Καλοκαιρινά «αστυνομικά» από τους συγγραφείς της ΕΛΣΑΛ

Posted in Τα νέα μας

Με το καλοκαίρι να έχει «εφορμήσει» πλέον για τα καλά, η ΕΛΣΑΛ προτείνει μερικά εξαιρετικά αστυνομικά μυθιστορήματα πρόσφατης «εσοδείας», γραμμένα από συγγραφείς-μέλη της, που ανταποκρίνονται σε κάθε λογοτεχνική προσδοκία και αναγνωστικό γούστο.

Γρηγόρης Αζαριάδης | Η Οργάνωση (Bell)

Είναι δομημένη στα πρότυπα μιας πολυεθνικής εταιρείας με διαχωρισμένους τομείς και διαφορετικούς υπεύθυνους για κάθε τομέα: πορνεία, ναρκωτικά, εκβιασμοί, δικαστικές αποφάσεις, δολοφονίες.Έχει απλώσει τα πλοκάμια της στη Δικαιοσύνη, στα ΜΜΕ, στην αστυνομία, στην πολιτική –παντού.

Είναι ένα πανίσχυρο και αόρατο κύκλωμα διαφθοράς και διαπλοκής που ελέγχει τα πάντα στην κοινωνία μας.
Είναι μια Υπερκυβέρνηση του οργανωμένου εγκλήματος.

Είναι η Οργάνωση.

Η αστυνόμος Τρύπη και η ομάδα του Τμήματος Εγκλημάτων Κατά Ζωής ταξιδεύουν σε αχαρτογράφητα ύδατα, στον θολό ωκεανό του οργανωμένου εγκλήματος, με αντιπάλους αδίστακτους κακοποιούς… Εκεί όπου βασιλεύει η διαφθορά σε κάθε επίπεδο και ελλοχεύει ο αμείλικτος κίνδυνος για τη ζωή τους ανά πάσα στιγμή.

Περισσότερα, εδώ.

Νεοκλής Γαλανόπουλος | Βάσει σχεδίου (Καστανιώτης)

Η έρευνα για το ύποπτο θανατηφόρο τροχαίο, που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας ο απόστρατος ταξίαρχος της αστυνομίας και νυν δημοφιλής ‒λόγω τηλεόρασης‒ ιδιωτικός ντετέκτιβ Βαγγέλης Διαλυνάς, θα τον οδηγήσει στη νεαρή ζάπλουτη κληρονόμο Ελευθερία Μώρου, η οποία, αν και ιδιοκτήτρια-ένοικος μιας μεγαλοπρεπούς έπαυλης στην Κηφισιά, βγαλμένης λες από μυθιστόρημα του Γιάννη Μαρή, δεν έχει ‒και ούτε θέλει να έχει‒ καμία σχέση με «αριστοκρατικά τζάκια». Ο Διαλυνάς δεν θα αργήσει να διαπιστώσει ότι η απλή, προσηνής και μάλλον αιθεροβάμων δεσποινίς με τις καλλιτεχνικές τάσεις και φιλοδοξίες –καθώς και η επίζηλη περιουσία της, ασφαλώς– βρίσκεται στο επίκεντρο μιας σκοτεινής υπόθεσης με περίεργα «δυστυχήματα», οικογενειακά μυστικά και κακόβουλα ψέματα. Το κλειδί του μυστηρίου, όμως, δεν είναι το μόνο κλειδί που κρατάει η Μώρου. Κρίνοντας από αρκετά δείγματα ασυνήθιστης για το χαρακτήρα του και αντίθετης προς τη φήμη του συμπεριφοράς του βετεράνου ντετέκτιβ, ήδη από τη μέρα της αρχικής γνωριμίας τους, θα έλεγε κανείς ότι η Μώρου κρατάει και το κλειδί της καρδιάς του…

Περισσότερα, εδώ.

Βαγγέλης Γιαννίσης | Ίνκουμπους (Διόπτρα)

Έτσι, πάνω στον εφιάλτη του, μέσα απ’ τη βραδινή ομίχλη πετάει ο κοντόχοντρος Δαίμονας πάνω από έλη, λίμνες και βάλτους.

Γυρεύει μια νέα τρελαμένη απ’ τον έρωτα και καταπλακωμένη απ’ τον ύπνο, κατεβαίνει και χαμoγελαστός κάθεται στο στήθος της.

