• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 10 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2020
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
   

  • p1
    Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της
    Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας

  • p2
    Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της
    Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας

  • p3
    Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της
    Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας

  • p4
    Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της
    Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας

  • p5
    Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της
    Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας
«Εφονεύθη εν τη νήσω: Η Πάρος στην αστυνομική λογοτεχνία»

«Εφονεύθη εν τη νήσω: Η Πάρος στην αστυνομική λογοτεχνία»

Εκδήλωση της ΕΛΣΑΛ και της Δημοτικής Βιβλιοθήκης του νησιού στις 7 Ιουνίου

«Αν θες να μάθεις το παρελθόν ενός λαού και ενός τόπου, διάβασε την ιστορία του. Αν θες να μάθεις το παρόν του, διάβασε την αστυνομική λογοτεχνία του» έχει πει ο Σκωτσέζος συγγραφέας αστυνομικής λογοτεχνίας, Ίαν Ράνκιν. 

Το αστυνομικό μυθιστόρημα αποτελεί κατ’ εξοχήν τη λογοτεχνία του αστικού (αστεακού) χώρου. Όμως από την εποχή της Άγκαθα Κρίστι μέχρι σήμερα πολλά αστυνομικά μυθιστορήματα εξελίσσονται σε περιφερειακές περιοχές -από τις απομονωμένες επαύλεις της βρετανικής εξοχής έως τους τουριστικούς προορισμούς της Μεσογείου και από τα υψίπεδα της Νότιας Αμερικής έως τις αχανείς εκτάσεις της αφρικανικής Σαχάρας. 

Συνεχίζεται...

Φ. Λάδης: Έντεκα «αστυνομικά» τραγούδια για την «Ανατομία ενός εγκλήματος»

Φ. Λάδης: Έντεκα «αστυνομικά» τραγούδια για την «Ανατομία ενός εγκλήματος»

Η «Ανατομία ενός εγκλήματος» που παρουσιάζεται μέσα από έντεκα «αστυνομικά» τραγούδια, προϊόν της πρωτοποριακής συνεργασίας του διακεκριμένου στο εξωτερικό συνθέτη της τζαζ, Σπύρου Εξάρα, και του γνωστού Έλληνα στιχουργού και συγγραφέα-μέλους της ΕΛΣΑΛ, Φώντα Λάδη, αναμένεται να κυκλοφορήσει σύντομα από τις εκδόσεις «Μετρονόμος».

Πρόκειται για μια πρωτότυπη ιστορία εγκλήματος, μέσα από την ευρηματική, ευφάνταστη στιχουργική οπτική του Φώντα Λάδη, σε μια άρτια ένωση με τις δυναμικές συνθέσεις και «περιπετειώδεις» ενορχηστρώσεις του βιρτουόζου μουσικού Σπύρου Εξάρα, που εκτοξεύονται από τις μοναδικές εκτελέσεις μουσικών από την διεθνή τζαζ σκηνή της Νέας Υόρκης.

Συνεχίζεται...

Marlowe vs Poirot: To debate της ΕΛΣΑΛ στο 4ο Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας

Marlowe vs Poirot: To debate της ΕΛΣΑΛ στο 4ο Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας

Στο (εκλογικό) πνεύμα των ημερών, η ΕΛΣΑΛ διοργανώνει ένα διαφορετικό debate.

«Phillip Marlowe vs Hercule Poirot» -μια μάχη υπέρ βωμών και εστιών, ένα debate και μια κάλπη πολύ διαφορετικά από τα άλλα.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Παρασκευή 19 Μαΐου και ώρα 18:30 στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 144), στο πλαίσιο του 4ου Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας.

Συνεχίζεται...

Από 3 έως 25 Μαΐου το 4ο Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας

Από 3 έως 25 Μαΐου το 4ο Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας

Συμμετοχή της ΕΛΣΑΛ με την εκδήλωση-debate «Phillip Marlowe vs Hercule Poirot»

Το επιτυχημένο Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας υποδέχεται το κοινό για τέταρτη συνεχή χρονιά, με σκοπό την προώθηση ενός από τα δημοφιλέστερα λογοτεχνικά είδη στον κόσμο, της αστυνομικής λογοτεχνίας, και την ανάδειξη των Ελλήνων καλλιτεχνών-συγγραφέων, καθώς και των υπόλοιπων καλλιτεχνών που συνεργάζονται για την προώθηση του.

