• Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 10 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2020
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία
  • Ελληνικά (Ελλάδα)
  • English (UK)
   

  • p1
    Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της
    Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας

  • p2
    Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της
    Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας

  • p3
    Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της
    Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας

  • p4
    Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της
    Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας

  • p5
    Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα της
    Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας
Loving Highsmith: Ντοκιμαντέρ για την «άγνωστη» ζωή της Πατρίσια Χάισμιθ

Loving Highsmith: Ντοκιμαντέρ για την «άγνωστη» ζωή της Πατρίσια Χάισμιθ

Νέο φως στη ζωή και το έργο της διάσημης συγγραφέως Πατρίσια Χάισμιθ (Patricia Highsmith) μέσα από τα γραπτά και τις αφηγήσεις για την οικογένεια και την ερωτική της ζωή, ρίχνει το ντοκιμαντέρ «Loving Highsmith» σε σκηνοθεσία Eva Vitija (83’ | 2022 | Ελβετία, Γερμανία), που παρουσιάζει το CineDoc.

Συνεχίζεται...

2023: Ευχές της ΕΛΣΑΛ...

2023: Ευχές της ΕΛΣΑΛ...

Συνεχίζεται...

Βραδιά θρίλερ στο «Πόρτο Κάγιο»

Βραδιά θρίλερ στο «Πόρτο Κάγιο»

Μια βραδιά γεμάτη… τρόμο οργανώνεται την Τρίτη και 13 Δεκεμβρίου, στις 9 το βράδυ στο μεζεδοπωλείο Πόρτο Κάγιο στην Αγία Παρασκευή.

Με το φως από λάμπες πετρελαίου, ανοίγουμε την πόρτα που οδηγεί στα πιο σκοτεινά μονοπάτια. Φαντάσματα, ιστορίες που κόβουν την ανάσα, θρίλερ.

Συνεχίζεται...

Οι "Βραδιές Αστυνομικής Μυθοπλασίας!" (crimes n' beer) είναι γεγονός! [φωτό]

Οι "Βραδιές Αστυνομικής Μυθοπλασίας!" (crimes n' beer) είναι γεγονός! [φωτό]

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι «Βραδιές αστυνομικής μυθοπλασίας 2022! (crimes n’ beer)», που διοργάνωσε από τις 18 έως τις 20 Νοεμβρίου η ΕΛΣΑΛ σε συνεργασία με το βιβλιοπωλείο red n’ noir.

Επίκεντρο του τριημέρου, το «Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων» (ΚΕΤ), ένας φιλόξενος, «ζεστός» και εξαιρετικά λειτουργικός πολυχώρος της Κυψέλης.

Συνεχίζεται...

Έρικα Αθανασίου: «Θαμμένα λόγια» - Μια αληθινή ιστορία εγκλήματος χωρίς πτώμα

Έρικα Αθανασίου: «Θαμμένα λόγια» - Μια αληθινή ιστορία εγκλήματος χωρίς πτώμα

Μια αληθινή ιστορία εγκλήματος και ένας άνισος αγώνας επιβίωσης πίσω από κλειστές πόρτες, βρίσκονται στο επίκεντρο του νέου μυθιστορήματος της Έρικας Αθανασίου «Θαμμένα λόγια», που κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες από τις Εκδόσεις Bell.

Μια γυναίκα αποφασίζει να διηγηθεί την ιστορία της από τα παιδικά της χρόνια, παρατημένη από τη μητέρα της και κακοποιημένη από τον πατέρα της, μέχρι τη ζωή σε ίδρυμα και στη συνέχεια παντρεμένη με έναν άντρα που την κράτησε φυλακισμένη μέσα στο σπίτι, κακοποιώντας περισσότερο την ψυχή παρά το σώμα της.  Έγκλημα άραγε είναι μόνο όταν υπάρχει  πτώμα;

Η γνωριμία της με μία συγγραφέα θα την κινητοποιήσει να δει εάν υπάρχει για αυτήν ακόμα κάποια ευκαιρία σωτηρίας.   

Η σπαρακτική αφήγηση ενός ανθρώπου που προσπαθεί να σωθεί πριν να είναι πολύ αργά, με εικόνες που τρομάζουν σε μια ιστορία γεμάτη ανατροπές.

Συνεχίζεται...

Λευτέρη Μπούρου: «Drifter #3 - Ο κλήρος πέφτει στα κορίτσια»: Να δούμε ποιος θα φαγωθεί;

Λευτέρη Μπούρου: «Drifter #3 - Ο κλήρος πέφτει στα κορίτσια»: Να δούμε ποιος θα φαγωθεί;

Το τρίτο μέρος της τριλογίας «Drifter» του Λευτέρη Μπούρου με τίτλο «DRIFTER #3: Ο κλήρος πέφτει στα κορίτσια», κυκλοφόρησε μόλις από τις Εκδόσεις Bell.

Ο Στράτος Μαύρος, η κεντρική φιγούρα της σειράς, δεν είναι ένας συνηθισμένος λογοτεχνικός ήρωας. Ο Στράτος Μαύρος είναι το παιδί που περνάει από το απέναντι πεζοδρόμιο και ίσως να μην του ρίξεις δεύτερη ματιά. Είναι ο τύπος που δεν τον «πιάνει» το μάτι σου, αλλά έχει ζήσει πολλά. Ο Στράτος Μαύρος είναι ένας λούζερ με ονοματεπώνυμο που όρμησε σαν σίφουνας και έφερε τα πάνω κάτω στην ελληνική crime λογοτεχνία.

Συνεχίζεται...


της Χρύσας Σπυροπούλου

Πολλοί αναρωτιούνται ποιοι είναι οι λόγοι που τα τελευταία χρόνια το αστυνομικό είδος παρουσιάζει ιδιαίτερη άνθηση στη χώρα μας.

Πρόκειται για ένα πυροτέχνημα, μια έκρηξη που κάνει εντύπωση, αλλά πολύ σύντομα θα σβήσει; Ποιος άραγε θα μπορούσε από τώρα να προεξοφλήσει τη συνέχεια ή το τέλος του, αν και η βιωσιμότητα και η συνέχεια αυτής της εκρηκτικής εμφάνισης εξαρτάται κυρίως από την ανταπόκριση του αναγνωστικού κοινού. Γιατί αν η υποδοχή των αστυνομικών ιστοριών εκ μέρους των αναγνωστών είναι χλιαρή, τότε γιατί να συνεχίσουν οι συγγραφείς να ασχολούνται με το είδος, που ούτως ή άλλως κάποτε πολλοί το θεωρούσαν παρακατιανό, ένα λαϊκό ανάγνωσμα του περιθωρίου;

Άλλωστε, κατά τη διάρκεια των δεκαετιών ’50, ’60 και ’70, η εγκληματικότητα ήταν σε χαμηλά επίπεδα, ενώ η πολιτική αστάθεια και οι κοινωνικές αναταραχές ωθούσαν τους συγγραφείς να ασχοληθούν με ανάλογου περιεχομένου ζητήματα. Παρ’ όλ’ αυτά, ο Γιάννης Μαρής με αφοσίωση και επιτυχία ανέπτυξε τις ιστορίες μυστηρίου του, πολλές από τις οποίες είχαν τις ρίζες τους στην περίοδο της γερμανικής Κατοχής. Αργότερα, τη σκυτάλη πήρε η Αθηνά Κακούρη, η οποία όμως έδωσε μιαν πιο ανάλαφρη νότα στα έργα της -πιθανόν από μιαν έμφυτη αποστροφή στη βία και τις νοσηρές καταστάσεις-, επιστρατεύοντας το χιούμορ της.

Από τα μέσα, όμως, της δεκαετίας του ’90 εμφανίζονται συγγραφείς, που ορισμένοι απ’ αυτούς παραμένουν ενεργοί έως σήμερα, ενώ κάποιοι άλλοι περιορίστηκαν στην έκδοση του ενός βιβλίου κι έπειτα εξαφανίστηκαν. Έτσι, οι συγγραφείς, που είτε από κλίση είτε από αναγνωστική θητεία στο αγγλοσαξονικό αστυνομικό είδος, σε μια εποχή που η εγκληματικότητα αυξάνει με γοργούς ρυθμούς, περιγράφουν τον νοσηρό κόσμο τους, αντλούν ιδέες από τις τρέχουσες κοινωνικές καταστάσεις. Φυσικά, δεν λείπουν κι εκείνοι που ακόμα εμπνέονται από το απώτερο παρελθόν.

Παρ’ όλη την εκδοτική πληθώρα των αστυνομικών ιστοριών στα ράφια των βιβλιοπωλείων, οι αναγνώστες είναι ακόμα επιφυλακτικοί. Στέκονται, τα ξεφυλλίζουν, αλλά όταν φτάσει η ώρα να αποφασίσουν μπροστά στο ταμείο, επικρατούν επιλογές που περισσότερο έχουν να κάνουν με ερωτικά αφηγήματα, ενώ άλλα αναφέρονται σε σημαντικές ιστορικές περιόδους του τόπου. Η αύξηση του νοσηρού γύρω μας και της εγκληματικότητας δεν στρέφουν κατ’ ανάγκη τον αναγνώστη στα τμήματα των βιβλιοπωλείων που είναι αφιερωμένα στα αστυνομικά και τα βιβλία μυστηρίου. Ακόμη υπάρχει διστακτικότητα, ίσως γιατί το είδος είναι σχετικά καινούριο σ’ εμάς, αν συγκριθεί με την παράδοση δεκαετιών σε άλλες χώρες, κυρίως τις αγγλοσαξονικές. Εξαίρεση, ωστόσο, στον κανόνα αποτελεί το φαινόμενο του Πέτρου Μάρκαρη, ο οποίος έχει φανατικούς αναγνώστες στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.

Η αμεσότητα της γραφής, καθώς και η αυθεντικότητα των ιστοριών πιθανόν να συντελέσουν στην προσέλκυση αναγνωστών, αλλά και να αποτελέσουν τα εχέγγυα εκείνα για διάρκεια αυτής της κατηγορίας βιβλίων στο πέρασμα του χρόνου. Ο αναγνώστης δεν αποκλείεται να άρει τις επιφυλάξεις του όταν δει τη σταθερή πορεία του είδους, αλλά και τη βελτίωσή του.

Σημείωση: Ας με συγχωρέσουν οι υπόλοιποι συγγραφείς που δεν αναφέρομαι ονομαστικά σ’ αυτούς, αλλά θα ξεπερνούσα κατά πολύ το όριο ενός σύντομου σχολίου.

Δημοσιεύτηκε στο ένθετο “Βιβλιοθήκη” της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ στις 23/10/2009

  • Αρχική
  • Η Λέσχη
    • Καλωσόρισμα στην Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • 10 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΣΑΛ 2010-2020
    • Τα μέλη μας
    • Γιατί γράφω "αστυνομικά"
    • Τα βιβλία της Ε.Λ.Σ.Α.Λ.
    • Έγραψαν για τη Λέσχη
    • Καταστατικό
    • Προϋποθέσεις εγγραφής νέων μελών
  • Νέα
    • Τα νέα μας
    • Άλλες δραστηριότητες των μελών
  • Αναγνωστήριο
    • 100 Λέξεις
    • Ιστορίες Εγκλεισμού
    • Διηγήματα
  • Βιβλιογραφία
    • 2020 - 2029
    • 2010 - 2019
    • 2000 - 2009
    • 1990 - 1999
    • 1980 - 1989
    • 1970 - 1979
    • 1960 - 1969
    • 1950 - 1959
    • 1940 - 1949
    • 1930 - 1939
    • 1920 - 1929
  • ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΉ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ
    • Ξένη αστυνομική λογοτεχνία
    • Ελληνική αστυνομική λογοτεχνία
    • Ειδικά θέματα
    • Φάκελος: Γιάννης Μαρής
    • Μικρές Ιστορίες για Συγγραφείς και Βιβλία
    • Από το Χαρτί στην Οθόνη
  • Φωτογραφίες
  • Επικοινωνία