Καλοκαιρινές αναγνώσεις με μυθιστορήματα από την ΕΛΣΑΛ
Διαβάζουμε· καθιστοί, ξαπλωμένοι όρθιοι. Διαβάζουμε· σε πλήρη εγρήγορση, ανάμεσα σε περισπασμούς ή μισοκοιμισμένοι. Διαβάζουμε· σ’ ένα καφέ, στο ταξίδι με πλοίο, στο αεροπλάνο, στο τρένο ή στο υπεραστικό λεωφορείο, στα μέσα μαζικής μεταφοράς, στο πάρκο, στο παγκάκι, στο μπαλκόνι, στην παραλία, ακόμα και στο μπάνιο. Διαβάζουμε· σε φρενήρεις ρυθμούς καταπίνοντας μονομιάς αμέτρητες σελίδες ή με συχνά διαλείμματα για να αναστοχαστούμε, να επιστρέψουμε σε μια παράγραφο, να επιμηκύνουμε την επίγευση της αναγνωστικής απόλαυσης. Σε κάθε περίπτωση: ξεκομμένοι από τον παροντικό κόσμο και βυθισμένοι σ’ έναν μυθοπλαστικό, αλλά εξίσου πειστικό. Διαβάζουμε· τον χειμώνα, την άνοιξη, το φθινόπωρο, το καλοκαίρι, όταν η τέχνη της ανάγνωσης (μοιάζει να) παίρνει την πρωτοκαθεδρία, έστω και για λίγο.
Εκατοντάδες (νέες ή παλιότερες) εκδόσεις «διεκδικούν» μερίδιο από τον αναγνωστικό μας χρόνο και ανάμεσά τους εξαιρετικά ενδιαφέροντα αστυνομικά μυθιστορήματα πρόσφατης παραγωγής (2024) από μέλη της ΕΛΣΑΛ ή συλλογικοί τόμοι αστυνομικών διηγημάτων, με τη συμμετοχή μελών της Λέσχης.
Ιδού, μερικές από τις επιλογές σας (με αλφαβητική σειρά):
• Δώρος Αντωνιάδης, Το μέλλον δεν μπορεί να περιμένει, Εκδόσεις Καστανιώτη
Ένας άντρας χωρίς ταυτότητα ξυπνάει σε νοσοκομείο της Αθήνας μετά από πολλές μέρες σε κώμα. Έχει πυροβοληθεί στο κεφάλι και έχει χάσει την ομιλία του. Προσπαθώντας να καταγράψει ό,τι θυμάται σ’ ένα λάπτοπ για να το δώσει στην αστυνομία, συνειδητοποιεί ότι κανείς δεν μπορεί να τον βοηθήσει. Σβήνει ό,τι έχει πληκτρολογήσει και αποφασίζει να πάρει τον νόμο στα χέρια του για μια τελευταία φορά.
Ένα αυτοκίνητο προσκρούει σε σταματημένο λεωφορείο στον αυτοκινητόδρομο Λάρνακας – Λευκωσίας. Ο οδηγός του σκοτώνεται, και στη νεκροψία διαπιστώνεται ότι στο κρανίο του έχει μια τρύπα από σφαίρα.
Ένας διεφθαρμένος ντετέκτιβ που δουλεύει για τη ρώσικη μαφία αναζητεί ένα πολύτιμο χαμένο δέμα, προκειμένου να εκβιάσει το αφεντικό του για να σώσει το τομάρι του από τους Αλβανούς τοκογλύφους που τον κυνηγούν.
Ο αστυνόμος Πέτρος Ελευθεριάδης αναζητεί εδώ και χρόνια την εξαφανισμένη γυναίκα του. Οι έρευνές του τον οδηγούν στην Κύπρο και σε μια ιδιωτική κλινική που χορηγεί μη εγκεκριμένα φάρμακα στους VIP πελάτες της.
Ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα με στοιχεία νουάρ, γεμάτο εκπλήξεις, ανατροπές αλλά και παράξενους γρίφους, που διαδραματίζεται στην Ελλάδα και στην Κύπρο και εκτείνεται εναλλάξ στο παρελθόν και στο παρόν – ώσπου αναπόφευκτα έρχεται το μέλλον.
