Το πουλί με τα κρυσταλλένια φτερά

Συντάχθηκε στις . Καταχωρήθηκε στο Από το Χαρτί στην Οθόνη

Ο Sam Dalmas, ένας Αμερικανός συγγραφέας στη Ρώμη, γίνεται μάρτυρας σε μια απόπειρα δολοφονίας. Η αστυνομία πιστεύει ότι η συγκεκριμένη απόπειρα συνδέεται με μια σειρά δολοφονιών που συγκλονίζουν την ιταλική πρωτεύουσα και απαιτούν ο Dalmas να παραμείνει στην πόλη για να βοηθήσει στις έρευνες. Καθώς νιώθει ότι ο ίδιος και η φιλενάδα του βρίσκονται στο στόχαστρο του κατά συρροή δολοφόνου, ο συγγραφέας αποφασίζει να γίνει ο ίδιος ντετέκτιβ και να ξεσκεπάσει τον ένοχο.

Πρόκειται για το σκηνοθετικό ντεμπούτο του maître του Giallo, Dario Argento, ο οποίος αυτή την εποχή παρουσιάζει την τελευταία του δουλειά, με τίτλο Occhiali Neri στο κινηματογραφικό φεστιβάλ του Βερολίνου. Η ταινία βασίζεται πολύ χαλαρά στο pulp αστυνομικό μυθιστόρημα του Fredric Brown με τίτλο, The Screaming Mimi. Ήταν η δεύτερη απόπειρα μεταφορά του βιβλίου στο σινεμά και με διαφορά η πιο επιτυχημένη.

Ο Dario Argento είναι γιος του επιτυχημένου παραγωγού ταινιών Salvatore Argentο και αρχικά εργάστηκε σα δημοσιογράφος, κριτικός κινηματογράφου και σεναριογράφος. Σε ηλικία τριάντα ετών, βρέθηκε πίσω από την κάμερα για να σκηνοθετήσει το Πουλί με τα Κρυσταλλένια Φτερά, συνεχίζοντας την παράδοση του Mario Bava και ξεκινώντας μια ακολουθία ταινιών εξαιρετικά αιματηρών, υπέροχων οπτικά, με πολύ χαλαρή σεναριακή συνοχή.

Το Πουλί είναι το πρώτο μέρος της Τριλογίας των Ζώων, το οποίο ακολουθούν η Γάτα με τις Εννιά Ουρές και οι Τέσσερις Μύγες σε Μπλε Βελούδο. Σε σχέση με τις μετέπειτα δουλειές του Argento, βγαίνει κάποιο νόημα και καταλαβαίνεις γιατί οι πρωταγωνιστές ενεργούν, όπως ενεργούν. Πρόκειται για αστυνομικό μυστήριο, όμως απέχει από ένα κλασικό whodunit όπως το Έγκλημα στο Νείλο. Ο Argento δίνει έμφαση στην εικόνα, την ατμόσφαιρα, τον ήχο και στο να ταράξει το θεατή. Όπως έκανε κι ο Χίτσκοκ, παίρνει ένα τυπικό σενάριο και το μετασχηματίζει οπτικά, σε κάτι εντελώς προσωπικό.

Είναι η μοναδική φορά που ο Argento βασίζεται σε βιβλίο για μια αστυνομική ταινία (το Suspiria δεν είναι αστυνομική ταινία) και η βασική ιδέα με το μετανάστη καλλιτέχνη στην Ιταλία που βρίσκεται άθελά του σε μια σειρά φόνων θα αναπαραχθεί σε πολλές, επιτυχημένες ταινίες του. Ο Dario Argento είναι ο ορισμός του καλλιτέχνη που είτε τον λατρεύεις, είτε τον απεχθάνεσαι, με έργο αμφιλεγόμενο και σίγουρα ιδιαίτερο. Παρότι το Πουλί με τα Κρυσταλλένια Φτερά δεν είναι η πιο γνωστή κι εντυπωσιακή δουλειά του, αποτελεί μια πρώτης τάξης ευκαιρία για είσοδο στο αιματηρό του σύμπαν.

Εκτύπωση