Όταν μια νεαρή φοιτήτρια, η Λινέα Μολίνς, καταγγέλλει στην αστυνομία τον βιασμό της μέσα στο ίδιο της το σπίτι από έναν άγνωστο μασκοφόρο, στον επικεφαλής του Τμήματος Εγκλημάτων της αστυνομικής διεύθυνσης του Έρεμπρο Άντερς Οικονομίδη δημιουργείται αμέσως κακό προαίσθημα: οι προσεκτικές κινήσεις του δράστη και ο χειρουργικός τρόπος με τον οποίο έφερε εις πέρας την επίθεση μαρτυρούν προσχεδιασμό και εμπειρία.

Ακόμα πιο ανησυχητική είναι η υπόσχεση με την οποία ο δράστης άφησε την κοπέλα: ότι θα τα ξαναπούν σύντομα.

Δύο ημέρες αργότερα, η διεθνούς φήμης σεφ Κάισα Έκεμπλαντ διαβάζει έντρομη στις εφημερίδες την είδηση του βιασμού της Λινέα και διαπιστώνει ανησυχητικές ομοιότητες με επίθεση που είχαν δεχτεί η ίδια και ο σύζυγός της μέσα στο σπίτι τους μερικούς μήνες νωρίτερα.
Παρά τους δισταγμούς της, αποφασίζει να μιλήσει. Σύντομα κι άλλα στόματα ανοίγουν και αφηγούνται μια ιστορία που κρυβόταν για χρόνια στο σκοτάδι.

Περισσότερα, εδώ.

Τα άλλα βιβλία της σειράς Άντερς Οικονομίδη:

*Το Μίσος

*Ο Χορός των Νεκρών

*Το Κάστρο

*Η Σκιά

*Αμαρόκ

Παναγιώτης Γιαννουλέας | Τετράκις εις θάνατον: Η δηλητηριάστρια της Μάνης (Κύφαντα)

Η Αικατερίνη Δημητρέα, η «δηλητηριάστρια της Μάνης», όπως έχει καταγραφεί στα εγκληματολογικά χρονικά της χώρας η ηρωίδα του παρόντος μυθιστορήματος.

Είναι η πρώτη Ελληνίδα κατά συρροή δολοφόνος και η τελευταία γυναίκα που εκτελέστηκε στην Ελλάδα.

Η πρωτοφανής αυτή υπόθεση, στις αρχές της δεκαετίας του ’60, μονοπωλούσε τα δημοσιεύματα τόσο του τοπικού όσο και του αθηναϊκού Τύπου. Ακόμα και σήμερα, εφημερίδες, sites και τηλεοπτικές εκπομπές, ασχολούνται συχνά με τη «δηλητηριάστρια της Μάνης».

Τα πραγματικά γεγονότα εκείνης της εποχής, τα οποία ο συγγραφέας έζησε στο εφηβικά του χρόνια, υπεισέρχεται η μυθοπλασία…

Το βιβλίο αφιερώνεται στη μνήμη των θυμάτων της δηλητηριάστριας.

Περισσότερα, εδώ.

Νίνα Κουλετάκη | Φόνισσες (Κύφαντα) / 2η έκδοση συμπληρωμένη

Στη δεύτερη έκδοση του βιβλίου ΦΟΝΙΣΣΕΣ έχουν επικαιροποιηθεί εννέα περιπτώσεις φονισσών και έχει προστεθεί μία νέα. Επίσης υπάρχουν επτά νέα σκίτσα.

Ο βίος και τα έργα σαράντα και πλέον γυναικών δολοφόνων που έδρασαν ανά την υφήλιο εδώ και δυο χιλιάδες χρόνια.

Σκοτώνουν για λόγους ερωτικούς, οικονομικούς, πολιτικούς, θρησκευτικούς, ρατσιστικούς. Ενίοτε σκοτώνουν επειδή δεν έχουν άλλη επιλογή. Σκοτώνουν ακόμη και χωρίς λόγο.

Δολοφονούν γονείς, συγγενείς, συζύγους, εραστές, αντιπάλους, εχθρούς, φίλους, αφεντικά, ανθρώπους που φροντίζουν. Δολοφονούν παιδιά. Τα δικά τους και άλλων.

Γίνονται φόνισσες σε όλες τις ηλικίες, από μικρά κορίτσια μέχρι ηλικιωμένες γυναίκες.
Χρησιμοποιούν δηλητήρια, μαχαίρια, τσεκούρια, σφυριά, διάφορα αντικείμενα, φάρμακα, σχοινιά, πυροβόλα όπλα, τα γυμνά τους χέρια.

Βρίσκονται σε μανία, σε υστερία, σε κατάθλιψη, σε απόλυτη ηρεμία.

Είναι θεότρελες και έχουν σώας τας φρένας.