• Άντυ Βρόσγος, Ο μαύρος γάτος, Αλεξάνδρεια
Μια παρακολούθηση ρουτίνας που παίρνει απρόσμενη εξέλιξη. Ένας προστάτης που κινδυνεύει περισσότερο από εκείνη που προσπαθεί να προστατεύσει. Ένας αποτυχημένος ιδιωτικός ντετέκτιβ που δεν έχει να πληρώσει το νοίκι του. Μια ιστορική πλατεία περικυκλωμένη από λαμαρίνες. Ένας κοριός που κελαηδάει. Ένα στοιχειωμένο μήνυμα που έχει μείνει στο «διαβάστηκε». Ένας σκύλος με βαρύ όνομα. Ένας οικονομικός μετανάστης και ένας ξεροκέφαλος ρεπόρτερ. Ένα γεμάτο ποτήρι μπύρας. Και ο Μαύρος Γάτος.
• Κλαίρη Θεοδώρου, Εκείνος και Εκείνη, Ψυχογιός
Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ
25 Δεκεμβρίου 2016. Αυτή είναι η ημερομηνία στην οποία έχει σκαλώσει το μυαλό του επιθεωρητή Ρούπερτ Κίλερ, η μέρα όπου –με δική του υπαιτιότητα– όσοι αγαπά χάνονται για πάντα. Μια θάλασσα από πολύχρωμα post-it και μια εφαρμογή στο κινητό του υποκαθιστούν τη βραχεία μνήμη του. Πόσο αποτελεσματικός όμως μπορεί να είναι ένας αστυνομικός που δε θυμάται τι συνέβη λίγη ώρα νωρίτερα;
ΟΙ ΦΟΝΟΙ
Επτά ημέρες της Δημιουργίας, επτά θανάσιμα αμαρτήματα, επτά θύματα ή μήπως όχι; Όπως κι αν έχει, οι δολοφονίες αυτές φαντάζουν να προέρχονται από το ίδιο υλικό που υφαίνονται οι εφιάλτες. Και τα μεσαιωνικά βασανιστήρια της Ιεράς Εξέτασης έχουν μετεξελιχθεί στα χέρια του δράστη σε κάτι πολύ πιο σκοτεινό και νοσηρό· σε τέχνη. Τη δική του τέχνη…
Εκείνος, εκείνη, ένας επιθεωρητής με διαταραγμένη μνήμη, μια Κινέζα συνεργάτιδα παθιασμένη με ένα ακραίο άθλημα και ένας καθηγητής Μεσαιωνικής και Αναγεννησιακής Ιστορίας αναζητούν έναν δολοφόνο που συνθέτει με τις πράξεις του μια ιδιότυπη «κόλαση».
Η κόλαση όμως τελικά δεν είναι οι άλλοι. Η κόλαση είναι εμείς οι ίδιοι. Όταν είμαστε καταδικασμένοι να ζούμε ξανά και ξανά τις χειρότερες στιγμές μας.
• Τεύκρος Μιχαηλίδης, Ένα πτώμα στην αυλή της Αμαλίας, Ψυχογιός
Αθήνα, 1850. Η Αγγελική Δελβενιώτη, δεσποινίς επί των τιμών της βασίλισσας Αμαλίας, βρίσκεται νεκρή στο λιθόστρωτο, κάτω από το παράθυρο του διαμερίσματός της στα Ανάκτορα. Όλοι πιστεύουν ότι πρόκειται για ένα μοιραίο ατύχημα. Η Φλόρενς Νάιτινγκεϊλ, που εκείνο τον καιρό βρίσκεται στην Αθήνα περνώντας τις μέρες της με την επιστήθια φίλη της, Φράνσις Χιλλ, διευθύντρια του πρώτου ελληνικού παρθεναγωγείου, έχει αντίθετη άποψη…
Παιχνίδια εξουσίας, διπλωματικές ίντριγκες, εκβιασμοί κλονίζουν τα έτσι κι αλλιώς αδύναμα θεμέλια του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, που αποτελεί παρ’ όλα αυτά πόλο έλξης για την αφρόκρεμα της ευρωπαϊκής διανόησης. Ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ο Γκυστάβ Φλωμπέρ, η Αυστριακή υψίφωνος Καρολίν Ούνγκερ-Σαμπατιέ θα βρεθούν μπλεγμένοι με τους μυθοπλαστικούς ήρωες αυτής της ιστορίας σε μια πρωτότυπη ιστορική-αστυνομική περιπέτεια.
• Κωνσταντίνα Μόσχου, Μέρσι, Εκδόσεις Bell
«Ανοίγεις το παράθυρο, βλέπεις ψηλά κτίρια στριμωγμένα, χωρίς ουρανό. Και αποφασίζεις να πεθάνεις. Το κάνεις εικόνα, κι ύστερα σκέφτεσαι με οργή πως αυτή σου ζήτησε να χωρίσετε και πόσο θα χαρεί αν φύγεις απ’ τη μέση. Κλείνεις το παράθυρο, γυρνάς στο άδειο σας κρεβάτι. Στην πλευρά της ένα σημείωμα: Αν θες τη γυναίκα σου ζωντανή… γωνία Ευκαλύπτων και Μαρκόνι, οχτώμισι νταν. ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΕΑ».
«Πήγες;»
«Όχι».
---------- ---------- ----------
Φαίνεται πως ο πελάτης σε απόγνωση που αναθέτει την υπόθεση της απαγωγής της συζύγου του στον ντετέκτιβ Στάθη Παντελιά δεν γνώριζε ότι δεν πρέπει να λες ούτε ψέματα ούτε μισόλογα στον άνθρωπο που μισθώνεις για να ψάξει.
Από την άλλη πλευρά, η αλήθεια είναι ότι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο, μέχρι να ανακαλύψεις πως η ζωή του ενδέχεται να ήταν καλύτερη χωρίς τη γυναίκα του…
Δύσκολη υπόθεση. Περίεργη. Και όλα φαντάζουν ύποπτα. Όμως ο Στάθης Παντελιάς ξέρει πολύ καλά τι πρέπει να κάνει. Και αυτό είναι να μην αφήνει ποτέ πίσω του εκκρεμότητες.
• Τέση Παπαθανασίου, Υποξία, Νίκας / Ελληνική Παιδεία Α.Ε.
Τέσσερις υποθέσεις αναδύονται από τη δολοφονία που καλείται να διαλευκάνει ο αστυνόμος Παβέρης ένα βροχερό βράδυ στον δρόμο Φάραγγα-Παροικιάς. Τέσσερις ιστορίες στριφογυρνούν σε δίνη στο κεφάλι του. Μόνο μία είναι παράταιρη· αυτή που κρύβει πίσω της τη λύση. Ένας, δύο, τρεις φόνοι. Θα προλάβει να αποτρέψει τον τέταρτο;
• Άγγελος Χαριάτης, Μαντάμ Αμάντα, 24 γράμματα
Ο Άλκης Μπαμπαλής απαλλαγμένος από την υπόθεση του κυρίου Χι συνεχίζει να ξοδεύεται στα μπαρ και τους ανώφελους, αδιέξοδους έρωτες. Επιβιώνει αναλαμβάνοντας, αναλύοντας και επιλύοντας υποθέσεις που δεν παρουσιάζουν κανένα ενδιαφέρον. Η Νόρα, η εκρηκτική μπαργούμαν, προσπαθεί να παίξει τον ρόλο της Παόλας που τα κάνει όλα.
Ένα μεταμεσονύκτιο τηλεφώνημα είναι η αρχή μιας νέας περιπέτειας. Ο ξεπεσμένος αρτίστας Βλάσσης Μώρας παλεύει να ξορκίσει τους φόβους του και το σκοτεινό παρελθόν. Η βοήθεια του Άλκη Μπαμπαλή φαντάζει ως η πλέον ενδεδειγμένη λύση∙ και ενδεχομένως η μοναδική.
Ο ιδιωτικός ερευνητής, μην έχοντας τίποτα να χάσει, δέχεται να αναλάβει την υπόθεση και να ερευνήσει τα περασμένα πεπραγμένα της κύριας ύποπτης. Τίτλοι μυθιστορημάτων εμπλέκονται με πραγματικά πρόσωπα. Εκδότες και επιμελητές. Δικηγόροι και αστυνομικοί, ξεπεσμένες αριστοκράτισσες και λαϊκές ντίβες, επιστήμονες και ρακοσυλλέκτες. Όλοι έχουν τον ρόλο τους στο καρουζέλ των εξελίξεων.
Φίλοι από τα παλιά, αλλά και νέοι προστατευόμενοι, συμμετέχουν στην ιδιότυπη έρευνα. Παλιοί έρωτες, ξεχασμένα πάθη, συγκρούσεις και έριδες αναδύονται κατά τη διάρκεια της περιπλάνησης στους δρόμους και τις συνοικίες της Αθήνας.
Η Διαμάντω Καγιαλόγλου ή Αμάντα Καγιά, ή Μαντάμ Αμάντα για τους φίλιους εχθρούς, δέχεται να παρασυρθεί σ’ αυτή την οδυνηρή κατάδυση στη λίμνη της μνήμης και της λήθης αναζητώντας με τη βοήθεια του Άλκη Μπαμπαλή απαντήσεις.
• Γιάννης Χόλης, Δίχως αύριο, Κάκτος
Τη στιγμή που ο αδιαφιλονίκητος πρόεδρος ανερχόμενης εταιρείας πέφτει ξαφνικά νεκρός, ανοίγει ο ασκός του Αιόλου που θα συμπαρασύρει όλους όσοι βρίσκονται γύρω του.
Έχει δολοφονηθεί; Κι αν ναι, γιατί; Και από ποιον;
Το κουβάρι που σιγά-σιγά ξετυλίγεται θα φέρει στην επιφάνεια ανομολόγητες φιλοδοξίες και αδίστακτους χειρισμούς από μνηστήρες που τώρα ξεπροβάλλουν, αλλά και από μεγάλα συμφέροντα.
Η Ελλάδα δεν είναι αρκετά μεγάλη για να χωρέσει τόση αλαζονεία. Ολόκληρη η αμερικανική ήπειρος θα γίνει πεδίο δράσης. Από τους πρωταγωνιστές, αυτός που θα θελήσει να φτάσει στα άκρα παίζει με τη φωτιά, όμως αγνοεί τα μηνύματα που δέχεται. Αισθάνεται πως είναι πολύ δυνατός για να φοβάται. Δείχνει να μη συνειδητοποιεί πως η ζωή του, και όχι μόνο η δική του, είναι δίχως αύριο. Έχει δίκιο;
Στην ξεχασμένη ελληνική επαρχία θα παιχθεί ο επίλογος.
Αντάξιος της πλοκής άραγε; Ή μήπως κιόλας την ξεπερνάει;
• Έλενα Χουσνή, Solve Death, Κύφαντα
Σε ένα σπουδαίο δείγμα μυθοπλασίας που επενδύει στην ερευνητική δημοσιογραφία και στηρίζεται στις συμβάσεις ενός πολιτικού και κοινωνικού θρίλερ, η Έλενα Χουσνή μας φέρνει αντιμέτωπους με ένα μέλλον που έχει αγγίξει το παρόν, ένα επιστημονικό γεγονός που προκαλεί αμηχανία στην απόπειρα κατανόησης και στάσης απέναντί του.
Είναι η έλευση της Τεχνητής Νοημοσύνης το απόλυτο επίτευγμα στην υπηρεσία του ανθρώπινου γένους ή θα πρέπει να αφοριστεί πρόωρα;
Σε μια περιπετειώδη αφήγηση όπου παρουσιάζονται όλες οι οπτικές, τα προμηνύματα μιας επερχόμενης δυστοπίας σε συνδυασμό με τον διαφαινόμενο νεο-Λουδισμό χαλυβδώνουν τη θέληση των εμπλεκόμενων χαρακτήρων, σε μια ανελέητη αναμέτρηση εντός των αχαρτογράφητων υδάτων μιας καλπάζουσας, τεχνολογικά ελεγχόμενης, πραγματικότητας.
Αλέξανδρος Μυροφορίδης, Διδάκτορας Δημιουργικής Γραφής
Συλλογικοί τόμοι με τη συμμετοχή μελών της ΕΛΣΑΛ
• Ελληνικά εγκλήματα 7, Εκδόσεις Καστανιώτη
Συμμετέχουν οι συγγραφείς Άννα Δάρδα-Ιορδανίδου, Ανδρέας Αποστολίδης, Βασίλης Δανέλλης, Γιάννης Ράγκος, Δώρος Αντωνιάδης, Ιερώνυμος Λύκαρης, Κώστας Μουζουράκης, Λευτέρης Γιαννακουδάκης, Νεοκλής Γαλανόπουλος, Σέργιος Γκάκας, Φίλιππος Φιλίππου, Χίλντα Παπαδημητρίου, Μαρίλη Μαργωμένου, Γιάννης Σιώτος και Ανδρέας Αντωνιάδης.
Επιμέλεια: Δημήτρης Ποσάντζης.
Ο Ανδρέας Αντωνιάδης επιστρέφει μια μέρα του ’72 στο Μόναχο, όπου ένας υπότροφος της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας αντιλαμβάνεται ότι παρακολουθείται από έναν άντρα με καφέ παλτό. Ο Δώρος Αντωνιάδης αφηγείται την ιστορία ενός γενετικού πειράματος, μια υπόθεση ζεστής εκδίκησης, απίστευτης αλλά και «αληθινής». Ο Ανδρέας Αποστολίδης προσκαλεί τον Πουαρό στη Ρόδο τον Σεπτέμβριο του ’37, για να λύσει το μυστήριο ενός αρχαιολογικού θησαυρού. Ο Νεοκλής Γαλανόπουλος ασχολείται με τον θάνατο ενός συγγραφέα στο υδάτινο πάρκο Splish Splash. Ο Λευτέρης Γιαννακουδάκης αναζητά στο παγωμένο Ηράκλειο τον δολοφόνο ενός επιχειρηματία της νύχτας. O Σέργιος Γκάκας μάς συστήνει έναν «περίπου νεκρό» εκδότη, ο οποίος δέχεται μιαν αναπάντεχη πρόταση από συγγραφέα ευπώλητων μυθιστορημάτων. Ο Βασίλης Δανέλλης ξεσκεπάζει μια σπείρα περιστεριών. Η Άννα Δάρδα-Ιορδανίδου εισδύει στο βρόμικο κύκλωμα του ποδοσφαίρου. Ο Ιερώνυμος Λύκαρης πέφτει τυχαία πάνω στον διαβόητο βασανιστή της ΕΣΑ επί δικτατορίας Μιχάλη Τρουπέ ή Τελετάρχη. H Μαρίλη Μαργωμένου ψάχνει τη λεία από την κλοπή των θυρίδων της Εθνικής Τράπεζας. Ο Κώστας Μουζουράκης βγάζει στη φόρα τα άπλυτα του τοπικού πρωταθλήματος. Η Χίλντα Παπαδημητρίου ταξιδεύει στη Σερβία και ματαιώνει τη διάσκεψη της Europol. Ο Γιάννης Ράγκος πλανιέται στην Αθήνα με έναν συγγραφέα φίλο του, που του μιλά για την υπόθεση του βομβιστή του Αιγαίου. Ο Γιάννης Σιώτος ανακαλύπτει τη διάρρηξη στο σπίτι ενός ερημίτη δημοσιογράφου. Ο Φίλιππος Φιλίππου διερευνά έναν φόνο στην οδό Ευτυχίας, με θύμα έναν λαϊκό τραγουδιστή.
Ένα πολύπτυχο αστυνομικής και νουάρ φαντασίας, ένας «κήπος» επίγειων και υπόγειων παραβάσεων, μια συναρπαστική περιπλάνηση στον κόσμο του εγκλήματος.
• Είκοσι τέσσερις αστυνομικές ιστορίες στις ράγες, Κύφαντα
Συμμετέχουν οι συγγραφείς Arne Dahl, Γρηγόρης Αζαριάδης, Έρικα Αθανασίου, Ειρήνη Βαρδάκη, Άντυ Βρόσγος, Νεοκλής Γαλανόπουλος, Χρήστος Γιαννάκενας, Σέργιος Γκάκας, Αντώνης Γκόλτσος, Φώτης Δούσος, Κλαίρη Θεοδώρου, Σπύρος Κακατσάκης, Τεύκρος Μιχαηλίδης, Αλέξης Μοστριός, Γιάννης Μόσχος, Κωνσταντίνα Μόσχου, Έλενα Μπολονάση, Αλέξανδρος Μυροφορίδης, Βάσω Παπαδοπούλου, Τέση Παπαθανασίου, Μαργαρίτα Χαντζιάρα, Άγγελος Χαριάτης, Βίκυ Χασάνδρα και Έλενα Χουσνή.
Επιμέλεια: Γιάννης Χουτόπουλος.
Το μετρό και ο ηλεκτρικός, τρένα, βαγονάκια ορυχείου, παιδικά τρενάκια ή τρένα στη φαντασία κάποιου, σταθμοί εν λειτουργία ή όχι, εγκαταλειμμένα βαγόνια, βαγόνια ως θεατρικός χώρος, είναι ορισμένα από τα μέρη που εκτυλίσσονται οι Είκοσι τέσσερις αστυνομικές ιστορίες στις ράγες.
Ο τόπος, ο χρόνος, ο αριθμός των εμπλεκομένων, καθώς και η υπόθεση των ιστοριών αφήνονται στη φαντασία των συγγραφέων και των αναγνωστών.
Επιβιβαστείτε! Ο συρμός αναχωρεί!
• Θεσσαλονίκη Νουάρ: Η πόλη κάτω από την πόλη, Αρχέτυπο
Συμμετέχουν οι συγγραφείς Κλαίρη Θεοδώρου, Άννα Δάρδα-Ιορδανίδου, Βάσω Παπαδοπούλου, Γεώργιος-Νεκτάριος Παναγιωτίδης, Έλενα Χουσνή, Καλλιόπη Πασιά, Μαρία Αμανατίδου, Μαρία Ράπτη, Στέφανος Αλεξιάδης και Τάσος Αναστασιάδης.
Επιμέλεια: Στέφανος Τσιτσόπουλος.
Ο τρίτος συλλογικός τόμος διηγημάτων μυστηρίου και μυθοπλασίας εγκλήματος με κοινό τόπο την Θεσσαλονίκη αναδεικνύει για μια ακόμη φορά τις μυστηριώδεις πτυχές και τις σκοτεινές αφηγήσεις μιας κοσμόπολης με αδιάκοπη ιστορία και θαυμαστή πολυφωνία.
Η Πόλη Κάτω Από την Πόλη είναι οι πολυάριθμες ιστορικές επιστρώσεις της, τα μυστικά που εσωκλείει και καλά κρατεί στα σπλάχνα της, σε έναν εξελισσόμενο χωροχρόνο που τη διαμορφώνει. Από την αρχαιότητα έως σήμερα, αντιμέτωπη με εξεγέρσεις, συνομωσίες, δολοφονίες και δολοπλοκίες, αδικίες που ξεσηκώνουν λαϊκές διαμαρτυρίες, αντιστάσεις και θριάμβους της ατομικής και συλλογικής θέλησης, αδιανόητα εγκλήματα πάθους, μίσους ή τυφλής πίστης, ατυχείς στιγμές.
Μια κληρονομιά στους νέους πολίτες της, μια σκοτεινή παρακαταθήκη που εμπνέει τους συγγραφείς της, Η Πόλη Κάτω Από την Πόλη αφορά και τον υπόκοσμό της, τους ανθρώπους και τις καταστάσεις του οργανωμένου εγκλήματος, της παραβατικότητας, ενός συνόλου true crime ιστοριών που δεν έχουν να ζηλέψουν το παραμικρό από τις επινοημένες πλοκές των συγγραφέων μιας μυθοπλασίας μυστηρίου, αλλά, τουναντίον, τις εμπλουτίζουν.
Η ιστορικότητα και η αφηγηματικότητα βαδίζουν αλαμπρατσέτα προσφέροντας την προοπτική σκιαγράφησης της Θεσσαλονίκης μέσω δέκα διηγήσεων. Σκληροτράχηλες, παθιασμένες, τρομακτικές, ερωτικές και σίγουρα μυστηριώδεις, οι διηγήσεις του Θεσσαλονίκη Νουάρ: Η Πόλη Κάτω Από την Πόλη φιλοξενούνται στον αστικό ιστό και στην περιοχή που τον περικλείει, βαδίζουν στην ομίχλη του Θερμαϊκού, στις κεντρικές οδούς και στα ανηφορικά σοκάκια της Άνω Πόλης, φτάνουν ανατολικά και δυτικά, απ’ άκρη σ’ άκρη της.
• Και, μαζί με κάποιο ή κάποια από τα παραπάνω βιβλία, μπορείτε να προμηθευτείτε το τχ. 13 του περιοδικού θεωρίας για την αστυνομική λογοτεχνία «Πολάρ», με κεντρικό αφιέρωμα στον συγγραφέα και ιδρυτικό μέλος της ΕΛΣΑΛ, Κώστα Θ. Καλφόπουλο (1956-2023).
Tags: Τεύκρος Μιχαηλίδης, Δώρος Αντωνιάδης, Έλενα Χουσνή, Κωνσταντίνα Μόσχου, Άντυ Βρόσγος, Κλαίρη Θεοδώρου, Τέση Παπαθανασίου, Άγγελος Χαριάτης, Γιάννης Χόλης