χρόνια αργότερα, από τον Τζανή Αλιφέρη.

Στα 25 χρόνια της αδιάλειπτης δημοσιογραφικής και συγγραφικής του δραστηριότητας, ο Γιάννης Μαρής θα εκδώσει γύρω στα 50 μυθιστορήματα (αστυνομικά, κοινωνικά, ιστορικά), θα δει αρκετά έργα του να μεταφέρονται στη μεγάλη οθόνη (Ο άνθρωπος του τραίνου, Έγκλημα στο Κολωνάκι, Έγκλημα στα παρασκήνια, Η Αθήνα τη νύχτα, Μωρό μου, Αμφιβολίες κ.ά.), θα γράψει σενάρια για τον κινηματογράφο (Η Αθήνα τη νύχτα Η Λίζα το ’σκασε κ.ά.), ενώ θα υπογράψει και σημαντικές δημοσιογραφικές έρευνες (Μακρόνησος, υπόθεση Πολκ, υπόθεση Λαμπράκη, Μακάριος, πολιτικοί πρόσφυγες στις Ανατολικές χώρες).

Τα βιβλία του κυκλοφορούν από τις εκδόσεις «Ατλαντίς-Αφοί Πεχλιβανίδη» και τις εκδόσεις «Άγρα».

Εκτύπωση Email

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 10 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2020
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία