Ο Ντάννυ Άπσω
Ο πιο ιδιόμορφος χαρακτήρας του Τζέημς Ελλρόυ στο Κουαρτέτο του Λος Άντζελες και συγκεκριμένα στο Μεγάλο πουθενά είναι ο Ντάννυ Άπσω, λόγω της θέσης που κατέχει στην αφήγηση της ιστορίας.
Είναι ο κεντρικός χαρακτήρας έως τη σελίδα 473 από τις 599 του βιβλίου.
Πρωτοχρονιά του 1950, ο νεαρός ντετέκτιβ Ντάννυ Άπσω, του τμήματος του σερίφη του Λος Άντζελες, ανακαλύπτει το κατακρεουργημένο πτώμα ενός τοπικού μουσικού της τζαζ. Η έρευνα του Άπσω τον οδηγεί σε δύο ακόμα πτώματα ακρωτηριασμένα κατά τον ίδιο τρόπο. Στο μεταξύ στρατολογείτε στην μυστική έρευνα του ανώτατου δικαστηρίου για την κομμουνιστική διείσδυση στο Χόλλυγουντ.
Ο Άπσω είναι από τους πλέον συμπαθείς ομοφυλόφιλους χαρακτήρες στον κόσμο του Ελλρόυ. Αρνείται πεισματικά τη σεξουαλικότητά του, αλλά όσο βυθίζεται στις δύο παράλληλες έρευνες είναι υποχρεωμένος να την αντιμετωπίσει. Είναι χαρισματικός ερευνητής. Με μια σχεδόν μεταφυσική τεχνική βγαλμένη από τα γνωρίσματα των υπερ- ηρώων της εποχής των pulp, αναπαράγει τη σκηνή του φόνου μέσα από τα μάτια του θύτη, σαν μια υποκειμενική λήψη κινηματογραφικής ταινίας. Είναι ο Άνθρωπος Κάμερα –τα μάτια του μετατρέπονται στο φακό μηχανής ικανής να ζουμάρει, να παγώσει κοντινά πλάνα και να ξεχωρίσει μοτίβα του φόντου. Καθώς προχωράει η έρευνα των φονικών, χάνει σταδιακά την ικανότητά του αυτή και συχνά βλέπει εικόνες που δεν παράγει ο ίδιος ηθελημένα ή βρίσκονται έξω από τις συνειδητές του προθέσεις.
Κάποια στιγμή στη άλλη του έρευνα, της κομμουνιστικής διείσδυσης στο Χόλλυγουντ, η διανοούμενη «Κόκκινη βασίλισσα», Κλαιρ Ντε Χέηβεν, τον αναγκάζει να παρακολουθήσει μαζί της ένα «καλλιτεχνικό» φιλμ, ένα πορνό με ομοφυλοφιλικό όργιο. Ο Άπσω αποχωρεί έντρομος από την προβολή, με την βεβαιότητα ότι η Ντε Χέηβεν γνωρίζει τι είναι ο ίδιος. Ταυτόχρονα κατηγορείται λανθασμένα για το φόνο του Τζην Νάιλς, ενός ομοφοβικού αξιωματικού της Αστυνομίας του Λος Άντζελες, που υποψιαζόταν τον Άπσω για «αδελφή». Η σεξουαλική κλίση του Ντάννυ Άπσω μοιάζει πως είναι αναπόφευκτο να αποκαλυφθεί. Και αυτοκτονεί!
Ο αναγνώστης μένει «κάγκελο»: Η αφήγηση χάνει στα δύο τρίτο του βιβλίου τον βασικό της ήρωα και τον άνθρωπο που συνθέτει σταδιακά με το σωστό τρόπο ένα πολύπλοκο παζλ.
Βέβαια, οι άλλοι δύο βασικοί χαρακτήρες που παίρνουν κατά κάποιο τρόπο μέρος στις έρευνες, ο Μαλ Κονσιντάιν και ο Μπαζ Μηκς (σε μια από τις κλασικές και καλύτερες «τριπλέτες» του Ελλρόυ) θα συνεχίσουν τις έρευνες στο δρόμο που χάραξε ο Άπσω.