Η έναρξη της μεγάλης γιορτής της Αστυνομικής Λογοτεχνίας, θα γίνει την Τετάρτη 3 Μαΐου, στον χώρο του Σουηδικού Ινστιτούτου Αθηνών με το Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής και θέμα «Μαντεύω τον ένοχο», ενώ η παρουσίαση του νέου βιβλίου του πολυμεταφρασμένου συγγραφέα Πέτρου Μάρκαρη την Πέμπτη 25 Μαΐου, θα σηματοδοτήσει τη λήξη των εκδηλώσεων.

Συνεχίζεται...

Ευρωπαϊκές αφηγήσεις του εγκλήματος: Οι τροπικότητες της αστυνομικής λογοτεχνίας

Ευρωπαϊκές αφηγήσεις του εγκλήματος: Οι τροπικότητες της αστυνομικής λογοτεχνίας

Είκοσι κείμενα Ελλήνων και ξένων ερευνητών από διάφορα επιστημονικά πεδία, οι οποίοι διερευνούν ζητήματα συγκρότησης και μετασχηματισμού της ευρωπαϊκής ταυτότητας μέσα από ποικίλες ευρωπαϊκές αφηγήσεις του εγκλήματος σε όλες τις δημοφιλείς και καλλιτεχνικές εκφράσεις, περιλαμβάνει ο συλλογικός τόμος «Ευρωπαϊκές αφηγήσεις του εγκλήματος» που κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Συνεχίζεται...

Εκδήλωση - συζήτηση: Το Αστυνομικό Μυθιστόρημα στην Ελληνική Πεζογραφία

Εκδήλωση - συζήτηση: Το Αστυνομικό Μυθιστόρημα στην Ελληνική Πεζογραφία

Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023, ώρα 19.30, Κεντρική Βιβλιοθήκη Δήμου Βόλου

H Διεύθυνση Αρχείων, Μουσείων και Βιβλιοθηκών του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ Δήμου Βόλου, σε συνεργασία με την Ελληνική Λέσχη Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας (ΕΛΣΑΛ) και το περιοδικό Αναγνώστης διοργανώνουν την Πέμπτη 23 Μαρτίου 2023, ώρα 19.30, στο χώρο της Κεντρικής Βιβλιοθήκης Δήμου Βόλου (Μικρασιατών 81, κτήριο Σπίρερ) συζήτηση με θέμα «Το αστυνομικό μυθιστόρημα στην ελληνική πεζογραφία» και καλεσμένους τους Ανδρέα Αποστολίδη, Βαγγέλη Χατζηβασιλείου και Γιάννη Μπασκόζο.

Συνεχίζεται...


της Κυριακής Γεροζήση

Στους δύσκολους καιρούς όπου καθένας κλείνεται στον εαυτό του και τα προσωπικά του προβλήματα, η λογοτεχνία, οι τέχνες, γενικά ο πολιτισμός και οι δημιουργοί τους, απαξιώνονται.

Η σύντομη παρέμβαση μου αφορά την σύγχρονη ελληνική αστυνομική λογοτεχνία γενικότερα, ένα παρεξηγημένο είδος σε μεγάλο βαθμό, ακόμη και σήμερα που η κυκλοφορία ελληνικών αστυνομικών έργων αυξάνει εντυπωσιακά.