Κατάγονται από όλες τις χώρες, ανήκουν σε όλα τα κοινωνικά στρώματα.
Δυο χιλιετίες, που οι φόνισσες τις διάβηκαν αφήνοντας ματωμένα χνάρια.

Εισαγωγή: Γιάννης Πανούσης / Εικονογράφηση: Γιώργος Παπαθεοδώρου

Περισσότερα, εδώ.

Δημήτρης Μαμαλούκας | Τα πτώματα δεν πληρώνουν (Κέδρος)

Ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Νετούνο είναι ένας άνθρωπος διαφορετικός από τους άλλους. Από τη μνήμη του έχουν σβήσει περίοδοι ολόκληρες, βλέπει εικόνες από το μέλλον και κατέχει ένα ιδιαίτερο και μοναδικό χάρισμα.

Ζει στην Αθήνα, σ’ ένα υπόγειο μπούνκερ κυκλωμένος από τη μοναξιά, παρέα με τα βιβλία, τα κόμικς και τους δίσκους του.

Όταν η Σάντι, ένας παλιός του έρωτας, τον καλεί να βρει το μικρό παιδί της που απήγαγαν κάποιοι, ο Νετούνο θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον Μπιλ και τον Χίκοκ, ένα δίδυμο αδίστακτων πληρωμένων δολοφόνων.

Για δύο μέρες θα ζήσει ένα ξέφρενο κυνηγητό γεμάτο αίμα και θάνατο.

Το χρήμα το λατρεύουν όλοι εκτός από τα πτώματα.

Περισσότερα, εδώ.

Κωνσταντίνα Μόσχου | Ραντεβού στου Μπο (Bell)

Ο ντετέκτιβ Στάθης Παντελιάς με το ζόρι προσπαθούσε να μη χασμουρηθεί μπροστά στην πελάτισσα. Ήταν μια τόσο κοινότοπη ιστορία ζήλιας. Αλλά το ευρώτουβλο δεν ήταν διόλου κοινότοπο, μια χαρά αναπαυόταν στο συρτάρι του.

Το ζήτημα ήταν ένα: πώς μια απλή νταντά τα κονόμησε, ώστε να μπορεί να τον πληρώνει τόσο αδρά; Ποια ήταν η σχέση της με τον εργοδότη της και γιατί αποπειράθηκε να τον σκοτώσει;

Ένα βρόμικο αθλητικό κύκλωμα και δύο φόνοι οδηγούν στο κακόφημο στέκι του Μπο, όπου άτομα κάθε λογής, από τον λεγόμενο «καλό κόσμο» και από τον υπόκοσμο,  μπλέκονται σε μια παράξενη ιστορία τρελών απαιτήσεων. Ο Στάθης Παντελιάς ξέρει καλύτερα από τον  καθένα τι πρέπει να κάνει. Άλλωστε, είναι γνωστό πως δεν αφήνει ποτέ πίσω του εκκρεμότητες.

Περισσότερα, εδώ

Βαγγέλης Μπέκας | Παγωμένα πέλματα (Ψυχογιός)

Η υπαστυνόμος Σοφία Μήτση νομίζει πως είναι τυχερή. Το όνειρό της να πάρει μετάθεση στο Ανθρωποκτονιών επιτέλους πραγματοποιείται και είναι σίγουρη ότι η ζωή της θα αλλάξει προς το καλύτερο. Ο προϊστάμενός της, όμως, καυχιέται ότι βάζει τα θηλυκά στη θέση τους και την προσγειώνει απότομα στην πραγματικότητα.

Την ημέρα που η Σοφία αναλαμβάνει υπηρεσία, μια γυναίκα εντοπίζεται νεκρή στο διαμέρισμά της – και αυτό είναι μόνο η αρχή. Αναζητώντας τη διαλεύκανση του μυστηρίου, η Σοφία θα οδηγηθεί σε σκοτεινά στενά της Αθήνας και του Πειραιά. Τα βήματά της θα διασταυρωθούν με εκείνα του Θωμά Δήμου, πρώην δημοσιογράφου και νυν ιδιωτικού ερευνητή. Και οι δύο μάχονται να επουλώσουν πληγές του παρελθόντος, μπλέκουν σε παγίδες του παρόντος και αναμετρώνται με τα όριά τους. Κάποιος δολοφονεί γυναίκες που αστράφτουν στις οθόνες των κινητών και παίζει πόκερ με τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Συναρπαστικοί ήρωες και ανατρεπτική πλοκή σε ένα σύγχρονο μυθιστόρημα για την αξία της φιλίας και τη μάχη των φύλων σε μια Αθήνα που ανοίγεται στη θάλασσα.

Περισσότερα, εδώ.

Κώστας Φασουλόπουλος | Τρεις μύγες σε κόκκινο βελούδο (Αλεξάνδρεια)

Τρεις ετερόκλητοι χαρακτήρες παγιδεύονται σε ένα όργιο εγκλήματος και τρόμου, σαν μύγες πάνω σε κόκκινο βελούδο. Τρεις άντρες χρησιμοποιούν τις ικανότητες που νομίζουν πως διαθέτουν επιδιώκοντας πλούτο και καλοπέραση, αλλά εγκλωβίζονται σε καταστάσεις που τους υπερβαίνουν και τελικά αναγκάζονται να κοιτάξουν κατάματα τη μοίρα τους.

Ένας μπράβος σε νυχτερινά μαγαζιά της Ρόδου κάνει μεγάλη ζωή σπρώχνοντας ναρκωτικά και ξεγελώντας την αστυνομία. Η ρουτίνα του διακόπτεται από την απώλεια του μοναδικού πράγματος που τον ενδιαφέρει: της μονάκριβης Ducati μοτοσυκλέτας του. Θα καταφέρει να εντοπίσει τους κλέφτες ή θα παρασυρθεί σε μια δίνη αίματος και παράνοιας;

Ένας κουρέας έχει τακτοποιήσει τη ζωή του σ’ ένα ήσυχο αθηναϊκό προάστιο, μετά από χρόνια κόπων και βασάνων. Η ανέφελη και προβλέψιμη καθημερινότητα κλονίζεται με τον εμπρησμό τού καταστήματός του μέσα στη μαύρη νύχτα. Ποιος τον έχει βάλει στο μάτι και τι θέλει από έναν αγαθό και απλοϊκό άνθρωπο, που τα μοναδικά του ενδιαφέροντα είναι τα κουρέματα και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα;

Ένας τυχοδιώκτης ναυτικός καταλήγει κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες στο νησί της Λέρου. Υποδυόμενος τον τουρίστα, περιμένει να συναντήσει έναν άγνωστο άντρα για να του πουλήσει ένα πολύτιμο όσο κι επικίνδυνο φορτίο. Θα καταφέρει να φύγει από το νησί φορτωμένος με χρήμα ή το σκοτεινό παρελθόν του θα τον προλάβει;

Περισσότερα εδώ.

Συλλογικός τόμος ΕΛΣΑΛ | Μάνη νουάρ (Δρόμων)

Στη Στούπα της Μεσσηνιακής Μάνης, όπου Το Μυστικό, της Έρικας Αθανασίου, αλλά και Το μυστικό της Λαίδης Ουίντερμιερ, του Ανδρέα Αποστολίδη. Στη Στούπα, που στεγάζει το Θλιβερό προνόμιο, του Νεοκλή Γαλανόπουλου, και τον απόηχο του Μια φωνή από το παρελθόν, του Παναγιώτη Γιαννουλέα. Στη Στούπα, ορχήστρα στο θέατρο των Θέλμα και Λουίζ, του Σέργιου Γκάκα, αλλά και σκηνικό στο Λύκε, λύκε, είσαι εδώ; του Αντώνη Γκόλτσου. Κοντά στη θάλασσααπειλή Του Φονέα, του Βασίλη Δανέλλη, που επιμένει να αγνοεί Τα σημάδια, της Άννας Δάρδα-Ιορδανίδου. Αλλά και καταληκτικός τόπος για ένα αυγό Φαμπερζέ στη Σκαρδαμούλα, της Νίνας Κουλετάκη, αντίποδα στις Αριθμητικές φιλοδοξίες, του Ανδρέα Λύκου. Και για την καθόλου παραδοξολόγο θεώρηση των πραγμάτων, η Επαναφορά των πτωμάτων εις την προτέραν κατάστασιν, του Γιάννη Πανούση, απέναντι σε ένα προφίλ παράνοιας του Η διαθήκη, της Βάσως Παπαδοπούλου. Και σε όλα, αντιμέτωποι με τη Μερόπη της Γεωργίας Παπαλυμπέρη, αλλά και με το αμείλικτο ερώτημα: Μα, δολοφόνος, ο Καζαντζάκης; του Γιάννη Ράγκου. Και, για να κλείσει ο περίπλους, μία τσεχωφική, αλλά καθόλου ρομαντική, πινελιά, στο Η γυναίκα με το σκυλάκι, του Φίλιππου Φιλίππου.

Δέκα πέντε νουάρ ιστορίες-θέαση της Έξω Μάνης, μέσα από το πρίσμα μελών της Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας (Ε.Λ.Σ.Α.Λ.) ψηφίδες καλειδοσκόπιου, το μαύρο στη θέση του μπλε του Μεσσηνιακού κόλπου.

Περισσότερα, εδώ.

Συλλογικό | Ελληνικά εγκλήματα 6 (Καστανιώτης)

Ο Δώρος Αντωνιάδης εισέρχεται στο δαιδαλώδες μυαλό μιας γυναίκας προσπαθώντας να εξιχνιάσει ένα έγκλημα που όλα δείχνουν ότι προκλήθηκε από δική της διάδραση σε ταινία. Ο Ανδρέας Αποστολίδης αποκαλύπτει το πολιτικό παρασκήνιο της επίσκεψης του Ίαν Φλέμινγκ στην Αθήνα. Ο Νεοκλής Γαλανόπουλος μάς συστήνει έναν άντρα «μαλθακό μέχρι απελπισίας», που τολμά να ορμήσει προς το άγνωστο. Ο Σέργιος Γκάκας μάς παρασύρει στον μοιραίο έρωτα ενός ιδιοκτήτη ψησταριάς για μια Ελληνοϊταλίδα ξεναγό. Η Τιτίνα Δανέλλη παρουσιάζει την ιστορία ενός «τραγικά γελοίου ανθρώπου». Ο Βασίλης Δανέλλης ανασύρει από τον «βυθό ενός υπόγειου ωκεανού» το χρονικό καταστροφής μιας οικογένειας. Η Άννα Δάρδα-Ιορδανίδου διερευνά ένα πολύ περίεργο δυστύχημα στον Λευκό Πύργο. Ο Κώστας Θ. Καλφόπουλος ξετυλίγει την ιστορία του ανεκπλήρωτου έρωτα ενός Έλληνα μετανάστη στο Αμβούργο. Ο Ιερώνυμος Λύκαρης ανατέμνει τα αίτια του θεαματικού φόνου ενός τραπεζίτη στο Ηρώδειο από κάποιον μεγαλέμπορο ναρκωτικών. Ο Τεύκρος Μιχαηλίδης συνοδεύει έναν Γάλλο συγγραφέα αστυνομικής λογοτεχνίας σε «πάρτι μετά φόνου». Ο Κώστας Μουζουράκης παρακολουθεί δυο «τελειωμένους» τύπους στην Όθρυ, στη δυστοπία του Covid-24. Η Ιωάννα Μπουραζοπούλου με τον «κατοπτρισμό της Μέδουσας» επιχειρεί να ανιχνεύσει μια υπόθεση πιθανού φόνου. Η Χίλντα Παπαδημητρίου φέρνει στο φως το έγκλημα που διαπράχθηκε στο παλιό εργοστάσιο της Columbia. Η Μαρλένα Πολιτοπούλου έρχεται αντιμέτωπη με δυο πρωτοφανή εγκλήματα στο Χαλάνδρι, που μοιάζουν να συνδέονται. Ο Γιάννης Ράγκος αφηγείται την ιστορία της εκτέλεσης ενός εστέτ επιχειρηματία από κάποιον μεταμφιεσμένο σε Κοκκινοσκουφίτσα. Ο Φίλιππος Φιλίππου αναζητεί τον δολοφόνο της Γαβριέλλας, της περιβόητης Ρωσίδας ιερόδουλης.

Ιστορίες που καθηλώνουν και κορυφώνουν την αγωνία, περιπλανήσεις σε λαβυρίνθους όπου καραδοκεί το απρόβλεπτο.

Ο τόμος είναι αφιερωμένος στην Τιτίνα Δανέλλη.

Περισσότερα εδώ.

Tags: Ανδρέας Αποστολίδης, Έρικα Αθανασίου, Βαγγέλης Μπέκας, Γιάννης Ράγκος, Φίλιππος Φιλίππου, Βασίλης Δανέλλης, Τεύκρος Μιχαηλίδης, Δώρος Αντωνιάδης, Αντώνης Γκόλτσος, Σέργιος Γκάκας, Παναγιώτης Γιαννουλέας, Άννα Δάρδα-Ιορδανίδου, Νίνα Κουλετάκη, Δημήτρης Μαμαλούκας, Γιάννης Πανούσης, Κώστας Φασουλόπουλος, Γεωργία Παπαλυμπέρη, Νεοκλής Γαλανόπουλος, Ανδρέας Λύκος, Κωνσταντίνα Μόσχου, Γρηγόρης Αζαριάδης, Βαγγέλης Γιαννίσης, Κώστας Μουζουράκης, Βάσω Παπαδοπούλου

Print