Το 2016 εκδόθηκαν 40 αστυνομικά έργα Ελλήνων δημιουργών, αρκετές μελέτες για το λογοτεχνικό αυτό είδος, υποστηρίχτηκαν διατριβές, έγιναν πάμπολλες εκδηλώσεις, πολλές με πρωτοβουλία της Ελληνικής Λέσχης συγγραφέων αστυνομικής λογοτεχνίας (ΕΛΣΑΛ), διοργανώθηκαν ακόμη και συνέδρια με συμμετοχή Ελλήνων και ξένων συγγραφέων και λογοτεχνών. Παρ` όλα αυτά, υπάρχουν ακόμη πολλοί διστακτικοί και προβληματισμένοι απέναντι στο αστυνομικό αφήγημα περιστασιακοί αναγνώστες, αλλά και βιβλιοφάγοι, διανοούμενοι, λογοτέχνες και άλλοι οι οποίοι δηλώνουν ευθαρσώς, εγώ δεν διαβάζω αστυνομικά. Επιλογή και δικαίωμά του κάθε αναγνώστη  φυσικά, θέμα γούστου και κουλτούρας αλλά και παρεξήγησης θα πρόσθετα.

Κάθε έργο, αστυνομικό ή όχι, διακρίνεται για την ποιότητα, το περιεχόμενο, τον τρόπο γραφής. Είναι λογοτεχνικό έργο αξίας,  μέτριο ή κακό πεζογράφημα, ακόμη και  παραλογοτεχνία.

Το ίδιο ισχύει και στο αστυνομικό. Το ελληνικό αναγνωστικό κοινό είναι δικαιολογημένα δύσπιστο απέναντί του, όταν ιδιαίτερα οι κάποιας ηλικίας, έχουν γνωρίσει τη Μάσκα και το Μυστήριο, έχουν παρακολουθήσει τις υπερβίαιες αμερικάνικες και όχι μόνον, αστυνομικές σειρές, έχουν φυλλομετρήσει κάποια από τα ογκώδη, καταθλιπτικά, αιμοσταγή και πολλά άλλα πολυδιαφημισμένα κυρίως ξένα, ευπώλητα, αστυνομικά. 

Πόσοι, όμως, άκουσαν δραματοποιημένα ελληνικά αστυνομικά διηγήματα της σειράς Κλέφτες και Αστυνόμοι στον ραδιοσταθμό 902 αριστερά στα FM χωρίς να τα απολαύσουν;

Και ποιος καλλιεργημένος άνθρωπος θα αποκαλέσει  παραλογοτεχνία ή σκουπίδι τους Άθλιους του Βίκτορα Ουγκώ ή Το Έγκλημα και Τιμωρία του Ντοστογιέφσκι;

Θα αναρωτηθείτε, δικαιολογημένα ίσως, γιατί αναφέρομαι σε τούτα τα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Μα γιατί είναι και αστυνομικά έργα. Κοινωνικά, ιστορικά ή υπαρξιακά αλλά και αστυνομικά μυθιστορήματα. Με εγκλήματα, αστυνόμους, σασπένς, αναζήτηση της αλήθειας, ανατροπές...

Το 2016, το Έγκλημα και Τιμωρία κυκλοφόρησε στη Γαλλία από τον γνωστό εκδοτικό οίκο Actes Sud ως αστυνομικό, Roman Policier.

Χρειάστηκε να διαβάσω τρεις φορές Το Έγκλημα και Τιμωρία, με διαφορά δεκαετιών για να αντιληφθώ ότι πρόκειται για αστυνομικό έργο. Το ότι είναι αριστούργημα, το αντιλήφθηκα πολύ πιο γρήγορα. Ευτυχώς.

Η αξία αυτών των έργων δεν αναβαθμίζει φυσικά αυτόματα, το αστυνομικό μυθιστόρημα γενικά. Πρόβλημα δεν είναι το λογοτεχνικό είδος αλλά το γεγονός ότι δεν εμφανίζεται κάθε μέρα ένας Ουγκώ ή ένας Ντοστογιέφσκι, αλλά χιλιάδες απλοί λογοτέχνες. Με το ίδιο κριτήριο της καλής ή όχι λογοτεχνίας και τις προσωπικές μας προτιμήσεις και ευαισθησίες είναι κατά την άποψή μου προτιμότερο να αντιμετωπίζουμε το κάθε έργο συμπεριλαμβανόμενου του αστυνομικού. […]


* Από την ομιλία της συγγραφέως κατά την παρουσίαση του μυθιστόρηματός της «Η σκιά της αλήθειας» (εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη) στην Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών στις 29 Μαΐου 2017.

Ετικέτες: Κυριακή Γεροζήση

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 10 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2020
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία